2017-04-29, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ser tre tänkbara orsaker till detta. Kan ha varit så att makarna M höll på att städa upp sitt liv inför en planerad flytt, kanske utomlands. Sälja sommarstugan och alla lägenheter och sedan dra. Kan alternativt ha varit så att de tröttnat på att deras lägenheter användes som flyktingboende med störningar för grannar och ingripanden från myndigheter som följd. Som ett sista alternativ kan spekuleras i att makarna fått indikationer på att JM och DB varit inblandade i APs död.

Jag tror att dom tröttnade på att utge apanage till någon/några
som uppvisar ett totalt ointresse att göra rätt för sig.
Citera
2017-04-29, 05:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seolseol
Finns det ingen ocensurerad bild på den här psykopathoran?
Jo visst, här är två:
https://pbs.twimg.com/media/Cwz6BZtXUAAqC6l.jpg
https://petterssonorg.files.wordpress.com/2016/08/johanna_mc3b6ller.png?w=490
Citera
2017-04-29, 06:03
Medlem
Citat:
Kriminalkommissarie Kenneth Ågren satt mitt emot den 42-åriga Arbogakvinnan vid förhörsbordet – då uttalade hon vad poliserna uppfattade som ett hot:
– Hon hotade med att dem som gjorde henne illa skulle få sina knäskålar krossade, säger Kenneth Ågren.

Citat:
Både Kenneth Ågren och hans kollega på plats i Uppsalahäktets förhörsrum uppfattade uttalandena som förtäckta hot mot dem personligen.
Men enligt Arbogakvinnans advokat, Amanda Hikes, var inte kommentarernas syfte att hota.
– Det var inte riktat till de här förhörsledarna. Det var mer allmänt som hon pratade, säger Amanda Hikes, som ifrågasätter åtalet om mord vad gäller maken Aki Paasilas drunkning 2015.

http://www.expressen.se/nyheter/hon-hotade-polisen--vid-forhorsbordet/
Citera
2017-04-29, 06:08
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Var tror du att han är medborgare ?
Han kan vara statslös, iranier är han i vart fall inte. Möjligen afghansk medborgare men det är hägst osäkert om Afghanistan ens känner till hans existens.
Citera
2017-04-29, 07:15
Medlem
En av mördarna påstår ju att han är 19, vad tror ni är hans egentliga ålder? Måste finnas något afghanskt register som kan lista hans mera riktiga ålder? Inte omöjligt att han kanske är 29år.
Citera
2017-04-29, 07:41
Medlem
Förvånande att hon har sex barn, vad händer med dom?
Citera
2017-04-29, 07:41
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Tack, innan min stroke ( vilken upptäcktes på en röntgenbild efter att jag svimmat på jobbet ) var jag bl.a. ordningsvakt i Sthlms tunnelbana och har som Du förstår därför ett " försprång " gentemot " godhetsknarkarnas " vanliga klientel Tackvare Polismyndigheten har jag serverats möjligheten att inifrån studera " godhetsknarkarnas " upplägg och arbetssätt : endel av dessa är mycket nedlåtande, andra överdrivet negativa och vissa faktiskt rentutav elaka och jag gissar tyvärr på att de är elaka för att göra andra ledsna ( en viss typ av sadism ), att vara " taskig " är ju en mildare form av en annan art men också ovanlig typ att slänga ut bananskal så att andra ska halka Det senare karaktärsdraget är mycket ovanligt ( elakhet ) och jag har träffat på det i dess rent uttalade form mer sällan hos män faktiskt : uttryck som " den elaka styvmodern, den elaka häxan, den elaka systern " etc Nu får vi ett nytt uttryck : " den elaka socionomen " ! Som tur är har jag förövrigt bra förbindelser med min bank vilket jag har en teori om att gänget i den här tråden handlar om inte har
Det jag också menar är vad som kan hända om någon som är " taskig " ( den mildare formen av en annan art ) bildligt talat slänger ut ett bananskal som den " elaka " ( den grövre formen av annan art ) halkar på
Citera
2017-04-29, 07:43
Medlem
Har inte läst hela tråden då det skulle ta en vecka typ. Men är det lustiga noterat att det är bild , namn och ursprung på pojkvännen (afganen) i varenda tidning, medan den svenska kvinnan fortfarande heter "Arbogakvnnan" eller 42åringen i media!?

Bevisar inte detta att flasback-tesen om "pl-gammelmedia"och bild /ursprung etc är fel?
Det hör visar ju att dom faktiskt följer sina uppsatta regler, oberoende av utsprung, dvs publicerar honom trots att han inte är dömd eftersom han erkänt innan rättegång. (Precis som med akilov och Eklund som publicerades pga det var allvarliga brott och de erkänt ).
Citera
2017-04-29, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
En av mördarna påstår ju att han är 19, vad tror ni är hans egentliga ålder? Måste finnas något afghanskt register som kan lista hans mera riktiga ålder? Inte omöjligt att han kanske är 29år.

Afghanistan har ingen folkbokföring. I Iran folkbokförs barn när de föds men det gäller bara barn som är födda av medborgare i Iran. Han har själv sagt till någon vän att han fyllde 25 år i augusti 2016. Möjligtvis stämmer det, hans mamma kanske har berättat för honom när han är född.
Citera
2017-04-29, 08:00
Medlem
Triplefaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper

Han är förmodligen 25 år.

"I Sverige är han registrerad som 18 år gammal, men det bygger på uppgifter han själv har lämnat i samband med att asylprocessen inleddes. Åklagarna menar att Rajabi sannolikt är 25 år gammal, eller i vart fall minst 22 år gammal. Till stöd har åklagarna handlingar från Kroatien samt svenska gränspolisen som talar för att Rajabi är född 1 januari 1994. I sms mellan Arbogakvinnan och Rajabi så skriver Rajabi att han fyller 25. Samma sak har han påstått i samtal som fångats upp av polisens avlyssning.

Detaljen kan vara av stor vikt när det blir dags att bestämma påföljd. Om rätten går på åklagarnas linje så innebär det att Rajabi inte får någon straffrabatt. Samtidigt höjs det eventuella maxstraffet till livstids fängelse."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mohammad-rajabi-ska-ha-dodat-forut/
Citera
2017-04-29, 08:28
Medlem
Vart hittar jag fup? Har letat överallt men kanske missat den
Citera
2017-04-29, 08:35
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
Han är förmodligen 25 år.

"I Sverige är han registrerad som 18 år gammal, men det bygger på uppgifter han själv har lämnat i samband med att asylprocessen inleddes. Åklagarna menar att Rajabi sannolikt är 25 år gammal, eller i vart fall minst 22 år gammal. Till stöd har åklagarna handlingar från Kroatien samt svenska gränspolisen som talar för att Rajabi är född 1 januari 1994. I sms mellan Arbogakvinnan och Rajabi så skriver Rajabi att han fyller 25. Samma sak har han påstått i samtal som fångats upp av polisens avlyssning.

Detaljen kan vara av stor vikt när det blir dags att bestämma påföljd. Om rätten går på åklagarnas linje så innebär det att Rajabi inte får någon straffrabatt. Samtidigt höjs det eventuella maxstraffet till livstids fängelse."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/mohammad-rajabi-ska-ha-dodat-forut/

Och om det ligger något i att han suttit i fängelse i Turkiet så tycker jag man ju att det skulle gå att hitta spår av detta.

"Bashir säger att mannen berättat att han är född i Iran och kommit till Sverige via Turkiet. Enligt Bashir har mannen sagt att han suttit i fängelse i Turkiet i flera år efter att ha dömts för en knivskärning.
”Fokuserade på hans bakgrund”
– Han har berättat att det var ett bröllop där två släktingar började bråka med varandra. Han säger att han försvarade när någon attackerade honom och då satte han kniven i någons rygg, säger Bashir."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ne8nd/vittne-19-aringen-sager-att-han-har-suttit-i-fangelse-i-turkiet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in