2017-04-29, 02:19
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Föredrar Jag håller nämnligen just nu på att " reda ut " detta eftersom en ska smida medans järnet e varmt Återkommer i veckan med rapportering, efter ytterliggare en polisanmälan av en " godhetsknarkare med vad resultatet blev Har en hemförsäkring att ta till också

Ser fram emot din rapport

Det finns en tråd här på FB om en annan mordhotande (stämpling) socionom i Skellefteå för något år sedan, men blev nog inget åtal. Fick sparken och 5000 kr i avgångsvederlag
Citera
2017-04-29, 02:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror helt enkelt att dom ifrågasatte varför hyresgästerna inte själva betalade hyran. Eller köpt bostadsrättslägenheterna själva?

JM hade sannerligen ett parasiterande sätt att leva, samt å andra sidan skröt om hur mycket pengar hon tjänade. Klart som spad, att dom försökte kasta ut "gökungen" ur boet.

Hon hade råd att försörja sig själv och alla sina barn.

Nja, nu tror jag du är lite för hård. Ingen förälder vill se sina barn (även vuxet barn) hemlös! Och ekonomiskt råd hade de ju i alla fall.

Måste ha varit andra saker egentligen, kanske att fortsätta att leva ett onödigt lyxliv.......

Och varför inte ge sommarstugan till JM med barn då, att bo i.......åtminstone tak över huvudet.

Det är något som inte stämmer med det här......
Citera
2017-04-29, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
MR är vänsterhänt.......

Jaha.....?
Citera
2017-04-29, 02:39
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jaha.....?

Det minskar antalet evtuella potentiella GM märkbart........var min poäng.
Citera
2017-04-29, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Förekomsten av kiselalger" betyder ju inte att det fanns kiselalger. Förekomsten kan vara ingen förekomst.

Varför skrev dom inte "brist på kiselalger".

Det ser i alla fall ut som du har rätt.
Citera
2017-04-29, 02:55
Medlem
Finns det ingen ocensurerad bild på den här psykopathoran?
Citera
2017-04-29, 02:56
Medlem
Citat:
Det minskar antalet evtuella potentiella GM märkbart........var min poäng.

Ok. Ja huggskadorna/vinkeln/blodstänken etc borde nog ganska klart kunna indikera vilken hand som nyttjats. Det kan ju ha varit något som man tagit upp/pressat afghanen med under förhören och som 'hjälpte fram' ett erkännande: '..du är tydligen vänsterhänt, liksom mördaren..'.
Men nu hade de hans dna på brottsplatsen/BO så han var rökt iom det.

Har själv tidigare varit inne på att mördaren kanske var vänsterhänt, detta då med tanke på att JM uppgett att hon pga sin stroke fick problem med sin vänstra arm..
Citera
2017-04-29, 02:58
Medlem
Citat:
Nja, nu tror jag du är lite för hård. Ingen förälder vill se sina barn (även vuxet barn) hemlös! Och ekonomiskt råd hade de ju i alla fall.

Måste ha varit andra saker egentligen, kanske att fortsätta att leva ett onödigt lyxliv.......

Och varför inte ge sommarstugan till JM med barn då, att bo i.......åtminstone tak över huvudet.

Det är något som inte stämmer med det här......

Vid den åldern och sex barn, måste hon väl ändå förutsättas att klara sig själv.

Det kravet har hon själv ställt på sina barn. Barnens väl och ve, var helt underställt hennes eget. Om jag förstått underlaget rätt.

Föräldrarna hade väl all rätt att välja sitt liv att leva.

Johanna är inte något offer. Hon är Psykopat och alla andra offer för hennes framfart. Tragiskt.
http://www.psykopati.se/25952956
/kvinnliga psykopater
Citera
2017-04-29, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det var hyresgästerna i två lägenheter som skulle vräkas
Oenligheten mellan JM och hennes föräldrar hade bl.a. samband med vräkningarna, enligt Jessica Wenna. Det gällde dels JM som skulle vräkas från lägenheten som hon bodde i. Det gällde också JMs son DB som skulle vräkas från sin lägenhet.
Varför ville Göran och Anki vräka sonsonen DB? Hade dom någon uppfattning om DBs inblandning i mordet på Aki? Vad kan det annars ha varit som fått dom att vilja vräka DB?

Ser tre tänkbara orsaker till detta. Kan ha varit så att makarna M höll på att städa upp sitt liv inför en planerad flytt, kanske utomlands. Sälja sommarstugan och alla lägenheter och sedan dra. Kan alternativt ha varit så att de tröttnat på att deras lägenheter användes som flyktingboende med störningar för grannar och ingripanden från myndigheter som följd. Som ett sista alternativ kan spekuleras i att makarna fått indikationer på att JM och DB varit inblandade i APs död.
Citera
2017-04-29, 03:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Vad gav den andra obduktionen av AP?
Man har gjort en undersökning av vattnet i Hjälmaren och konstaterat att det är s.k. kiselalgrikt vatten. Prover från den döde mannens lungor visade att där finns det väldigt få kiselalger.
För att det skulle varit möjligt att mannen hade drunknat i Hjälmaren skulle det ha varit mer än 20 kiselalger per (någonting), men det var bara 3 kiselalger per (någonting).

Enligt Jessica Wenna på DN

Känns tunt om det handlar om ett prov taget efter gravöppningen.
Citera
2017-04-29, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tunna med regnvatten, barnens uppblåsbara plaskdamm eller liknande är möjliga mordplatser.

Inte alls självklart att offret måste få synliga skador för att x:et dränker honom.

Kan ha varit berusad och i ett relativt hjälplöst tillstånd. Har inte den misstänkte berättat att x:et druckit öl den aktuella kvällen? Varje saga brukar innehålla ett visst mått av sanning.

Helt visst hade han alkohol i blodet. Tydligen hade han själv deltagit i inköpen, något som får mig att undra vad som pågick i relationen och som inte rimmar riktigt med annat som sagts.

Han hade dock inte en så hög alkoholhalt att han kan beskrivas som att han varit packad. På bilder ser han rätt kraftig ut så jag tror inte att man utan vidare kunnat dränka honom utan att först ha inkapaciterat honom på något sätt. Om det alls varit möjligt borde kroppen ha uppvisat skador. Nu kan det väl vara så att alla rester av sömnmedel eller liknande brutits ner under det dryga år som gått fram till gravöppningen. Tror fortfarande att han drunknat i sjön och att ÅKs bevis på motsatsen inte håller.
Citera
2017-04-29, 05:06
Medlem
Grandiosos avatar
Ett rent under att mamman överlevde den våldsamma knivattacken. Få den här storväxta
afghanen över sig med den långa hemska kökskniven efter att han slaktat hennes make
alldeles bredvid henne...
Skadorna som hon ådragit sig kanske hon aldrig blir riktigt återställd från, uppgav
hennes målsägarbiträde i en intervju.
Och hur tar man sig psykiskt igenom att ens egen dotter velat ha henne och maken
dödade? En människa som man fött, fostrat upp och månat om. Som sedan kommer där
i vuxen ålder och önskar livet ur en. För simpla penningars skull.
Den smärtan, att behöva möta den. Fruktansvärt.
Och nu rycker det allt närmare med ett möte med denna kallhamrade, mordiska dotter.
I rättssalen om bara några dagar. Det lär bli en prövning som heter duga.
Stackars henne och stackars andra anhöriga.

Det kunde alltså ha blivit ett mord till. Den lejde mördaren blev ju nämligen ilsk på
uppdragsgivaren och stod och övervägde att släcka hennes liv också medelst stickvapen.
”Han säger då att han i hennes lägenhet stått två gånger med en kniv i handen vid hennes huvudända då hon legat i sängen och tänkt mörda henne. Men han vet inte varför det inte blev av. Jag kunde inte göra det bara, tillägger han” står det i förundersökningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/det-var-jag-tillsammans-med-42-aringen

Tänk om han hade gjort slag i saken - vilken oväntad utveckling av historien i så fall...

Denne afghan för övrigt bör inte betraktas som mycket mindre ond och hjärtlös
än damen som anlitade hans tjänster. Jag tror att han riktigt gillar att göra andra
människor illa. Att döda bekommer honom inte.
Jag befarar att det inte är färdigmördat för hans del. Låt oss innerligt hoppas att han
blir utvisad efter straffets avtjänande så inga hinder för nåt sånt uppenbarar sig.

Avslutar med att länka den här krönikan nedan:

Ingen ska nog vänta sig ånger eller skuld av den 42-åriga kvinnan under rättegången, som börjar 8 maj. Det handlar nog snarare om att hon ska se om det går att komma undan ansvar för det hon åtalats för.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/vi-kan-inte-vanta-oss-att-hon-visar-anger/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in