Ett rent under att mamman överlevde den våldsamma knivattacken. Få den här storväxta
afghanen över sig med den långa hemska kökskniven efter att han slaktat hennes make
alldeles bredvid henne...
Skadorna som hon ådragit sig kanske hon aldrig blir riktigt återställd från, uppgav
hennes målsägarbiträde i en intervju.
Och hur tar man sig psykiskt igenom att ens egen dotter velat ha henne och maken
dödade? En människa som man fött, fostrat upp och månat om. Som sedan kommer där
i vuxen ålder och önskar livet ur en. För simpla penningars skull.
Den smärtan, att behöva möta den. Fruktansvärt.
Och nu rycker det allt närmare med ett möte med denna kallhamrade, mordiska dotter.
I rättssalen om bara några dagar. Det lär bli en prövning som heter duga.
Stackars henne och stackars andra anhöriga.
Det kunde alltså ha blivit ett mord till. Den lejde mördaren blev ju nämligen ilsk på
uppdragsgivaren och stod och övervägde att släcka hennes liv också medelst stickvapen.
”Han säger då att han i hennes lägenhet stått två gånger med en kniv i handen vid hennes huvudända då hon legat i sängen och tänkt mörda henne. Men han vet inte varför det inte blev av. Jag kunde inte göra det bara, tillägger han” står det i förundersökningen.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/det-var-jag-tillsammans-med-42-aringen
Tänk om han hade gjort slag i saken - vilken oväntad utveckling av historien i så fall...
Denne afghan för övrigt bör inte betraktas som mycket mindre ond och hjärtlös
än damen som anlitade hans tjänster. Jag tror att han riktigt gillar att göra andra
människor illa. Att döda bekommer honom inte.
Jag befarar att det inte är färdigmördat för hans del. Låt oss innerligt hoppas att han
blir utvisad efter straffets avtjänande så inga hinder för nåt sånt uppenbarar sig.
Avslutar med att länka den här krönikan nedan:
Ingen ska nog vänta sig ånger eller skuld av den 42-åriga kvinnan under rättegången, som börjar 8 maj. Det handlar nog snarare om att hon ska se om det går att komma undan ansvar för det hon åtalats för.
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/vi-kan-inte-vanta-oss-att-hon-visar-anger/