2017-04-29, 01:24
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Att få någon ur stånd med en sådan där "elpistol" är ju en smal sak. Frågan är om det lämnar märken eller något man som obducent letar efter om man obducerar någon man tror drunknat? En tanke som vuxit sig starkare på senare tid.

Ja, vad bra tänkt !

Och sedan hälla i honom en liter vodka, och så in i badkaret med ansiktet neråt. Varmt normaltempurerat badvatten så att kroppstemperaturen "håller" sig ett tag. Eller i barnens plaskpool.
Citera
2017-04-29, 01:25
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Åtal:

https://minfil.org/TeSeB8bebd/V_stmanlands_TR_B_3570-16_Aktbil_126.pdf
https://minfil.org/UdSbB4bab8/V_stmanlands_TR_B_3570-16_Aktbil_131.pdf
Kapverede. Stort tack. Du har hjälp oss alla att överleva.
Citera
2017-04-29, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nu verkar hon ju ljuga bra mycket bättre än en häst travar, svårt att tro på något hon säger numera.

Själv undrar jag om hon har tagit kurslitteraturen på socionomlinjen alldeles för allvarligt, alltså helt utan källkritik. För läran om källkritik, teori och metod verkar det inte finnas ett spår av i "socionomutbildningen", och det är därför som den inte är en akademisk utbildning.

Väldigt många "socionomer" "ser" ju alla män som pedofiler, kvinnomisshandlare och förtryckare, och kvinnor/mammor har väldigt ofta "Munchhausen by Proxy", speciellt i deras barnhandelsindustri med LVU-lagstiftningen som största hjälpmedel.

Jag tror inte heller på att AP skulle ha misshandlat JM. Hon verkar ju känna sig psykmisshandlad så fort någon inte håller med henne eller går emot henne.

Enligt JM skulle APs misshandel handla om psykisk misshandel, icke definierat närmare. Det var AP som ville skilja sig. Gissningsvis, kränkte det JM (=psykisk misshandel).

Alla som emotsäger henne, blir hatobjekt. Hon är en synnerligen hämndlysten person.
Citera
2017-04-29, 01:30
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Utsatt för övergrepp?
Om vi antar:
– Hon blev utsatt för övergrepp.
– Hon fick inte det stöd som hon behövde från sina närmaste.
– Hon tyckte inte att rättsväsendet gjorde vad som behövdes med förövaren.
– Hon blev till och med slutligen tvungen att ta saken i egna händer för att få sinnesro.

Då kan det ju förklara en hel del och även väcka tankar om hur brottsoffer bör tas omhand. Speciellt om offren är barn.

Visst, OM vi antar... Det kan vi ju anta, men det låter ju i mina öron mer som en påhittad historia, bortförklaring och ett sätt att rättfärdiga. JM förefaller vara ganska djupt involverad i Akis död och har under lång tid visat sig vara enormt fixerad vid pengar så jag tror nog mer på det motivet. Dessutom beskyllandet av sina egna barn!
Senast redigerad av Mimur 2017-04-29 kl. 01:32.
Citera
2017-04-29, 01:41
Medlem
lasternassummas avatar
Det var hyresgästerna i två lägenheter som skulle vräkas
Oenligheten mellan JM och hennes föräldrar hade bl.a. samband med vräkningarna, enligt Jessica Wenna. Det gällde dels JM som skulle vräkas från lägenheten som hon bodde i. Det gällde också JMs son DB som skulle vräkas från sin lägenhet.
Varför ville Göran och Anki vräka sonsonen DB? Hade dom någon uppfattning om DBs inblandning i mordet på Aki? Vad kan det annars ha varit som fått dom att vilja vräka DB?

Citera
2017-04-29, 01:42
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Psykopater är experter på att ge sin omgivning skuldkänslor.

Vad är resultatet av P7:an, blir det fängelse eller vård?
P7:an ger väl bara svar på huruvida det behövs en grundligare undersökning? Och det gav den väl
Citera
2017-04-29, 01:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Om man vill bli trodd ska man nog inte ropa " vargen kommer" otaliga gånger.

Kanske har hon en medfödd personlighetsstörning, därför blev jag intresserad av historien om farmor
( om det nu är sant )

Jag håller med dig.

Och jag är så gammal så jag tycker mig minnas någon sådan historia faktiskt, att en farmor skjuter sin man.

Och någonstans i bakhuvudet mitt viskas det något om att motivet ska ha varit ett övergrepp på kvinnans barnbarn.

Men jag kan ha fel.

Men helt klart värt att kolla upp denna Farmor Möller.......
Citera
2017-04-29, 01:51
Medlem
lasternassummas avatar
Vad gav den andra obduktionen av AP?
Man har gjort en undersökning av vattnet i Hjälmaren och konstaterat att det är s.k. kiselalgrikt vatten. Prover från den döde mannens lungor visade att där finns det väldigt få kiselalger.
För att det skulle varit möjligt att mannen hade drunknat i Hjälmaren skulle det ha varit mer än 20 kiselalger per (någonting), men det var bara 3 kiselalger per (någonting).

Enligt Jessica Wenna på DN

Citera
2017-04-29, 01:58
Medlem
lasternassummas avatar
Bilder inifrån sommarstugan - efter mordet
TV4 har gjort en video med bilder som togs i stugan efter mordet på Göran.
Delvis starkt innehåll. Rekommenderas inte för känsliga.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/här-visar-arbogakvinnas-pojkvän-hur-sommarstugemordet-ska-ha-gått-till-3912012

Citera
2017-04-29, 02:03
Medlem
Citat:
Det var hyresgästerna i två lägenheter som skulle vräkas
Oenligheten mellan JM och hennes föräldrar hade bl.a. samband med vräkningarna, enligt Jessica Wenna. Det gällde dels JM som skulle vräkas från lägenheten som hon bodde i. Det gällde också JMs son DB som skulle vräkas från sin lägenhet.
Varför ville Göran och Anki vräka sonsonen DB? Hade dom någon uppfattning om DBs inblandning i mordet på Aki? Vad kan det annars ha varit som fått dom att vilja vräka DB?

Jag tror helt enkelt att dom ifrågasatte varför hyresgästerna inte själva betalade hyran. Eller köpt bostadsrättslägenheterna själva?

JM hade sannerligen ett parasiterande sätt att leva, samt å andra sidan skröt om hur mycket pengar hon tjänade. Klart som spad, att dom försökte kasta ut "gökungen" ur boet.

Hon hade råd att försörja sig själv och alla sina barn.
Citera
2017-04-29, 02:11
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Bilder inifrån sommarstugan - efter mordet
TV4 har gjort en video med bilder som togs i stugan efter mordet på Göran.
Delvis starkt innehåll. Rekommenderas inte för känsliga.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/här-visar-arbogakvinnas-pojkvän-hur-sommarstugemordet-ska-ha-gått-till-3912012

MR är vänsterhänt.......
Citera
2017-04-29, 02:18
Medlem
En mycket bra länk

http://www.psykopati.se/25952956
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem