2017-04-28, 18:42
Medlem
Det här med kiselalger. Vad står det i handlingarna? Lite olika uppgifter i tråden.

Om han drunknat i en sjö borde det finnas kiselalger i både lungor och blodomlopp. Om han drunknat i kranvatten borde halten kiselalger i vattnet ha varit mycket låg eller ingen alls. En del skulle eventuellt ha kunnat ta sig in i andningsorganen även om han dumpats som död men inte ut i blodomloppet.

"om kiselalger finns i vattnet ska de finnas (samma art!) i den dödes vävnader, t.ex. benmärg och lever (då har personen andats och haft blodcirkulation under vatten)"

Det här att det skulle ha varit "fel sorts kiselalger" ställer jag mig undrande till om det inte handlar om en diff som i citatet ovan.

Frågan är hur säkra slutsatser som kan dras efter så lång tid i graven. Detta lär en viss advokat ha funderat på en tid.
Citera
2017-04-28, 18:43
Medlem
Grandiosos avatar
Ja, det var en trevlig mamma som försöker skylla mordet på pappan på ene sonen...

Citat:
Senare i förhöret förefaller hon försöka misstänkliggöra sin son.
Hon låtsas prata i hans ställe.

- Nej, jag har ingenting med olagliga pistoler att göra förstår ni väl.
Det skulle jag aldrig göra. Det kan jag svära på min morfars grav att jag inte är skyldig.
Sitter lilla blonda, blåögda (sonens namn, red anm). Finkammad.

- Du har ju sagt att han kommer att erkänna har ju du sagt, säger ena förhörsledaren
varpå Johanna Möller svarar:

- Han kommer och erkänna.

http://www.bblat.se/blaljus/brott/johanna-moller-jag-skulle-aldrig-skicka-dit-nagon-med-kniv-jag-hade-gjort-det-sjalv

Hon har inga spärrar för någonting. Egna barn kan offras bara hon själv kommer undan.
Att föräldrarna inte betydde nånting för henne har man förstått och det verkar inte som
att hennes avkommor gör det heller. Utnyttja den 12-årige sonen till att hämta nycklar och
passa småbarnen medan det är ute och mördas i augustinatten. Ha samme son till att ljuga
och säga att mamma och "älsklingen" var hemma då det skedde.

Det öppnar upp sig ett mörker kring den här människan som är alldeles förfärligt.
Ond är bara förnamnet. Man ryser närmast...

Och visst är hon körd. Spelar sedan mindre roll ifall hon döms eller inte för det som hände
exmaken, hon åker ju ändå på livstid för de blodiga händelserna året efter och till skillnad
från hur det förhåller sig i staterna kan man här bara döma till ett livtidsstraff och inte flera...

"Så gör afghaner, de är primitiva". Kommenterar Johanna.

Aha, mångkulturvurmaren Johanna gömmer minsann på en hel del rasism. Har fördomar
och allt. Ajabaja. Men det är inget nytt, jag har sett det förr. De som utbreder sig i de mest
översvallande ordalag om mångkulturens förträfflighet visar sig inte alltför sällan vara
mer rasistiska än de öppna rasisterna själva. Det är ett sjusärdeles hyckleri man kan
konfronteras med faktiskt.
"Mångkultur, ja tack - men helst på långt avstånd från där jag själv befinner mig."

Sen är jag ganska säker på att så fort JM tog sig an sina ensamkommande små raringar
från företrädesvis Afghanistan så hade hon redan planer på att utnyttja nån eller några
av dem till det som sedan skulle följa i mordväg. När hon då råkade på denne MR och fick
vetskap om hans tidigare bravader - bland annat ett mord i Iran tydligen - var det rena
julafonen för henne. Då gällde det bara att snärja in grabben sen skulle det gå galant.
Lite sex och lite löften så var det kirrat med den saken.
Bidde nu inget giftermål, bidde slut istället och ett förhoppningsvis riktigt långt
fängelsestraff för killen vars ålder nu verkar ha säkerställts till 23 år.

Citat:
Under detta förhör säger NN (42-åriga kvinnans namn, red.anm) följande: ’däremot blir människor skadade, som är...., jag hoppas att sjukhuset har köpt in extra rullstolar för det är många som kommer få sina knäskålar sönderslagna efter det här, alla som skadar mig, råkar ut för någonting, alla som är elaka mot mig, de har råkat ut för någonting’. Detta tolkas som ett hot mot polismännen.”

Alla som skadar mig" – NN tillfrågas vilka hon menar med "alla" och berättar att hon blev utsatt för övergrepp som barn och att den gärningspersonen nu är död. Sedan berättar hon om sin man, som misshandlade hennes psykiskt, och som nu också är död. "Och de här killarna som utsatte mig för en massa skit, de åkte på stryk", säger hon.
Förhöret, som varade i en och en halv timme, filmades och videon ingår nu i åklagarens bevisning mot kvinnan.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/26qr4/arbogakvinnans-hot-alla-som-skadar-mig-rakar-ut-for-nagonting

Ja, en misstänkt som jobbar hårt för att framställa sig som så oskyldig man kan bli, len
och fin i truten...

Vi snackar nog fullblodspsykopat här, va?
Senast redigerad av Grandioso 2017-04-28 kl. 18:50.
Citera
2017-04-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Har inte Facebook vad menar du med usch för hennes vänlista?

Hon var vän med många flyktingar, förmodligen hennes KK från afghanistan
Citera
2017-04-28, 18:55
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du har helt rätt. 15 hp motsvarar 20 poäng enligt äldre studieordning.
15hp=22,5 gamla poäng.
Citera
2017-04-28, 18:56
Medlem
Baborskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Big Mama Johannas liv raserade p g a att hon är tydligt skruvad och sjuk i huvudet.

Det sjuka måste ha börjat långt tidigare den "påhittade" stroken då hon inte ens träffade en läkare när hon sökte för yrsel.
Hon fick sannolikt yrsel av alla sina mordplaner som snurrade i skallen.

Att hon helt saknar känslor som kärlek till barn, partners, anhöriga och vänner är bekräftat på många sätt.

Skuld och skam finns inte heller i kroppen som hon gladeligen säljer eller bjuder till andra som hon kan ha vinning av.

Hon ber utan skrupler sina barn om hjälp till att döda maken Aki, för det är bra om han dör. Hon har ju planerat och fixat med livförsäkringar, så hon får en massa pengar och det kan ju barnen kanske få lite nytta av - i bästa fall.

Sexskandal med asylpojkar kommer ut i media.

Pappa är dum när han inte vill låta henne bo kvar i lägenheten på Grankvistgatan efter att sexskandalen med flyktingpojkarna avslöjades.

Johanna anser att asylpojkarna måste tystas, så pojkvännen och svärsonen uppdras för det jobbet.

Pappa är dum, han vill inte försörja Johanna mer. Planen om föräldramordet börjar nog ta form.

12-åriga sonen AG har bra tumme med morfar, så han får fixa fram nyckeln till sommarstugan för nu har föräldrarna varit nog så elaka och förstört hennes planer.

Johanna förlorar ännu mer tänkta intäkter när IF meddelar att de inte betalar ut någon livförsäkring och hon måste ta ett lån.

Pappa och mamma har nu blivit ännu dummare, för nu de ska sälja sommarstugan. Då kan hon inte nyttja det drömstället gratis mer. Nu är Johanna riktigt arg.

Det blir bråttom att fixa till mordet när Johanna får reda på att mäklare är kontaktad och att föräldrarna skulle vara vid sommarstället och röja.

Bäst att kalla in den 12-åriga sonen som får vakta de små halvsyskonen när morden ska ske. Johanna tänker att det är ingen risk att sonen röjer sin mor, som han älskar.

Sen är det bara att köra på. Det var ju nedrigt att MR inte var så tuff som hon trodde, eftersom mamman överlever. Fast det finns ju inga bevis, enligt Johanna. Allt löser sig...

Fy, vilken vidrigt ond människa hon är.

Bra skrivet.

Precis så är det tydligen.
Lägg därtill oxå att föräldrarna är dumma som förvandlar fast ekonomisk egendom till "lös" egendom i fotm av pengar.
Pengar som den äldre systern kan få ta del av och inte JM själv. Så länge föräldrarna lever kan de fritt skänka del av pengar.

Blir inte förvånad alls om det skulle komma fram att föräldrarna gemensamt el. pappan uttryckt om att kraftigt ransonera JM:s arv

Om jag minns rätt så var inte föräldraparet tillfreds med yngre dotterns intresse för unga invandrare, lägg även till sexskandalen.
"Barn" som lever över sina tillgångar har fått mången förälder att ansöka till Lyxfällan för avkommans räkning, utan att för det blivit bragd om livet
Citera
2017-04-28, 19:10
Medlem
Arvet efter GM kommer inte mord Johanna få ta del iallafall, de på 9,5 miljoner.
Man ärver inte folk som man mördar.
Är inte dottern och sonen misstänkt längre för inblandning i mordet på Aki?
Det stod att den fd afghan pojkvännen mördat tidigare, så han verkar ju van att ta folk av daga.
Han verkar ha fipplat med kniven eftersom en knivspets hittades i skallbenet på den mördade GM.
Det ska bli spännande vad försvarsadvokat Hikes och advokat Jähresten kommer ha för försvar åt Johanna och afghanen, hoppas de inte är lika dåliga som Inger Rönnbäck var iallafall, hon som försvarade Lisa Holms mördare, Nerijus Bilevicius.
Hoppas afghanen blir utvisad också efter sitt avtjänade framtida fängelsestraff.
Citera
2017-04-28, 19:24
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hoppas afghanen blir utvisad också efter sitt avtjänade framtida fängelsestraff.
Att han kommer dömas till utvisning och därigenom även få straffrabatt råder det ingen tvekan om. (Man får straffrabatt när man döms till utvisning).

Däremot lär man inte kunna verkställa utvisningen och då blir han kvar i Sverige efter avtjänat straff. Efter några år så kommer han kunna söka asyl på nytt då utvisningen preskriberas. Finns många exempel på det här.
Citera
2017-04-28, 19:52
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det fanns nog.

http://www.bblat.se/blaljus/brott/presskonferens-fran-polishuset-i-vasteras-johanna-moller-har-lamnat-nio-olika-alibin-for-mordkvallen

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kiselalger

.
"Förekomsten av kiselalger" betyder ju inte att det fanns kiselalger. Förekomsten kan vara ingen förekomst.
Citera
2017-04-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Att han kommer dömas till utvisning och därigenom även få straffrabatt råder det ingen tvekan om. (Man får straffrabatt när man döms till utvisning).

Däremot lär man inte kunna verkställa utvisningen och då blir han kvar i Sverige efter avtjänat straff. Efter några år så kommer han kunna asyl på nytt då utvisningen preskriberas. Finns många exempel på det här.

Okej, jo det känner jag till.
Kanske blir ändring på det efter nästa val.
Finns ett parti i riksdagen som vill ändra på det.
Elin Krantz mördare fick straffrabatt när han blev utvisad, han kommer bli utvisad till sitt hemland efter avtjänat straff.
De i Uppsala våldtäkten via facebook blev inte utvisade, de två var också från Afghanistan.
Citera
2017-04-28, 19:54
Medlem
Tänker på en kinesisk kejsarinna som började sin karriär som hora hos kejsaren, avancerade till konkubin och sedan till kejsarinna . Det slutade med att hon som änkekejsarinna fick den totala makten i detta rike. Hon vara besatt av att mörda, och enligt författaren Lin Yutang är hon historiens värsta massmördare. Hon mördade till och med sina egna barn och självfallet även den kejsare som var hennes man och som lyft henne från hora till kejsarinna.
Inga spärrar alls alltså, men i botten ett bestialiskt hat.

"Lady Wu: en sann berättelse# / Lin Yutang ; övers. av Håkan Norlén
Citera
2017-04-28, 19:58
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Stämmer de här? Men fy satan vilken ångest om man sovit sig genom makens död p g a att man varit redlös och först vaknat till då man själv fick kniven i sig och sen inget minns. Ifall de stämmer så tror jag knappast vi får läsa om promillehalten, sekretessas säkert både på AM och GM. MR:s nivåer går väl heller inte att komma åt aktuell kväll då AM anhölls istället för den rätte.
Påståendet om att föräldrarna skulle ha supit till mordkvällen kan man nog ta med en
rejäl nypa salt.
AM berättar vid förhör:

Citat:
Paret, en 63-årig kvinna och en 68-årig man, hade firat en stilla kväll. De hade ätit lasagne och resterna av en Kebabtallrik innan de gick och la sig.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mamman-om-overfallet-i-sommarstugan/
Citera
2017-04-28, 19:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Arbogakvinnan åtalas också för tre fall av stämpling till mord efter att ha försökt förmå olika personer att döda Aki Paasila. En av de personerna hon enligt åtalet samma son som hon nu beskyller för mordet på pappan.

En annan är den 25-årige man, anhörig till kvinnan, som tidigare satt häktad för mordet på Paasila. I åtalet framgår att 25-åringen har erkänt att han tog uppdraget av Arbogakvinnan – men säger att han sedan backade ur. Han gick bara med på att misshandla Aki Paasila grovt, inte mörda honom, enligt åtalet.
I förhör berättar också Arbogakvinnans två döttrar att kvinnan uppmanat dem båda att mörda Aki Paasila.

Varför går man med på att grovt misshandla sin svärmors man/exman?

http://www.expressen.se/nyheter/atalet-aki-paasila-mordad-av-42-aringen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in