2017-04-28, 23:33
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Själv kommer jag ihåg Sverige på mitten av 80talet och början på 90. Det var tamifan underbart. Nu säger jag inte att allt var perfekt men folk kunde till och med lämna sina hem utan att låsa dörrarna, det fanns en känsla av att alla kände alla och allt det där. Det var ett helt annat "glöd" i folksjälen.

På somrarna kunde man vara ute dagarna långa (även nätterna) och bara njuta av livet. Nu säger jag att det inte fanns busar då också men överlag så behövde man inte oroa sig för någonting. Det var bara att köra på.

Går man däremot ut på en gata i Sverige 2017 (jag bor utomlands men besöker Sverige varje år) så är det fullt av hotfulla araber och afrikaner som står och stirrar med arga blickar. Det är gående tält överallt som skriker på sina främmande språk, för att inte prata om tiggarna som får en att fråga sig själv om man befinner sig i Sverige eller Mogadishu. Svenskar blir rånade, misshandlade och våldtagna till höger och vänster. Tusentals Svenskor blir våldtagna varje år av invandrare. I många stadsdelar så är Svenskar en minoritet ute på gatorna. Det kan vara riktigt obehagligt till och från. Det brinner bilar varje kväll och invandrargäng kastar sten på ambulanspersonal som försöker rädda livet på människor. Att besöka tunnelbanan i Stockholm på kvällen kan jämföras med att stiga ner i helvetet med knarkande (och förmodligen beväpnade) mardrömsnegrer i varje hörna. Blattegäng driver också runt i massor och muckar med Svenskar som bara vill ha kul och njuta av sommaren - glöm bort det gamla goda klassiska Svenska sommarfirandet för innan du märker av det så har du ett gäng somalier där bara ögonen lyser upp i mörkret efter dig. Varje sommar knivas flertalet svenskar ner under sommarfirandet av invandrare.

Enligt mig så har Sverige blivit rena mardrömmen och om det är såhär nu, hur tror ni det kommer bli när de om bara ett par tiotals år blir en majoritet i landet? Jag ryser bara jag tänker på det.

Hur tror ni Sverige hade varit idag 2017 om vi inte hade haft någon import av araber och afrikaner alls? Överdriver jag när jag säger att jag tror det varit ett helt underbart land? Alla vet att Svenskar också begår brott och allt det där så ni behöver inte börja peka ut det, men jag tror fanimig det varit så otroligt mycket bättre. Vad säger ni? Eller har invandringsvågen kanske gjort Sverige till ett bättre land?

Det där är en idiotisk och falsk beskrivning av Sverige och det är du nog medveten om.
Citera
2017-04-28, 23:35
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Gör dig själv en tjänst och sluta ödsla tid på henne.

Ja, kanske bäst för välmåendet!

Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Förlåt att jag bufflar mig in så här men jag har lite info om hur sjuka unga kvinnor kan vara i relation till invandring.

Blir uppringd sent på natten av en väninna till min vän, en ung kvinna runt 20 år, och ber mig att komma fort innan min vän går med ett blattegäng. Det blir klart att jag inte bryr mig vad fan min vän gör, hon hör vad hon vill. Men denna vän står på sig och berättar att de inte känner dem och att de vart sexuellt aggressiva. Jag kastar på mig kläderna och åker till Kungens Kurva; hon lovar att uppehålla killarna och min vän.

Kommer dit. Direkt ser jag ett gängligt slit-och-släng gäng som har ställt upp sig kring min vän och en annan yngre kvinna medan tre till står bakom och ser uppenbarligen obekväma ut.

Killarna ser mig, omedelbart visar de mig irritation och dominant beteende. Jag hälsar på alla innan jag ignorerar killarna, blir direkt borttagen av en okänd tjej som undrar om hon kan planera reseplan med mig. Detta säger hon högt så att alla hör.

Vid bilen berättar hon att dessa tre killar har försökt dra med sig alla tjejer till "ett hus i närheten" för "efterfest" och när några har sagt nej har dessa tre gentlemän kallat dem för hora på Arabiska. Nu är det så, fortsätter denna kvinna, att min vän är packad, likaså den andra tjejen som står bredvid henne, så båda tror att dessa tre vill bara dricka och inget annat.

Hur som helst, jag frågar vilka ska ha skjuts och om inte min vän bör lugna ned sig med drickandet och bör dra hem. Killarna blir störda på detta men står kvar; en tjej backar upp mig och påpekar att min vän och den andra okända tjejen har druckit för mycket.

Min vän går upp till mig och kramar om mig, och trycker bort mig från killarna till bilen. De andra tjejerna uppehåller gruppen så vi två får lite ensamhet. Jag trodde på fullaste allvar att hon trots allt fattade situationen, istället säger hon till mig att hon ska med dessa tre skithögar. Jag varnar henne och förklarar exakt vad som kommer ske. Hon säger att hon inte bryr sig. Efter en tio minuter är det uppenbart att hon vägrar följa med mig och att hon har ringt runt till folk innan och förklarat vart hon kommer vara under natten, samt att hon inte kommer vara ensam. Jag ger mig.

Tre tjejer går därifrån, jag skjutsar en hem en tjej, min vän och en annan ung kvinna följer med killarna.

Nästa dag får jag ett telefonsamtal: min vän och den andra tjejen har blivit utsatt för ett sexualbrott.

Några veckor efteråt gör min vän om samma sak och jag säger upp kontakten med henne.

Helt otroligt och så här tror jag att de många gånger ser ut - någon skall alltid dra saker till sin spets och visa att det inte är någon fara och/eller låter kåtheten bestämma över förnuftet. Fyllan gör inte saken bättre - finns mången trasiga tjejer där ute, men att lämna henne åt gamarna, det trodde jag inte tjejer gjorde... Men, det är klart - "vill" man skadas så finns det inget att göra. Och att bränt barn ALLTID flyr elden stämmer tydligen inte - helt otroligt...
Citera
2017-04-28, 23:37
Medlem
dekarons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
87 skaran? Vad är det?

Är du etniskt Svensk?

Anledningen för att jag frågar är för att sexuellt aggressivt beteende, så som våldtäkter, riktas sällan in mot gruppen utan mot kvinnor utanför gruppen.

Så om du är en invandrare, framför allt om du är en icke-Europeisk invandrare, så är det inte undra på att du har det bra.

Dessutom kan jag påpeka, genom andras erfarenhet på flyktingboenden, att invandrare är "snälla och trevliga" mot kvinnor men respekterar dem inte. Därför har en i familjen dragit in stödet, därmed sin närvaro, på ett flyktingboende i södra Stockholm efter att invandrarna där har uppvisat aggression och hotat personal samt inte respekterar kvinnorna som jobbar där. Däremot är dem jättesnälla om de tror att de kan få något.
Citera
2017-04-28, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Det där är en idiotisk och falsk beskrivning av Sverige och det är du nog medveten om.

Då vill jag gärna höra på vilket sätt det han beskrivit är felaktigt? Hur såg "ditt" Sverige ut på 70/80 och 90-talet?
Citera
2017-04-28, 23:40
Medlem
MajorNybergs avatar
Citat:
Nej, varken jag eller mina kompisar är på något sätt rädda för invandrare - tvärtom. Bor förövrigt ca. 500 m från ett asylboende. Har hälsat på några av killarna där någon gång sådär. De är jättetrevliga!

Ha det så kul! Statistiskt sett så ökar du bara chansen med några 1000% att något otäckt kommer att hända antingen dig och/eller nån av dina polare genom att vistas runt sånt folk på såna ställen. Är som att hoppa ner hos björnarna i inhägnaden vid Skansen i tron om att de är kramgoa nallar..
Citera
2017-04-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag vet inte om jag håller med om att de flesta blattar som kommit de senaste årtiondena är vettiga faktiskt. Vissa är det, men de flesta? Nja, jag tror inte det. Bara för att man inte sticker kniven i magen på någon eller drar med sig sju polare ut och gruppvåldtar en 12-åring i parken, så betyder det inte att man är vettig. Många av dessa "vettiga" invandrare går ju för fan omkring med slöja på sig, precis som de gör i några av världens mest fascistiska stater. Hur "vettigt" är det? Däremot håller jag med dig om att svenska folket är efterblivet.

Vad som är vettigt kan man ju diskutera! Men helt klart känner du inga invandrare! Av de jag känner så skulle 87% av invandrarna ge sig på och vilja utvisa de som ger sig på kvinnor och gamla, medan 87% av svenskarna vill behålla de som gör det. Så ditt fokus ligger helt fel, då det är svenskar som satt oss i och som tydligen är nöjda med situationen som vi har.
Citera
2017-04-28, 23:41
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekaron
Är du etniskt Svensk?

Anledningen för att jag frågar är för att sexuellt aggressivt beteende, så som våldtäkter, riktas sällan in mot gruppen utan mot kvinnor utanför gruppen.

Så om du är en invandrare, framför allt om du är en icke-Europeisk invandrare, så är det inte undra på att du har det bra.

Dessutom kan jag påpeka, genom andras erfarenhet på flyktingboenden, att invandrare är "snälla och trevliga" mot kvinnor men respekterar dem inte. Därför har en i familjen dragit in stödet, därmed sin närvaro, på ett flyktingboende i södra Stockholm efter att invandrarna där har uppvisat aggression och hotat personal samt inte respekterar kvinnorna som jobbar där. Däremot är dem jättesnälla om de tror att de kan få något.

Det skulle man kunna säga att jag är, typ. (Orkar och vill inte förklara av risk att röja mig totalt).

Jasså. Men som sagt, ingen varken bekant eller bekants-bekant har på något sätt blivit sexuellt utsatt av en invandrare. Så det kan ändå inte vara så vanligt.

Oj, det där med flyktingboendet lät inte så bra. Men det kan ju ha varit just några individer på just det boendet. Det behöver ju absolut inte vara normativt, ens för andra boenden i området.
Citera
2017-04-28, 23:42
Medlem
dekarons avatar

Varför skulle hon det? Jag menar, har inte vi lärt oss att se på folk som individer enkom och därför kan man inte dra slutsatser om folk från andra kulturer.

Kan för övrigt påpeka att den tjej led av kognitiva 'svårigheter' (Normalbegåvad, naiv samt kåt). Varför jag aldrig hade sex med henne även då hon bad om kuk.

Tappat hoppet om att kvinnorna (Som grupp) kommer göra rätt angående invandringen, de är för blåsta helt enkelt. De får som har hjärna är, som påpekat, för få och lär knappast ändra på politiken.
Citera
2017-04-28, 23:43
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
87 skaran? Vad är det?

87% röstade på andra partier än SD.

Googla på det så får du en bättre bild av helheten OCH kan bilda dig en bättre uppfattning om politiken tillika det vi talar om här.

Fast likt Bertil 60 i Sveg är det nog kört för din del medtanke på hur du resonerar redan nu som 19 åring.

Nu går vi långt off-topic, men ni unga måste fan börja se helheten och se vad som händer i världen runt omkring er.
Citera
2017-04-28, 23:43
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorNyberg
Ha det så kul! Statistiskt sett så ökar du bara chansen med några 1000% att något otäckt kommer att hända antingen dig och/eller nån av dina polare genom att vistas runt sånt folk på såna ställen. Är som att hoppa ner hos björnarna i inhägnaden vid Skansen i tron om att de är kramgoa nallar..

Men fy vad du demoniserar stackars utsatta tonårskillar!
Eh. Jag bor ca. 500 m från dito boende. Det har stått där i flera år, och än har ingenting hänt med någon i området. Faktiskt ser jag killarna väldigt sällan, men de få gånger jag sett någon/några därifrån har de alltid bara snällt hälsat.
Citera
2017-04-28, 23:45
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
87% röstade på andra partier än SD.

Googla på det så får du en bättre bild av helheten OCH kan bilda dig en bättre uppfattning om politiken tillika det vi talar om här.

Fast likt Bertil 60 i Sveg är det nog kört för din del medtanke på hur du resonerar redan nu som 19 åring.

Nu går vi långt off-topic, men ni unga måste fan börja se helheten och se vad som händer i världen runt omkring er.

Ja, tacka fan för att jag inte är en av de 13% rasister/nazisterna i det här landet!

Fast google hjälper inte, jag har redan min bestämda uppfattning utifrån mina egna upplevelser och uppfattningar.
Citera
2017-04-28, 23:50
Medlem
Citat:
Ja, tacka fan för att jag inte är en av de 13% rasister/nazisterna i det här landet!

Fast google hjälper inte, jag har redan min bestämda uppfattning utifrån mina egna upplevelser och uppfattningar.

Ja, och tyvärr lär du vara en av de som vi framöver kommer läsa om i tidningen som gruppvåldtagits. Jag säger detta i all välmening; tänk efter före! Du har bara ett liv, varför chansa på detta faktum att blattar är grovt överrepresenterade i sexualbrott?

Ta hand om dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in