2017-04-28, 23:15
Medlem
Hann någon få ut FUP i dag?
Ibland är sekretessbehandlingen lite seg..
Citera
2017-04-28, 23:16
Medlem
Hon är en fullständig psykopat och såna är skickliga på att läsa sig till vad som gäller. Att blivit utsatt för övergrepp är just en sådan story som skulle passa in väl vilket hennes sort vet. Om inte denna monsterkvinna spärras in lever många i fara. Riktigt sjuk.
Senast redigerad av gurkelurkan 2017-04-28 kl. 23:19.
Citera
2017-04-28, 23:19
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hennes trovärdighet är väl snarast noll till motsatsen bevisats. Jag ser det nog som ett uttryck av desperation för att klara sig undan att bli dömd för mord på pappan och mordförsöket på mamman.

Jag tror hon är en fullblodspsykopat av sällan skådat slag.

En hypotes skulle ju kunna vara att hon inser att hon är på väg in i ett hörn.
Absolut ingen tror på henne. Vad har hon att säga till sitt försvar?

"Jag blev utsatt för övergrepp!".

Nja, hon kommer nog att fortsätta att neka. Vi kommer nog att få se fler dimridåer.
Jag hoppas att alla i den närmaste omgivningen, som ofta har blivit manipulerade, nu inser att det är vad som har hänt.

Citera
2017-04-28, 23:20
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Bara att introducera tanken hos sina barn att man kan mörda nära anhöriga ( deras pappa och deras morföräldrar) för egen vinning måste vara extremt skadligt.
Icke att förglömma att hon därtill har instruerat sin 12-åring att ge henne alibi för mordnatten. Om jag har hängt med rätt.
Citera
2017-04-28, 23:21
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Hon är en fullständig psykopat och såna är skickliga på att läsa sig till vad som gäller. Att blivit utsatt för övergrepp är just en sådan story som skulle passa in väl vilket hennes sort vet. Om inte denna monsterkvinna spärras in lever många i fara. Riktigt sjuk.
Absolut. Hon kan spelets alla regler. Hon vet att Sverige är fullt av förståsigpåare som köper hennes bullshit för att det låter vettigt.
Citera
2017-04-28, 23:23
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hennes beteende sedan hon var ung och det som framkommit av hennes samtal med rättspsykiatrin indikerar att hon kan ha blivit utsatt för övergrepp när hon var barn eller i lägre tonåren. Men det behöver nödvändigtvis inte vara så. Kanske är hennes personlighetsstörning medfödd eller utvecklad av något annat trauma.

Om man vill bli trodd ska man nog inte ropa " vargen kommer" otaliga gånger.

Kanske har hon en medfödd personlighetsstörning, därför blev jag intresserad av historien om farmor
( om det nu är sant )
Citera
2017-04-28, 23:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Hon är en fullständig psykopat och dom är skickliga på att läsa sig till vad som gäller. Att blivit utsatt för övergrepp är just en sådan story som skulle passa in väl vilket hennes sort vet. Om inte denna monsterkvinna spärras in lever många i fara. Riktigt sjuk.

Motsägelsefullt, men hennes värnande om allas väl och ve kan betyda ond bråd död.

Jag är helt övertygad om att den misstänkte är en psykopat av värsta sort, fullblod.

En psykopat vet allt som behöver vetas för att gynna psykopaten, även skicklig på att föra alla bakom ljuset genom sin övertygande trovärdighet.

Övergrepp!
Citera
2017-04-28, 23:26
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Icke att förglömma att hon därtill har instruerat sin 12-åring att ge henne alibi för mordnatten. Om jag har hängt med rätt.

Nu känner sig den lille killen skyldig för att han inte ljugit, vilket mamma ( som han älskar som alla barn gör), sa åt honom. Vad ska han tro?
Citera
2017-04-28, 23:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Om man vill bli trodd ska man nog inte ropa " vargen kommer" otaliga gånger.

Kanske har hon en medfödd personlighetsstörning, därför blev jag intresserad av historien om farmor
( om det nu är sant )

Historien om farmor är med största sannolikhet en saga författad i syfte att skjuta över skulden för den misstänktes misshagliga uppförande på någon annan, typiskt psykopatiskt drag.
Senast redigerad av OY 2017-04-28 kl. 23:33.
Citera
2017-04-28, 23:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu känner sig den lille killen skyldig för att han inte ljugit, vilket mamma ( som han älskar som alla barn gör), sa åt honom. Vad ska han tro?

Psykopater är experter på att ge sin omgivning skuldkänslor.

Vad är resultatet av P7:an, blir det fängelse eller vård?
Citera
2017-04-28, 23:43
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Det finns teknisk bevisning som binder expojkvännen till mordet och mordförsöket. Fanns inte den tekniska bevisningen när paret först satt anhållna under några dagar? Då fanns inte heller erkännandet så vad gjorde att man beslutade om anhållande då? Det kanske var ett spel från åklagarna att släppa mannen och kvinnan så man kunde rigga med telefonavlyssning och rumsavlyssning.

Håller med Oisin Cantwell. Utsikterna att nå fällande dom mot den åtalade mördaren och anstifterskan rörande mordet på den misstänkta kvinnans far och mordförsöket på hennes mor är goda.

Det andra mordfallet, om det nu ens är ett mord, kommer inte leda till någon fällande dom. Tror jag. Det finns så mycket som är oklart.
Citera
2017-04-28, 23:45
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Psykopater är experter på att ge sin omgivning skuldkänslor.

Vad är resultatet av P7:an, blir det fängelse eller vård?

Det avgörs inte av p7, det är en senare fråga. I p7 rekommenderades RPU om jag minns rätt.
Om JM befinns skyldig kan det beslutas om en RPU, rättspsykiatrisk undersökning.

Sannolikheten för att det skulle befinnas att hon begått sina brott under inflytande av allvarlig psykisk störning är nog minimal.

Psykopati (som inte är en diagnos) eller den närliggande diagnosen antisocial personlighetsstörning är vanlig bland brottslingar som begår grova våldsbrott. Psykopati räknas inte som allvarlig psykisk störning som föranleder rättspsykiatrisk vård i stället för fängelse.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in