Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Med tanke på att den misstänktes båda döttrar i förhör har berättat att deras mor har försökt förmå dem att döda Aki så bör det inte råda några tvivel om att Arbogakvinnan ligger bakom mordet på sitt x.
Dessa vittnesmål bör väga tungt i kontexten.
Alltså, att göra så här mot sina barn - detta och annat därtill - gör frågan om övergrepp så ointressant för mig.
Med sin utbildning (för allt vad den nu är värd) och sitt borgerliga sammanhang kunde hon sökt terapi av egen kraft. Jag tror inte på henne! Däremot tror jag att hon i yrket har förstått hur traumatiskt det är att ha varit utsatt som barn och det ingår i hennes rollregister på något sätt.
Psykopat, gener? Jag struntar i farmors yxmord eller vad det nu var. Jag kan bara se henne som en "mutant"; precis allt som kan gå fel har gått fel och där finns hon som ett "naturens olycksfall i arbetet".Som sådan är hon tragisk, men hon är fortfarande ändå inte ett häftigare mentalt missfoster än att hon vet att man inte ska döda.
Och att man inte får behandla ett barn så, som hon gör. Och sedan har hon mage att babbla om sitt eget lidande ...
Jag är ganska arg just nu