2017-04-28, 23:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hon ljuger och syftar på sin nyligen mördade far (som hade fått nog och ströp penningtillförseln samt ville ha ut henne ur sin lägenhet): Alla som hon uppfattar är emot henne, eller som inte gör sitt bästa för att infria hennes behov och önskemål vet hon förr eller senare (mest förr) kommer att råka ut för något hemskt, t.ex. få sina knäskålar eller käkar sönderslagna, drunknar, knivhuggs eller förolyckas i trafiken - ja, t.o.m. på eget bevåg kan gå och hänga sig i första bästa träd. En högre makt tycks ombesörja att dessa avskum till människor får sitt rättmätiga straff. - Så om förhörsledarna kröker minsta hår på hennes hjässa ska de veta att det tycks finnas någon däruppe eller därnere som ser till att de bestraffas på ett eller annat sätt. - Och detta säger hon i all välmening eftersom hon värnar om sina medmänniskor och anser det vara hennes plikt att upplysa om hur skaderegleringen fungerar.

Det är nog den allra troligaste förklaringen. Utom det där med välmeningen då…
"Har man sagt A så får man säga B."
Det här kan ju vara en del av ett "upplägg". Kanske kommer JM att "berätta" mer om övergrepp som hon varit utsatt för.
Allt vi vet tyder ju på att det var girighet och ilska över en rad motgångar som t.ex. uppsägningen från bostaden, som låg bakom mordet på Göran.

Citera
2017-04-28, 23:01
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns ingen som helst anledning att anta att kvinnan har utsatts för övergrepp så länge som mordmotivet är pengar och ekonomisk vinning, med största sannolikhet är övergreppsstoryn hennes sätt att intala sig själv och alla andra att hennes framfart är orsakad av att någon annan har gjort fel.

Psykopater brukar ha det synsättet.
Ja, det är saken i ett litet nötskal - och mytomani finns alltid med i bilden.
Citera
2017-04-28, 23:03
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Eftersom hon ju säger att den personen nu är död så får man väl förmoda att hon syftar på sin pappa. Hon ljuger om allt så varför inte detta.

Jag håller med. Troligen är det bara ännu en i raden av alla dimridåer som JM lagt ut.
Hon har ju fått utredarna att jobba hårt genom alla förslag hon kommit med om tänkbara gärningsmän...

Citera
2017-04-28, 23:03
Medlem
Citat:
Med tanke på att den misstänktes båda döttrar i förhör har berättat att deras mor har försökt förmå dem att döda Aki så bör det inte råda några tvivel om att Arbogakvinnan ligger bakom mordet på sitt x.

Dessa vittnesmål bör väga tungt i kontexten.
Alltså, att göra så här mot sina barn - detta och annat därtill - gör frågan om övergrepp så ointressant för mig.
Med sin utbildning (för allt vad den nu är värd) och sitt borgerliga sammanhang kunde hon sökt terapi av egen kraft. Jag tror inte på henne! Däremot tror jag att hon i yrket har förstått hur traumatiskt det är att ha varit utsatt som barn och det ingår i hennes rollregister på något sätt.
Psykopat, gener? Jag struntar i farmors yxmord eller vad det nu var. Jag kan bara se henne som en "mutant"; precis allt som kan gå fel har gått fel och där finns hon som ett "naturens olycksfall i arbetet".Som sådan är hon tragisk, men hon är fortfarande ändå inte ett häftigare mentalt missfoster än att hon vet att man inte ska döda.
Och att man inte får behandla ett barn så, som hon gör. Och sedan har hon mage att babbla om sitt eget lidande ...
Jag är ganska arg just nu
Citera
2017-04-28, 23:06
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Det är äldste sonen.

Citat:
Hur som helst så visar Arbogakvinnan med all önskvärd tydlighet att hon lättvindigt skaffar sig utgifter som vida överstiger inkomsterna. Hon är beredd att gå över lik för att täcka sina utgifter, försäkringsbedrägeriet och x:ets död talar sitt tydliga språk.

1 mille till döttrarna för att döda Aki.

500 laxar till en manlig anhörig för att ta på sig skulden för mordet på pappan.

Arbogakvinnan bör inte kunna röra sig bland människor, hoppas att domstolen också förstår det.
Min fetning. Så det är alltså både sonen och döttrarna som hon har försökt få att ta på sig MORD?!
Döttrarna mordet på Aki och sonen mordet på morfar?
Det är så jävla sjukt så att jag inte ens vågar närma mig tanken att förstå.
Citera
2017-04-28, 23:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Hon ljuger och syftar på sin nyligen mördade far (som hade fått nog och ströp penningtillförseln samt ville ha ut henne ur sin lägenhet): Alla som hon uppfattar är emot henne, eller som inte gör sitt bästa för att infria hennes behov och önskemål vet hon förr eller senare (mest förr) kommer att råka ut för något hemskt, t.ex. få sina knäskålar eller käkar sönderslagna, drunknar, knivhuggs eller förolyckas i trafiken - ja, t.o.m. på eget bevåg kan gå och hänga sig i första bästa träd. En högre makt tycks ombesörja att dessa avskum till människor får sitt rättmätiga straff. - Så om förhörsledarna kröker minsta hår på hennes hjässa ska de veta att det tycks finnas någon däruppe eller därnere som ser till att de bestraffas på ett eller annat sätt. - Och detta säger hon i all välmening eftersom hon värnar om sina medmänniskor och anser det vara hennes plikt att upplysa om hur skaderegleringen fungerar.

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Arbogakvinnan tycks ha en alldeles egen och unik uppfattning om hur människor bör samspela med varandra.

Förr i tiden klassades såna här personer som psykiskt störda och satt inspärrade på mentalsjukhus långt innan de kom på tanken att värna sina medmänniskors väl och ve, tänk så mycket bättre det var förr.
Citera
2017-04-28, 23:09
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är nog den allra troligaste förklaringen. Utom det där med välmeningen då…
"Har man sagt A så får man säga B."
Det här kan ju vara en del av ett "upplägg". Kanske kommer JM att "berätta" mer om övergrepp som hon varit utsatt för.
Allt vi vet tyder ju på att det var girighet och ilska över en rad motgångar som t.ex. uppsägningen från bostaden, som låg bakom mordet på Göran.

Ja, hon kan mycket väl komma att lägga ut texten om hur hon som barn blev utsatt för övergrepp av sin far (han lever ju inte längre och har ingen chans att gå i svaromål).

Elak, avundsjuk, fåfäng och maktfullkomlig - och helt blind för egna tillkortakommanden och fettvalkar; ingen självdistans. - Och sina barn äger hon och tror sig kunna sälja in ett morderkännande hos; huvudsaken är att hon själv slipper billigt undan.
Citera
2017-04-28, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Utsatt för övergrepp?
Vi antar att hennes uppgift om att hon var offer för ett övergrepp när hon var liten, stämmer. I så fall tror jag att hon gjordes mycket illa och aldrig fick vare sig upprättelse eller hjälp att bearbeta övergreppet.
Om JM skulle ha fångats upp så skulle det ha varit i samband med övergreppet.
Bortsett från det eventuella övergreppet är hon ju en oförklarlig gåta vars brottsserie inte kunnat förutses.

Om vi antar:
– Hon blev utsatt för övergrepp.
– Hon fick inte det stöd som hon behövde från sina närmaste.
– Hon tyckte inte att rättsväsendet gjorde vad som behövdes med förövaren.
– Hon blev till och med slutligen tvungen att ta saken i egna händer för att få sinnesro.

Då kan det ju förklara en hel del och även väcka tankar om hur brottsoffer bör tas omhand. Speciellt om offren är barn.

Hennes trovärdighet är väl snarast noll till motsatsen bevisats. Jag ser det nog som ett uttryck av desperation för att klara sig undan att bli dömd för mord på pappan och mordförsöket på mamman.

Jag tror hon är en fullblodspsykopat av sällan skådat slag.
Citera
2017-04-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Eftersom hon ju säger att den personen nu är död så får man väl förmoda att hon syftar på sin pappa. Hon ljuger om allt så varför inte detta.
Hennes beteende sedan hon var ung och det som framkommit av hennes samtal med rättspsykiatrin indikerar att hon kan ha blivit utsatt för övergrepp när hon var barn eller i lägre tonåren. Men det behöver nödvändigtvis inte vara så. Kanske är hennes personlighetsstörning medfödd eller utvecklad av något annat trauma.
Citera
2017-04-28, 23:13
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen
Min fetning. Så det är alltså både sonen och döttrarna som hon har försökt få att ta på sig MORD?!

Bara att introducera tanken hos sina barn att man kan mörda nära anhöriga ( deras pappa och deras morföräldrar) för egen vinning måste vara extremt skadligt.
Citera
2017-04-28, 23:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsvingen

Enligt media så har två döttrar i förhör berättat att deras mor har försökt förmå dem att döda Aki mot en rejäl slant pengar. Uppgiften kommer sannolikt från FUP(min bedömning).

I övrigt så är jag mäkta imponerad av vad socioekonomiska faktorer kan ställa till med i Sverige.
Citera
2017-04-28, 23:14
Medlem
Necrolusters avatar
Vilken jävla dödsmaskin denna slyna visat sig vara. Nästan så man börjar överväga dödsstraff här i Sverige. Denna rabiessmittade hynda ska aldrig se dagens ljus utanför fängelsets murar igen.

Dränkte väl mannen i badkaret tillsammans med sin Afghan-KK men tänkte inte på att det är skillnad på kranvatten och sjövatten. Sen försöker hon slakta mor och far som grisar på ett slakteri.

Man får ju mardrömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in