Citat:
Hm, men om någon bostad är i dyraste laget så tar man bara en annan. I marknadsekonomi finns ett utbud. Till skillnad från vänsterekonomier.Men hur var det med OKQ8. Ockrade dom. Vi fick aldrig något svar på det.
Citat:
Då är det väl värre nu när de som gillar hyresregleringen, men inte tar ansvar och bygger, utan däremot sett till att folk inte kan flytta och ta det nya jobbet, genom att dom ordnat årslånga köer.
Citat:
Varför skulle folk välja att anlita skurkföretag?Hade svineriet bara påverkat dig så hade vi haft en annan situation. Nu påverkar det alla 7 miljarder som bor på jorden i olika grad när du gör dåliga val i livet och stöttar skurkföretag. Det är lättare med politisk styrning då politik just borde röra frågor som social planering och vår överlevnad.
Citat:
Men det är var och ens eget val. Om du vill betala till andra kan du göra det.Visst kan jag starta ett sådant bolag men det finns redan... Min poäng är att vi bryr oss inte... Vi föredrar att köpa en iphone och käka budget. Andras misär är inte vårt problem i nyliberal anda. Lite som när Sverige utmärkte sig för att ha minst klimatavtryck när vi samtidigt konsumerar varor från riktigt skitiga industrier utomlands. Men det räknades som deras utsläpp...
Citat:
Är det inte tvärtom.Samtidigt missförstår du, det är svårt att göra medvetna val hela tiden och det är priset som står på hyllan, inte om det är monsanto. Vi bryr oss nästan alla bara om pengar och profit. Vissa av oss för att vi inte har så jäkla mycket utan vi är belånade upp till öronen och måste tänka ekonomiskt.
Folk tänker inte alls på pengar och profit (utom slemhog och några till). Det är bara att se på vad vi konsumerar. Det är enorma summor som går till nöjen och förlustelser. Folk väljer det i stället för pengar.
Citat:
Tvärtom så medger marknadsekonomi att folk väljer att rädda miljön.(Vänsterpolitik leder tvärtom till ohämmad rovdrift. Jfr Sovjet).
Nej, jag håller mig till fakta. Därav att så många som bär på fantasifulla föreställningar blir irriterad på mig.