2017-04-28, 20:13
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det var ett helt annat "glöd" i folksjälen.

Njae.. På 80-talet var väldigt många fler indoktrinerade av de då enda propagandakanalerna TV1 och TV2. Det är nog betydligt mer glöd i folksjälen idag, även om det också är betydligt värre med våldsbenägna främlingar och raser som inte har empati för Svenne Svensk.
Citera
2017-04-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Knappast.

Jo. Är du dum i huvudet?
Citera
2017-04-28, 20:17
Medlem
Utan massimporten av negrer och araber hade Sverige varit svenskarnas hemland. Det är det inte längre; våra barn växer upp statslösa. Huruvida Sverige någonsin blir svenskarnas hemland igen är upp till oss svenskar, ingen annan.
Citera
2017-04-28, 20:25
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdertackan
Jo. Är du dum i huvudet?

Jag vet inte är du?
Citera
2017-04-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det som blivit bättre sen 80 talet, hade väl blivit ännu bättre utan invandringen...?

Sannolikt......flyktinginvandringen började med chilenska kommunister i mitten av 1970-talet....sen kom Iran-Irakkriget 1979 och då tog det ordentlig fart. Vi måste se detta i ett perspektiv av åtminstone 40 år. Svaren torde vara uppenbara.......
Citera
2017-04-28, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Svenskarna uppfann inte industrialiseringen. Det måste ha kommit hit på något sätt.

OnT: Ni vita män som PM:ar mig och hotar mig till livet; ni är löjliga. Har ni inget liv?

Nej det är helt rätt, men enligt t ex Max Weber var det protestantismen som möjlig gjorde den. Fast Sverige bar rätt sena i starten. Vi fick u-hjälp från Brasilien bl a i slutet av 18-talet. Tiderna ändras.

Förövrigt ser jag inget problem med invandring och multikultur, men då ska det ju vara kulturer som har nått att tillföra; nu öser vi ju bara på med världens absolut sämsta kulturer. Alla med ambitioner och utbildning väljer ju andra länder.
Citera
2017-04-28, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retepm.
Jag vet inte är du?

Ja, ja!?
Citera
2017-04-28, 20:51
Medlem
arakas avatar
Största skillnaden hade varit betydligt lägre huspriser.
Annars tycker jag inte att jag som medelklasskaukasier påverkas speciellt mycket förutom de (allt fler) utomeuropeiska grannarnas egobeteende som nonchig parkering och bristande intresse för trädgårdsarbete mm.
Senast redigerad av araka 2017-04-28 kl. 20:54.
Citera
2017-04-28, 20:53
Medlem
PixlJunkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
men snälla håll din käft om du inte kan din historia
Svenskar existerar inte i din värld? Hur jävla pantad får man vara. Äcklig är vad du är.
Citera
2017-04-28, 20:56
Medlem
Frågeställningen borde vara

HUR HADE SVERIGE SETT UT UTAN JUDARNAS INBLADNING?

Svaret är då att Sverige hade varit ett tryggt och fritt land.

Idag är Sverige allt annat än fritt. Det är faktiskt mer tryggt än fritt!
Citera
2017-04-28, 20:57
Medlem
pinger99s avatar
Sverige hade kunnat varit ett drömland där man visserligen hade infört en kreativ version av
inflationsbekämpning, men att landet varit fridfullt och haft en rik historia
som våra barn och barnbarn med stolthet hade anammat och byggt vidare på.

Tyvärr hände borgerligheten (1991-1994) och alliansen (2006-2014), vilka båda bidrog till
en total katastrof som kommer att plåga det här landet under decennier och generationer.

Det gamla Sverige kommer inte tillbaka, men kanske vi kan med befintliga makthavare åtminstone se till att inte förvärra situationen i större omfattning.

Tips: Håll Moderaterna, Centerpartiet och Liberalerna, liksom MP och V långt ifrån regeringsställning, så finns det åtminstone hopp.
Citera
2017-04-28, 21:05
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Sverige hade kunnat varit ett drömland där man visserligen hade infört en kreativ version av
inflationsbekämpning, men att landet varit fridfullt och haft en rik historia
som våra barn och barnbarn med stolthet hade anammat och byggt vidare på.

Tyvärr hände borgerligheten (1991-1994) och alliansen (2006-2014), vilka båda bidrog till
en total katastrof som kommer att plåga det här landet under decennier och generationer.

Det gamla Sverige kommer inte tillbaka, men kanske vi kan med befintliga makthavare åtminstone se till att inte förvärra situationen i större omfattning.

Tips: Håll Moderaterna, Centerpartiet och Liberalerna, liksom MP och V långt ifrån regeringsställning, så finns det åtminstone hopp.
Håller faktiskt med dig, jag röstade på Freddan i de senaste två valen men det är faktiskt bara S av sjuklöverpartierna som kan hålla Sverige flytande under överskådlig framtid. Det bästa vore naturligtvis att SD fick egen majoritet men det krävs nog en extrem dipp i ekonomin om det ska hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in