2017-04-28, 14:40
Medlem
Fikabordsrasistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Hur tror ni Sverige hade varit idag 2017 om vi inte hade haft någon import av araber och afrikaner alls?
Kebabfattigt.
Citera
2017-04-28, 14:43
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Pågått i hundratals år? Var vänlig att berätta vad du mer syftar på. Den etablerade invandringen har pågått sen 70-talet till Sverige, plus en våg under andra världskriget. Dessförinnan hade vi ingen invandring.

Sverige har invandrats av tyskar, holländare, danskar, ryssar m.m från allra första början. Kan du inget om ditt lands historia?
Citera
2017-04-28, 14:48
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Sverige var ett fattigt bondeland som klarade sig undan 2:a världskriget tack vare att vi gick i säng med tyskarna. Och efter kriget när halva Europa var sönderbombat valde Sverige att satsa på industri och invandring och på så sätt klarade sig bättre än andra länder.

Jag vill mer än gärna att alla invandrare i landet stannar hemma en vecka och strejkar för att man ska se vilken effekt det ger.
Det där stämmer inte. Du drar slutsatser som inte hänger ihop.

Invandringen är inte på något sätt anledningen till att Sverige industrialiserades eller kunde industrialiseras. Hur kommer du fram till den slutsatsen?
Citera
2017-04-28, 14:48
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
- SD hade inte varit i riksdagen

- Hemsidor som avpixlat och friatider har inte existerat

- Förtroendet för den etablerade media hade varit stort

- Sverige hade varit ett tryggt land
- Skolan och vården skulle fungera
Citera
2017-04-28, 14:51
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Sverige har invandrats av tyskar, holländare, danskar, ryssar m.m från allra första början. Kan du inget om ditt lands historia?

Den invandringen var aldrig i samma utsträckning som den som skett under slutet av 1900-talet och början av 2000-talet. De folken som kom hit är dessutom betydligt närmare svenskar kulturellt än vad folk ifrån Mellanöstern samt Afrika någonsin har varit.
Citera
2017-04-28, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner inte igen din beskrivning alls.

Hans beskrivning stämmer in väldigt bra och vi som både växt upp i olika områden och är invandrare själva har sett ändringen från första parkett din smutsiga svennebanan. Kommer hit och försöker lägga locket på medans ni själva strosar runt i de snövita kvarteren.
Citera
2017-04-28, 14:52
Medlem
petite1997s avatar
Underbart! Helst utan muslimer även från Europa. Hade kännt mig säker när jag själv är utomhus och tror inte så mycket feminism och massa gråtande araber i media hade varit.
(är själv inte svensk men ja..)
Citera
2017-04-28, 14:54
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Det där stämmer inte. Du drar slutsatser som inte hänger ihop.

Invandringen är inte på något sätt anledningen till att Sverige industrialiserades eller kunde industrialiseras. Hur kommer du fram till den slutsatsen?

Svenskarna uppfann inte industrialiseringen. Det måste ha kommit hit på något sätt.

OnT: Ni vita män som PM:ar mig och hotar mig till livet; ni är löjliga. Har ni inget liv?
Citera
2017-04-28, 14:54
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Det blir lätt svart och vitt där sådana som TS vill påskina att varenda gata brinner dag och natt, att varenda svenskt sköte våldtagits av mörkermän. Samtidigt försöker sådana som du släta över, jag menar bara rasister hemma framför datorn kan väl tycka att det finns problem i Sverige!

Jag tror de flesta innerst inne, oavsett politisk hemvist, vet att Sverige 2017 är smutsigare, otryggare och osvenskare än Sverige 1980 - Sverige 2017 är helt enkelt ett sämre land. Jag minns också hur vi inte ens låste dörren under min uppväxt, sådant är fullkomligt otänkbart idag.
Läs mer noggrannt. Jag skrev att det finns problem. TS är rasist. Att erkänna att det finns problem med integration, segregerade bostadsområden och våld, är inte att vara rasist. Att förenkla och demonisera som TS gör är och förblir rasism. Jag slätar inte över.
Citera
2017-04-28, 14:56
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Från första början? Nej du, Skandinavier är ett eget folk.
Citera
2017-04-28, 14:58
Medlem
arazals avatar
Citat:
Från första början? Nej du, Skandinavier är ett eget folk.

men snälla håll din käft om du inte kan din historia
Citera
2017-04-28, 14:59
Medlem
MajorNybergs avatar
Sverige var på 60-70 talet det bästa land som någonsin har existerat på jordens yta, ett framgångsexempel för hela världen. Hade man kombinerad dagens framsteg inom teknologi/vetenskap med den samhörighet, framtidstro och välfärd som fanns då så hade vi uppnått utopi i dagsläge.

Men nej, var tydligen bättre att överge det som gjorde oss framgångsrika och istället splittra samhället med "mångkultur" och översvämma oss med inkompetenta idioter från tredje världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in