5 351 besökare online
1 096 375 medlemmar • 57 132 680 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Sport & träning Övrig sport
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Alkibiades
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av patrik-wid
Carlin har bevisat att hon kan prestera när det verkligen gäller. Det har verkligen inte Simon Sjödin gjort. De gånger han har lyckats ta sig till final på VM har han gjort usla finallopp långt under hans egentliga kapacitet. Så nej, Simon Sjödin hade garanterat inte blivit uttagen om han vore britt.

Mnja, nu tycker jag du är lite väl orättvis mot Sjödin. Han har trots allt varit i flera mästerskapsfinaler och även tagit mästerskapsmedaljer. Hade han varit britt är det ju inte säkert att han blivit uttagen, tänkte mer om man skulle ha tillämpat de brittiska uttagningsreglerna i en svensk kontext, bla med sex wildcards som inte bara används för juniorer och att han verkligen har kapacitet att klara kvalgränserna.

frankkk
Medlem
I brittiska wildcard-kvoten är simmare som ska simma lagkapper inkluderade. Och dom är också unga. Jazz Carlin, Abbie Wood, Rosie Rudin, Mark Szaranek, Luke Greenbank och Kathleen Dawson. Carlin är den meriterade, resten är födda -95 eller senare. Tre har klarat FINA:s A-gräns och övriga två tog JVM-medaljer förra året(Rudin har junior-VR på 400 medley).

patrik-wid
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av frankkk
I brittiska wildcard-kvoten är simmare som ska simma lagkapper inkluderade. Och dom är också unga. Jazz Carlin, Abbie Wood, Rosie Rudin, Mark Szaranek, Luke Greenbank och Kathleen Dawson. Carlin är den meriterade, resten är födda -95 eller senare. Tre har klarat FINA:s A-gräns och övriga två tog JVM-medaljer förra året(Rudin har junior-VR på 400 medley).
Jag tycker att så som de brittiska wildcarden användes är så som wildcards skall användas. 30-åringar som även om de simmar på toppen av sin förmåga inte är i närheten av några VM-medaljer skall absolut inte ha några wildcards. Då kan man lika gärna slopa de svenska kvaltiderna och helt enkelt skicka alla som klarar de internationella kvaltiderna.

Tidigare gånger när Simon Sjödin inte har blivit uttagen kan jag tycka att det har varit orättvist, men absolut inte den här gången. Uttagningsreglerna var väldigt klara, och det var ju inte så att han hade varit sjuk eller skadad. Han underpresterade helt enkelt när det gällde och har helt och hållet sig själv att skylla att han inte blev uttagen.
Senast redigerad av patrik-wid 2017-04-25 kl. 20:52.

frankkk
Medlem
Var det inte lite snack om en räddningsplanka? Sjödin kan ju inte sitta och sura till SM nu. Han måste åka till Mare Nostrum eller liknande och bränna av en 1.58-tid. Då har vi en konversation.

Alkibiades
Medlem
Alkibiadess avatar
Jag vet inte om Sverige som den lilla simnation vi är har råd att låta en tänkbar VM-finalist stanna hemma. Det är iaf min uppfattning.

Och han kan inte heller vänta till SM (om det nu finns någon räddningsplanka) då FINA har förkortat kvaltiden så att SM ligger för sent i tid.

patrik-wid
Medlem
patrik-wids avatar
Citat:
 Ursprungligen postat av frankkk
Var det inte lite snack om en räddningsplanka? Sjödin kan ju inte sitta och sura till SM nu. Han måste åka till Mare Nostrum eller liknande och bränna av en 1.58-tid. Då har vi en konversation.
Jag tror att den där möjliga räddningsplankan de pratade om var om någon skulle göra en riktig supertid som skulle kunna räcka till medalj på VM. Simon Sjödin skulle nog behöva göra under 1.57 för att vara aktuell.

frankkk
Medlem
Sarah simmar sina fyra distanser 50/100 fjäril & 50/100 fritt även i Bergen Swim Festival nästa veckaslut. Får motstånd av bl.a. holländskor som Kromowidjojo och Heemskerk, även Hosszu. Fler landslagssimmare som Erik Persson, Simon Sjödin och Johannes Skagius är också anmälda, likaså duktiga juniorer som t.ex. Hannah Brunzell och Gloria Muzito.

frankkk
Medlem
Denna helg simmar tydligen flera i landslaget Ystad GP. Coleman, Persson, Sjödin, Carlsen, Lindborgarna och några till. Dock på kortbana, något man definitivt inte skyltar med.

Systemet för prispengar går till som så att man måste simma minst fyra distanser, och FINA-poänggenomsnittet på dessa räknas.

Går att streama här mot betalning. Man har också lite intervjuer med bl.a. Ulrika Sandmark: https://yss.solidtango.com/

Svara på ämne
Svara Topp Dela