2017-04-28, 00:04
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maronen
Grymt skönt med vinst igen och hållen nolla för gnaget idag efter senaste tidens resultat. Iomed segern känner jag inte heller någon ilska över de missade straffarna men kan ändå inte släppa dom. Al Hakim har varit jättehypad och typ den enda domaren jag tyckt varit vettig men ändå så missar han 2 solklara straffar. Tycker han varit svag de senaste matcherna också, är det uppmärksamheten som stigit honom åt huvudet? Tycker Jonas Eriksson också sjunkit senaste 1-2 säsongerna.

Therns uppvisande av klenhet är aldrig straff. Det kan inte ens ville tycka.

Tacklingen på Stipe borde nog vara straff, men är inte solklar med tanke på att han skjuter bort bollen.

I övrigt håller jag med om att Hakim hade en ojämn nivå hela matchen.
Citera
2017-04-28, 00:05
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av destroyer93
Håller helt med, jag gillar Skoglund skarpt. Ja i nuläget med Björkebaum skadad så borde man ta in SUPER-Dragan och se hur han ter sig mot allsvenskt motstånd

Skoglunds lugn och bolltrygghet är fint på mitten. Det bli bra tills på måndag.
Citera
2017-04-28, 00:06
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det var synd att RÅP hittade ett erbjudande i Portugal för er del, han hade passat mycket bättre. Visst är inte heller han någon grym bollspelare men klart bättre än Haglund, i övrigt har de ju en del liknande egenskaper annars.

Att Haglund lyckades bli utlandsproffs är en gåta.

Verkligen. RÅP har ändå helt okej fötter medan Haglunds verkligen är vedervärdiga. En av de positiva sakerna, vilken jag inte nämnt, är att Haglund genom insatsen för evigt spelade sig bort från en Sirius-elva.
Citera
2017-04-28, 00:36
Medlem
Astrorbits avatar
Är det någon som vet en sida, där man kan kolla på den allsvenska tabellen i från alla omgångar från senare säsonger. Generera tabellen efter varje omgång.

Tex, jag vill se tabellen från allsvenskan 2015, mellan omgång 5-10. Och så vidare.
Citera
2017-04-28, 00:41
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
Göteborg-Hammarby, Halmstad-Djurgården, Kalmar-Malmö
Frågan är om inte allsvensk fotboll gör sig bäst på konstgräs ändå....
Citera
2017-04-28, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Therns uppvisande av klenhet är aldrig straff. Det kan inte ens ville tycka.

Tacklingen på Stipe borde nog vara straff, men är inte solklar med tanke på att han skjuter bort bollen.

I övrigt håller jag med om att Hakim hade en ojämn nivå hela matchen.
Knappast okej att dra någon i armen bara för att han inte är stor och stark som Akinfenwa menmen det var inte dom två specifika situationerna jag tänkte diskutera så jag lämnar det där.

Du håller iallafall med om Al Hakims bristande nivå, det vore synd om man tappade den enda vettiga domaren.
Citera
2017-04-28, 00:50
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Är det någon som vet en sida, där man kan kolla på den allsvenska tabellen i från alla omgångar från senare säsonger. Generera tabellen efter varje omgång.

Tex, jag vill se tabellen från allsvenskan 2015, mellan omgång 5-10. Och så vidare.

Flashscore har en form-tabell med filtrering för varje 5-matchers-intervall. Inte riktigt det du frågade över dock; det blir ju omvänt.
Citera
2017-04-28, 00:51
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maronen
Knappast okej att dra någon i armen bara för att han inte är stor och stark som Akinfenwa menmen det var inte dom två specifika situationerna jag tänkte diskutera så jag lämnar det där.

Du håller iallafall med om Al Hakims bristande nivå, det vore synd om man tappade den enda vettiga domaren.

Domare har en tendens att gå på myten om sig själva. Vi har sett det med Jonas Eriksson och vi håller på att se det med Al Hakim.
Citera
2017-04-28, 00:55
Medlem
Citat:

Skulle också tycka att detta vore intressant. På Wikipedia kan du iaf se "placering efter omgång" från säsongerna 2015 och 2016. Något bättre verkar inte finnas.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan_2015#Placering_efter_omg.C3.A5 ng
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fotbollsallsvenskan_2016#Placering_efter_omg.C3.A5 ng
Citera
2017-04-28, 01:44
Medlem
Citat:

Appen Allsvenskan 2017 av Studio Mise har just den funktionen bakåt till säsongen 2001. Gratis.

Har du ingen iPhone funkar nifs.no
Citera
2017-04-28, 02:23
Medlem
Aleopas avatar
Såg att AIK vann mot Sirius. Gytt att bottengängen vinner mot toplagen!
Citera
2017-04-28, 07:33
Medlem
Citat:

Om du använder Everysport på dator kan du få historik på lag från 1999 och framåt om laget existerat sedan dess. Går även att se hur serietabellen ändrats mellan omgångarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in