2017-04-27, 20:14
Medlem
Erik Östs avatar
Var hittar jag en översättning på det samtal mellan dom som går att uppfatta i filmen?
Citera
2017-04-27, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
folk åt högern gör narr av hennes död. typ...

https://twitter.com/Gavin_McInnes/status/857610663107100673

hävdar att hon åkte till Afrika för att sprida jämställdhet och blev istället halshuggen.

Hon gjorde ju det.
Citera
2017-04-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Hon gjorde ju det.

Hon var dit skickad på ett FN uppdrag, och skulle undersöka om det förekom brott mot mänskliga rättigheter. På det där twitter-inlägget låter det som att det var någon dum feminist som åkte för att lära ut afrikaner om jämställdhet och blev bara halshuggen en dag.
Det var ju en militant organisation, och ja, om de inte ens är ute efter en lösensumma på en rik kvinna (MP/regeringen hade säkert betalt ut miljoner) så har de något att dölja... något extremt grovt.
Och ja, säkerligen massmord/massgravar och liknande som inte får visas (...eller som hade observerats av henne och således inte kunde få leva längre).

Lyssna, jag äcklas av VP/MP hon och sina feminister är helt jävla lobotomerade enligt mig själv, men hennes dit resa är inte i närheten av vad vissa åt högern anspelar på.

Visst, du kan väl säga att hennes resmål på ett sätt (genom FN) är att sprida jämställdhet, men tror huvudsaken var att rapportera/dokumentera folkbrott mot mänskliga rättigheter, enorm stor skillnad- och saker svin är redo att döda för att gömma.
Citera
2017-04-27, 20:42
Bannlyst
Läste någonstans i tråden att det finns folk som påstår att Zaida inte blivit våldtagen. Det måste vara i särklass det dummaste jag hört i år. Givetvis blev hon våldtagen och man kan av empatiska skäl bara hoppas på att dom var varsamma när dom gjorde det (Samtliga medlemmar). Tänk er själva, hatet dessa negrer måste känna mot FN-anställda efter att dessa våldtagit deras systrar, mammor, döttrar och andra kvinnliga närstående. Lägg därtill att Zaida måste uppfattas som väldigt exotisk i det djupa mörka Afrika. Att Kongolesiska myndigheter förnekat att hon blivit våldtagen är inte alltför konstigt. Dålig PR och dessutom kan det symboliskt sudda ut FN's tidigare massvåldtäkter i landet.
Citera
2017-04-27, 20:51
Medlem
KeithRichardss avatar
Lite fler reflektioner kring videon.

Ljudet ligger 1,5 sekunder för sent. (Lätt att korrigera om man tittar med VLC.)

Männen är minst 6 stycken: En med vit skjorta, en med blå och en med mörk. Två har någon särk, gul och brun respektive röd. + Fotografen. (Filmar han genom en mask? Vad är det för hål som syns vid 1:45.)

0:58 säger Sharp på frågan "pour qui?": "Let's say, if something falls."

Vid 1:15 hör man någon stöna.

Kring 2:04 hör man ett ylande, sannolikt är det tolken, som tittar bakåt och därefter reser sig upp och går iväg, förmodligen på uppmaning.

Det talas om något i stil med "d'un fang" flera gånger, bl.a. säger Zaida detta när hon rör på händerna vid 2.21.

Det Zaida har på kinden syns på många bildrutor. Blod eller smuts?

När första skottet går av hoppar kameramannen till och mannen i mörk skjorta duckar, det verkar som om de varit oförberedda.

När Sharp blivit skjuten och Zaida reser sig, låter det som de säger "sit up" eller "sit down". Hon skriker till när hon träffas och flyger runt.

Vid 2.56 ändrar Zaida position, men man ser inte om det är någon som är framme och rör henne. Kan hon ha levt så pass långt efteråt?

Mellan 3:00 och 3:22 hörs ett stönande, men tystnar när det sista skottet går av. Jag gissar att det är tolken.

Det ser alltså ut som att attacken skett oväntat, men att tolken kan ha misstänkt vad som väntade.

Jag har höjt volymen på de ställen där det går, så om man kan franska går det säkert att uppfatta en hel del. Finns det inga fransktalande här?

http://vocaroo.com/i/s0RQBviYHVnZ

Ruggig händelse.
Senast redigerad av KeithRichards 2017-04-27 kl. 21:19.
Citera
2017-04-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dasjewhunter
Läste någonstans i tråden att det finns folk som påstår att Zaida inte blivit våldtagen. Det måste vara i särklass det dummaste jag hört i år. Givetvis blev hon våldtagen och man kan av empatiska skäl bara hoppas på att dom var varsamma när dom gjorde det (Samtliga medlemmar). Tänk er själva, hatet dessa negrer måste känna mot FN-anställda efter att dessa våldtagit deras systrar, mammor, döttrar och andra kvinnliga närstående. Lägg därtill att Zaida måste uppfattas som väldigt exotisk i det djupa mörka Afrika. Att Kongolesiska myndigheter förnekat att hon blivit våldtagen är inte alltför konstigt. Dålig PR och dessutom kan det symboliskt sudda ut FN's tidigare massvåldtäkter i landet.

Sorry, finns inget stöd för dina eller dina många gelikars önskedrömmar i den här tråden om att en våldtäkt ägt rum på kvinnan. Detta är undersökt och avfärdat vid obduktionen. Det stämmer inte heller med det troliga händelseförloppet.

Så, för trådens bästa: Kryp ner under stenen igen.
Citera
2017-04-27, 21:17
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:

Beroende på skicket på kroppen när den kommer hit kan man göra ett andra utlåtande. Efter 15 dagar i lerig jord runt 24 C lär det ha hänt en del med skicket på vävnaderna.

Jag utgår ifrån att en rättsläkare knuten till FN har gjort den bedömningen och inte bara någon slumpmässigt vald byråkrat.

Kongo ligger på gränsen till Uganda, där handlas det med kroppsdelar som används i offerriter.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3126758/Snatched-way-school-castrated-decapitated-Horrifying-rise-child-human-sacrifice-Uganda-hands-witch-d octors.html

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/africaandindianocean/uganda/6944292/Human-sacrifices-on-the-rise-in-Uganda-as-witch-doctors-admit-to-rituals.html

Om man betalar tusentals dollar för att få hugga huvudet eller pungen av barn så kan jag tänka mig att även en vit kvinnas huvud kan vara värt en hel del.
Citera
2017-04-27, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gudrunsuper
Dojjorna tog de nog bara för att det är en dyr bristvara, det andra tog de för att det hade ett värde.
Är skor bristvara i Kongo? Jag har svårt att tro på det. Fast dyra märkesskor som inte är alltför nertrampade och impregnerade av fotsvett är säkert ett bra byte för tjuvar i Kongo. Men detsamma gäller även märkesjeans och dyra skjortor. Nu vet vi inte vad Catalan haft för skor innan hon tog av sig dem men hon hade snygga jeans och en vacker tunika på sig när hon sköts, enligt filmen. Även Mark hade på sig kläder som såg dyra ut. Jag tror inte att Zaida och Mark var barfota pga att personerna som de pratade med i filmen hade tagit deras skor. Fast jag förstår Inte varför de var barfota. Jag tror att den här filmen inte visar hela händelsen. Och och jag undrar fortfarande över vem som var den tredje personen som hittades i samma grunda grav som Zaida och Mark. Han som inte var en "kaukasier" enligt Kongos myndigheter. Om Zaidas och Marks tolk inte var det tredje liket i graven, vem var det då? Var det liket av en random person som kastades i samma grav som Zaida och Mark eller var det någon som var med i filmen och som sköts i hjäl efter att man slutat filma?
Senast redigerad av nantale 2017-04-27 kl. 21:30.
Citera
2017-04-27, 21:29
Medlem
Citat:

Dumheterna står du själv för eftersom det inte framkommit att det varit våldtäkt. Att anta något utifrån teorier från dig själv och andra snuskhummrar är iqbefriat.
Citera
2017-04-27, 21:48
Medlem
men blir lite ironiskt att man ej ska eller får spekulera om hon blivit våldtagen, när samma män tog hennes skor, tvinga henne vandra barfota, har ett sår i ansiktet, skjuter henne till döds, och därefter hugger av huvudet.

och samma män kom ifrån Kongo... kan vi vara ärliga? Kongo har ett dåligt rykte, just kring våldtäkter.
Kongo exempelvis används av vissa, såsom fd filosofi professorn Christina Sommers, https://twitter.com/CHSommers när hon gör narr av feminister som hävdar att universitet och risken för våldtäkt av män i väst är på samma nivå som i krigsdrabbade Kongo (...1/4 kvinnor våldtas enligt extremvänstern på college)
Citera
2017-04-27, 21:51
Medlem
Jag tycker fortfarande det är intressant varför man går och filmar 2 personer under några minuter som man har ett samtal med, oavsett om man vet att man ska skjuta dom strax eller inte.
Vad handlar samtalet om? Nåt som behövdes spelas in?
Hade det inte räckt med en bild på kropparna om man nu ska ha bevis?
Spontant om man ska ha ihjäl någon så vill man inte ha några bevis. Speciellt inte på film..
Citera
2017-04-27, 21:52
Medlem
"'15,000 rapes in war-torn DR Congo'
UN envoy says scale of sexual attacks in eastern Congo is "enormous" and blames lack of peacekeepers for poor security."

detta jag hänvisar till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in