Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
"Det är maffiastyre i kommunhuset"
Bäst svensken vänjer sig

Syrianer för politik på ett annorlunda sätt.
Men ja, 87% vill ha det såhär.
Nej, 87% vill inte ha det såhär. Det är ingen seriös politisk analys att tro att den större delen av svenska folket hade den här typen av frågor om syriansk eller överhuvudtaget främlingsinfiltration och korruption i bakhuvudet när de röstade. De ville inte ha det här, och det går inte att ha den utgångspunkten om man vill övertyga dem om sundare alternativ.
Däremot kan man ställa sig frågande kring varje person som okritiskt väljer att framhärda i att pusha för Sverigedemokraterna i trådar som den här trots att det är ett faktum att SD varit ett av de svenska partier som öppet gått i bräschen för arbetet med arabkristen infiltration på kommunnivå.
Citat:
Ursprungligen postat av
Centauri
Jag håller med dig, men vad ska vi göra åt situationen?
Det är ju i det närmaste ett ämne i sig utöver vad som kan diskuteras i en tråd om syrianers infiltration på kommunnivå, men ett första och viktigt steg kan ju vara att sluta stödja alla former av "kulturnationalstiska" krafter vars nedbrytande av vårt folks etnocentrism är en långt viktigare fråga än migrationsvolymer i dagsläget - som förvisso också är viktig, inget snack om saken, men när en så stor del etniska främlingar redan är här blir det i sammanhanget sekundärt. Att delta 1 maj i Falun är ett bra första steg som inte ska underskattas för den som vill göra något konkret.
Citat:
Ursprungligen postat av
AutDisceAutDiscede
Men, varför skulle SD hellre välja in syrianer och/eller irakier än etniska svenskar, menar du? Har svårt att se vinsten i detta. Säger inte att du har fel, värre ting har skett inom politikens realm, men... Det är klart, S verkar ju ha kuppat in syrianer i Södertälje och gett dessa diverse "frikort", så. Ja, jag vete fan vad jag skall tro...
Det finns givetvis ingen vinst i det om man värnar etniskt svenska intressen, tvärtom, men så kommer jag ju från ett politiskt håll som menar att SD ytterst - medvetet eller ej - i nuläget snarare tjänar ett annat folks etniska intressen. Vill du ha någon form av förklaring får du nog vända dig till typ Tommy Hansson - han verkar ju av allt att dömma genuint tro på sin extremsionistiska kontrajihadism. Tokenism, att syrianerna utgjorde ett betydande röstboskap i staden, you name it.
Att den oheliga alliansen fullständigt kraschade några år senare visar bara hur dömt att misslyckas det hela var - och att andra etniska grupper, hur assimilerade, kristna, påstått värderingsmässigt vettiga och yada yada de än är ytterst är lojala mot sig själva och gärna högg i ryggen när det behövdes med några väl valda floskler om "allas lika värde".