2017-04-26, 23:33
Medlem
Blir självklart en hopplös situation när man tar in dessa människor som lever på nepotism, korruption och bedrägeri.

Att de är "kristna" spelar ingen roll. De här är människor som blir stolta när de lyckas lura folk, de känner sig överlägsna. Den protestantiska moralen skrattar dom åt.
Citera
2017-04-26, 23:38
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Gärna källa på detta, tack! Lätt att detta blir ett "sant" rykte annars...

Hur faan kan man tillåta dessa klaner ta över Sveriges styrande element? Den lille fete syrianen skulle skjutas på plats när han hotar reportrarna (ytanför idrottslokalen, eller vad man skall kalla denna) och säger något i stil med "att ni har inget här att göra", på mycket sprucken svenska - vad annars!?

Hur kan man vara så flata (retorisk fråga), jo för att det är blattar med i bilden som hotar, svär och gaddar ihop sig och då blir de andra rädda - fy, faan vilka mesar vi har som sitter i styrelser och kommunfullmäktige runt om i landet!
Nu fick du precis länken såg jag, men det här var ju en tydlig strategi från SD Riks och SD Södertälje med Tommy Hansson i spetsen kring 2010 att alliera sig med de "kristna irakierna" i någon form av absurd, kontrajihadistisk anda.

Här kan du se namnen på vilka SD satte upp på sina valsedlar, här kan du se vilka som valdes in för SD i kommunfullmäktige.
Citera
2017-04-26, 23:40
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Jag hittade den, men ser nu att det rör sig om kaldéer från Irak och inte om syrianer. Jag får skylla på att det är flera år sen jag såg videon. Hursomhelst är den off topic för tråden och vidare diskussion får tas någon annanstans.

https://m.youtube.com/watch?v=cLHuf7Val0M
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assyriska/syrianska_namnkonflikten

Same shit, different names. Säg det inte till någon av dem bara.
Citera
2017-04-26, 23:40
Medlem
Jag är inte förvånad. Hur många fler kommuner styrs av den undre världen?
Citera
2017-04-26, 23:44
Medlem
Syrianer/assyrier är inte bättre än sina arabiska landsmän. Det spelar ingen roll att de är kristna. De är lika smutsiga och oärliga.

De är involverade i riggning av fotbollsmatcher, assistansbedrägerier, svartjobb, korruption osv.
Citera
2017-04-26, 23:53
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
- Man tvingas flytta två hela årskurser pga otryggheten från stugorna.
- Bilarna utanför klubbstugorna behöver inte lappas, då området anses som otryggt för P-vakterna
- En man från klubbstugorna ger sig på en lärare och misshandlar henne och mordhotar henne
- Illegal spelverksamhet i klubbstugorna

Alltså herrejävlar. Den svenska flatheten slår nya rekord. Bränn ner skiten!

Helt jävla absurt!
Någon mer än jag hann kanske se den asflotta stora Jaguaren av senaste modell som stod parkerad utanför den ruttna spelstugan i falurött. Hur hade den bekostats . Jag mår illa.
Citera
2017-04-26, 23:56
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Ismet Karademir träffar sossen Anna Kallas och är "mycket bestämd med hur hon ska göra, vem hon får träffa och prata med". HAHA Jag orkar inte med alla dessa jävla naiva vänsterpatrask!
Hon blir rövknullad av blatten, och klagar sedan att hon inte förstod.

Det kan jag iofs ha en viss förståelse för vi har ju i stort sett kunnat lita på andra människor tidigare. Men hon lär ju fått ett uppvaknande nu.
Det är ju för övrigt så uppenbart att Ibrahim Khalifa ljuger reporten rakt upp i ansiktet och att det är Olov Holst som säkerligen läckt till UG.
Citera
2017-04-26, 23:57
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
https://sv.wikipedia.org/wiki/Assyriska/syrianska_namnkonflikten

Same shit, different names. Säg det inte till någon av dem bara.

Se där, det borde jag ha anat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ignoramibus
Syrianer/assyrier är inte bättre än sina arabiska landsmän. Det spelar ingen roll att de är kristna. De är lika smutsiga och oärliga.

De är involverade i riggning av fotbollsmatcher, assistansbedrägerier, svartjobb, korruption osv.

Momsbedrägeri är en annan paradgren.

Sorgligt att pesten spridit sig till Sigtuna. Det är ju illa nog att de tagit över Södertälje.

Vad blir reaktionen på Uppdrag Gransknings reportage? Är detta bortglömt om en vecka?
Citera
2017-04-26, 23:58
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Nu fick du precis länken såg jag, men det här var ju en tydlig strategi från SD Riks och SD Södertälje med Tommy Hansson i spetsen kring 2010 att alliera sig med de "kristna irakierna" i någon form av absurd, kontrajihadistisk anda.

Här kan du se namnen på vilka SD satte upp på sina valsedlar, här kan du se vilka som valdes in för SD i kommunfullmäktige.

Hur nomineras man till dessa listor? Kanske inte fanns andra att tillgå, även om jag har svårt att tro att detta var fallet... Att det skulle vara "en tydlig strategi" får det allt finnas fler exempel än detta för att jag skall börja tro på en strategi från SD...

Det är en sak att hamna på listan, att sedan erhålla rösterna är det ju de som röstar som ser till.
Citera
2017-04-27, 00:02
Medlem
Som boende i Valsta, så ha jag sett hur förfallet ha sett ut. Visste inte den klubben som fanns i Valstavägen början av 00 talet hade flyttat till dom stugorna som var musikrum en gång i tiden. Men jag tycker de är rätt åt dom att dom fick media under luppen om de. Jag vet allafall den syrianska kyrkan fick betala lite över halv miljon kr tillbaka i föreningsbidrag, där jag tro dom undersökte södertälje ett par år sedan. Myndigheterna gör ingenting tills media ta upp de och då måste dom rensa bort de.
Citera
2017-04-27, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Sorgligt att pesten spridit sig till Sigtuna. Det är ju illa nog att de tagit över Södertälje.

Detta har funnits i Sigtuna kommun i flera decennier. Förmodligen en av Sveriges allra mest segregerade kommuner ekonomiskt, kulturellt och socialt. En mycket onaturlig konstruktion.
Citera
2017-04-27, 00:05
Medlem
ace_secs avatar
"Det är maffiastyre i kommunhuset"

Bäst svensken vänjer sig Syrianer för politik på ett annorlunda sätt.

Men ja, 87% vill ha det såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in