Citat:
Ursprungligen postat av
Jubbero
Jag har vimsat lite hit o dit kring mitt tyckande o tänkande kring mordplats. I detta nu blir jag alltmer övertygad om att en sorts rundtur kanske gjordes, men enbart med en person i livet.
Jag har idag mottagit ett intressant PM med viss information som hittills inte figurerat i tråden, såvitt jag kunnat se.
Jag har ställt ett antal frågor i svaret jag sände och inväntar eventuella svar innan jag delger något här i tråden.
Dock kan jag kanske hinta lite om att bl.a Åselby har nämnts.
Precis. En rundtur har gjorts, det är vi säkra på. Han har ju varit på fyndplatsen samt i Åselby. Min övertygelse har hela tiden varit att han, efter att han dumpat henne, åker mot Rättvik sedan Leksand och Borlänge. Men att Linda varit vid liv på denna tur tror jag inte.
Det finns säkert folk som kan belysa fallet ytterligare. Jag tror inte på en "almsk" konspiration, men de vet eventuellt vad som hänt. Blodsband kan bevara hemligheter, men ingifta!? Hannas sambo (vet inte om de är ett par idag) är i förhören rätt sansad. Han går inte in och försvarar Mats galenskaper utan såg mer sin roll att vara den som stöttar Hanna, vilket man måste respektera. Vill minnas det så. Han har nog inte händelseförloppet helt klart för sig, men anar nog ett och annat.
Spännande med ny information.