Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Jag tycker vi ska fortsätta med 4-5-1 och inte hålla på att byta för mycket igen.
Dock ska Rieks idag få gå ner på kanten vilket ger oss ett offensivt hot på båda kanterna istället för att koncentrera allt spel till högersidan med Emil och Björdal.
Framåt borde det vara en "Boman-match" mer, speciellt om vi kan komma runt på båda kanterna.
Verkar bli ungefär så som jag skrev, dvs Rieks vänsterytter, Boman och Tobbe på topp. Det blir nog bra... tror jag. Både Boman och Tobbe verkar vara i hyfsad form.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Har haft samma känsla som dig fast ur ett Bajen-perspektiv. Göteborg borta = 0 poäng. Tills i år. Michelsen är smart och prestigelös, tillskillnad från Nanne så är resultatet det enda som räknas.
Jag väntar mig en liknande matchplan som mot AIK. 4-3-2-1 uppställning där vi ligger lågt och låter er ha bollen. Något aggressivare press då ni inte lika bollskickliga men samtidigt bättre i boxen.
Tror på en urtrist match som slutar oavgjort. Vilket är ett fall framåt sett till de föregående årens resultat.
Ja det skall bli intressant att se "nya" Hammarby live, under Nanne hade ni några pinsamma halvlekar på GU måste jag säga. Första halvlek 2015 var, utan att mena något speciellt med det, bland det sämsta jag sett på GU, när ni fick bollen tjongades den ut till inkast, typ.
Verkar bli 4-4-2 idag för oss idag, med Seb på bänken.