2017-04-26, 10:39
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, fjolåret var en besvikelse (förutom vissa kvällar man aldrig glömmer, tänker främst på aftonen i Helsingfors).

I Mff-led drivs de ganska friskt om "bragden i Helsingfors", och jag förstår fortfarande inte vad de stora för er vad i den matchen? Va de resan i sig?
Citera
2017-04-26, 11:09
Medlem
eternussermos avatar
Många som inte kan spela i Bajen idag, Kennedy, Musa, Romulo, Bengtsson och kanske Batan borta. Sjukdom, och skador. Dessutom har Aidoo ljumskproblem, och är osäker.

Den 16-årige anfallaren Olle Edlund väntas starta på bänken.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/mmLpL/sjukstuga-i-bajen--kennedy-missar

Ser också att IFK Skattefusk inte haft en hemmaförlust, om man bortser från skrivbordsförlusten, på 29 matcher, riktigt imponerande.
Senast redigerad av eternussermo 2017-04-26 kl. 11:39.
Citera
2017-04-26, 11:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Många som inte kan spela i Bajen idag, Kennedy, Musa, Romulo, Bengtsson och kanske Batan borta. Sjukdom, och skador. Dessutom har Aidoo ljumskproblem, och är osäker.
.

Dessvärre även Sheriffen. Det är det största avbräcket.
Där sjönk mitt hopp om en poäng i kväll rejält.
Citera
2017-04-26, 11:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Dessvärre även Sheriffen. Det är det största avbräcket.
Där sjönk mitt hopp om en poäng i kväll rejält.
Ajajaj, var läste du det?
Citera
2017-04-26, 11:44
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ajajaj, var läste du det?

Bajens hemsida.

http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/truppen-mot-ifk-goteborg/
Citera
2017-04-26, 11:47
Medlem
a.e.gs avatar
Vem fan är sheriffen?

Jag tycker vi här på Flashback borde använda spelares riktiga namn istället för mer eller mindre obskyra smeknamn. Det skulle förbättra läskvaliteten här enormt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.
Citera
2017-04-26, 11:49
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bajens hemsida.

http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/truppen-mot-ifk-goteborg/
Ja, men då får ytterligare en, nybliven, 17-åring chansen i truppen. Kul för lill-Durmaz.

Men det får inte bli fler från vår U19-trupp nu.
Citera
2017-04-26, 11:50
Bannlyst
Tycker Bajen gör sin bästa säsong på länge hitills faktiskt trots resultaten. Sammanhållningen är bättre än nånsin!
Citera
2017-04-26, 11:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vem fan är sheriffen?

Jag tycker vi här på Flashback borde använda spelares riktiga namn istället för mer eller mindre obskyra smeknamn. Det skulle förbättra läskvaliteten här enormt.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

Jag gissar på Johan Persson som är deras sheriff på mitten. I övrigt håller jag med dig, vilket hör till ovanligheterna på det här forumet.
Citera
2017-04-26, 11:52
Medlem
mishimas avatar
Göteborg har varken kreativitet eller plan för hur man ska ta sig en förbi en Hammarbybuss. Bara till att backa hem så har ni poängen hemma. Lätt som en plätt!
Citera
2017-04-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Ja, så uppfattade jag också det. Kerim impulslackade (med all rätt ju) men besinnade sig snabbt när han kollade ner på Brorsson. Som du skriver så fattade väl båda två direkt att det var en lite dum men överilad grej, och inget att tjafsa om.
Kims grej på Brorsson känns extremt medveten, inte så att en spelare av hans kaliber tappar balansen tre decimeter upp i luften, liksom.
Vidare, allt Mange (och Rosenberg) gör är också lika medvetet, vilket man ju älskar om spelaren är i ens eget lag och vice versa.
Mange får ju definitivt långt fler beslut med sig än mot sig, vilket var bra för MFF när han spelade där, och väldigt viktigt för oss nu.
Hade varit kul att kunnat addera en Jonas Olsson till gårdagens holmgång
...eller så skäms man och tycker de är mindre bra förebilder för sitt lag. Det beror nog på vad man har för värderingar som person. "Hellre förlora i ära än vinna i skam", eller vice versa.
Citera
2017-04-26, 11:54
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag gissar på Johan Persson som är deras sheriff på mitten. I övrigt håller jag med dig, vilket hör till ovanligheterna på det här forumet.

Jo precis.
Bra poäng. Jag som läser här sporadiskt saknar även info om vilket lag som är "skribentens".
Ofta ser man inlägg som "Vi borde vinna nästa hemmamatch"... jaha... och vilka är "vi"!?
Antar att man lär sig det om man läser kontinuerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in