2017-04-17, 06:24
Medlem
Pungsvings avatar
http://www.sydsvenskan.se/2017-04-16/40-000-aldre-undernarda-inom-omsorgen
Citera
2017-04-23, 21:38
Medlem
Attityds avatar
Om sossarna vinner nästa val kanske det blir inbördeskrig,eller vad tror ni?
Citera
2017-04-24, 01:03
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Om sossarna vinner nästa val kanske det blir inbördeskrig,eller vad tror ni?

Nu lär väl den chansen lyckligtvis vara ytterst marginell, tror och hoppas att det blir en Alliansregering.
Men tror knappast att det skulle bli inbördeskrig ändå. Varför skulle det bli det liksom? Och mellan vilka grupper?
Citera
2017-04-24, 02:08
Bannlyst
Inbördeskrig!

Inbördeskrig startas av maktens män. Den lilla människan slåss och dör för någon annans makt.

Nämn ett inbördeskrig som startas av en folkrörelse. Det finns inte ett ända slagsmål i historien som inte har aktörer som arbetar i bakgrunden.

Inbördeskrig kostar pengar, inbördes krig utan en agenda har ingen kurs och inget tydligt mål. Yra höns som springer runt med vapen är bara besvärliga och det tar inte många dagar att bekämpa dessa höns.

Så med det sagt så var det någon som beskrev alla uppror som varit i Sverige från jag tror 1430 och framåt.

Varje gång den oorganiserade allmogen har försökt störa pengarnas flöde så har dessa brutalt slagits ner.

Ibland med list då konungen har sagt men herre gud menar ni att det är så illa. Låt oss prata om detta hemska som ni har tvingats uthärda av mina fogdar. Jag hade ingen aning. Låt oss äta gott och dricka en smula så ska vi efter partyt prata om nya tider.

Under tiden vinet flödar så samlas livdragonerna utanför salen och sen var den revolten över.

Det sista som är intressant att titta på är skotten i Ådalen. Dåligt organiserat eller? Vem låg bakom missnöjet och framför allt vem betalade och varför gick det inte vidare. Följ pengarna och makten så ser du kanske ett samband.

Vem betalar IS ammunition och var kommer den ifrån? Vi pratar inte en låda 7.62 nu.

Finns det någon som tror att det sitter en kille i klänning bakom en sanddyna och knackar ammo?

Finns det någon som tror att dom som säger sig jaga IS inte får reda på hur vägarna ser ut för denna trafik med prylar.

Så varför stoppas inte IS redan i hamnen?

Makt och pengar.

Därför kommer revolutionen till Sverige inte vara den som folket gör. Den revolution som just nu pågår är finansierad och sanktionerad från högsta bank ort. Medelsvensson är inte bjuden och de flesta kommer att vakna upp antingen i "Gulag" eller med en svår huvudvärk där tankarna kommer flöda i riktningen "hur fan blev det så här"
Citera
2017-04-24, 04:33
Bannlyst
- "Queen Elizabeth announced to close friends and family that “World War 3 must break out this year” for the Illuminati to usher humanity into the next phase of their sick and twisted masterplan.

“2017 is a very special year. It will go down in history as the start of World War 3,” the Queen said with an evil smile, according to a Windsor Castle insider".
http://yournewswire.com/queen-elizabeth-world-war-3-2017/
Citera
2017-04-25, 20:19
Medlem
I Polen hade de stormat regeringsbyggnaden för länge sen och "tagit hand" om de som är ansvariga.
Citera
2017-04-25, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu lär väl den chansen lyckligtvis vara ytterst marginell, tror och hoppas att det blir en Alliansregering.
Men tror knappast att det skulle bli inbördeskrig ändå. Varför skulle det bli det liksom? Och mellan vilka grupper?

Och med en Allianmsregering är du bara tillbaka på ruta 1 igen, de är orsaken till de senaste 10 årens problem, de tjatar om terrorism, varför gjorde inte Fredde nått för 7 år sedan när terrorattentat nr 1 inträffade på Drottninggatan.
De har inte lyft ett finger åt problemen, ändå tjatar Hanif Bali om vad S borde göra, men varför gjorde Hanif Bali inte ett skit på 10 år för när M satt på makten?

Jävla idiotiskt resonemang, som om Alliansen skulle göra någon som helst skillnad, har du guldfisk minne eller?
Citera
2017-04-25, 22:04
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel

År 2008 skrev journalisten och f.d. FN-officeren Anders Lugn en debattartikel i Aftonbladet om vad han ansåg var de bakomliggande orsakerna till Libanons sammanbrott och drog paralleller med situationen i Sverige. Nu har hans artikel klickats upp på Aftonbladet igen, och jag tycker att artikeln har samma relevans idag som då. Lugn skrev där:

"Jag kunde hitta sex förhållanden som skapade förutsättningar för den libanesiska undergången:

1. Svaga gemensamma nationella värderingar.

2. Svag nationell krigsmakt.

3. Svag nationell polismakt.

4. Extremt god tillgång till vapen.

5. Stor tillgång till droger – alkohol till kristna, hasch till muslimer.

6. Känsla av vanmakt i befolkningen: ”det är ingen idé att kämpa för ett bättre liv... fogdarna tar ändå det jag skrapar ihop”.

"Hemma i Sverige inser jag sakta men obehaglig säkert att just dessa faktorer i stigande utsträckning gäller även oss", skriver Lugn. Svårt att motsäga honom! Fast idag är nog vanmakten under punkt 6 större inför politikerna än inför fogden här hemma- "det är ingen idé att bry sig, politikerna lyssnar ändå inte på folket".

Sveriges väg mot katastrof
Citera
2017-04-25, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
År 2008 skrev journalisten och f.d. FN-officeren Anders Lugn en debattartikel i Aftonbladet om vad han ansåg var de bakomliggande orsakerna till Libanons sammanbrott och drog paralleller med situationen i Sverige. Nu har hans artikel klickats upp på Aftonbladet igen, och jag tycker att artikeln har samma relevans idag som då. Lugn skrev där:

"Jag kunde hitta sex förhållanden som skapade förutsättningar för den libanesiska undergången:

1. Svaga gemensamma nationella värderingar.

2. Svag nationell krigsmakt.

3. Svag nationell polismakt.

4. Extremt god tillgång till vapen.

5. Stor tillgång till droger – alkohol till kristna, hasch till muslimer.

6. Känsla av vanmakt i befolkningen: ”det är ingen idé att kämpa för ett bättre liv... fogdarna tar ändå det jag skrapar ihop”.

"Hemma i Sverige inser jag sakta men obehaglig säkert att just dessa faktorer i stigande utsträckning gäller även oss", skriver Lugn. Svårt att motsäga honom! Fast idag är nog vanmakten under punkt 6 större inför politikerna än inför fogden här hemma- "det är ingen idé att bry sig, politikerna lyssnar ändå inte på folket".

Sveriges väg mot katastrof

Njae...jämförelsen haltar. Libaneser är ett annat folk. Svenskar är lugna och lydiga. Och vapnen är inte heller sa spridda bland svenskar.
Citera
2017-04-25, 22:43
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Njae...jämförelsen haltar. Libaneser är ett annat folk. Svenskar är lugna och lydiga. Och vapnen är inte heller sa spridda bland svenskar.

Sverige lär vara en av de vapentätaste landet i världen i förhållande till folkmängden. Enligt en lista som jag hittade, så går det 31,6 vapen per 100 personer.

He he, svenskar lugna.
Citera
2017-04-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Sverige lär vara en av de vapentätaste landet i världen i förhållande till folkmängden. Enligt en lista som jag hittade, så går det 31,6 vapen per 100 personer.

He he, svenskar lugna.

Vapentätt kanske är korrekt, men att de är lugna är väl i sa fall lika korrekt? Eller menar du att gemene man haller pa att koka över i raseri?
Citera
2017-04-26, 00:32
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Vapentätt kanske är korrekt, men att de är lugna är väl i sa fall lika korrekt? Eller menar du att gemene man haller pa att koka över i raseri?

Svenskens lugna yttre är bara en fasad. Ge honom/henne lite sprit så får du se hur lugn personen är i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in