Citat:
Ursprungligen postat av
markogrobar
Ja, det står kontakten med kunderna. Att vara trevlig och bemöta gästerna väl med fraser som välkommen, kan jag ta er rock?, varsågod och sitt herrn, osv. Det handlar absolut inte om allt småprat om diverse saker som inte är relaterade till maten för fem öre. Har du ens läst min trådstart?
Ja, jag har läst din trådstart och jag anser, liksom alla andra i denna tråden, att du har fel i allt du säger.
Kontakten med kunderna sker före, under och efter måltiden. Det är ditt arbete att serva kunden med allt vad det innebär och för detta får du en lön, oavsett om det finns gäster i lokalen eller inte.
Om du inte klarar av ditt yrke är det bara att sluta.
Fråga: Drickar du taxichauffören, kassapersonalen i matbutiken, kassapersonalen i klädesbutiken etc? Nej, just det. Varför inte? För att personerna gör sitt jobb och får lön, precis som du.
Du skriver i en annan tråd att du är serb och i denna att du arbetar extra i din pappas restaurang. Finns en enda restaurang som ägs av en serb i eller omkring Caroli enligt Allabolag. Man skulle kanske skriva ut vilken det är här samt på Facebook och be alla att hålla sig borta från den med tanke på hur svinig du är? Är det något du vill? Skulle din pappa gilla att ni tappar kunder för att du är en liten fjant på nätet?