Citat:
Ursprungligen postat av
Marre1976
Jag skyller inte på föräldrarna, dom var inte ens på plats.
Om du kan förklara varför Simon står med en kniv framför sina föräldrar när dom sover så gör det gärna. Om du dessutom kan förklara att upplevelser i barndomen inte sätter sina spår i livet så väntar jag med spänning....
Jo, det är precis det du gör. Du har gång på gång påpekat hur pappans jakt på vita kaniner (bara det visar hur mycket du kan) gjort att pojken blivit mördare. Hur hans citat "blodtörst" är orsaken till allt som hänt.
Du har även vid något tillfälle sagt att du äter kött!? Det är klart, man behöver ju inte döda djur för det. Sånt har dom ju på affären.
Jag kan naturligtvis inte förklara varför S*mon stått vid sina föräldrars säng med kniv i handen. Jag kan inte ens vara säker på att det inträffat.
Kanske du kan?
Jag tror absolut att upplevelser i bardomen kan sätta sina spår i vuxenlivet men det är inte samma sak som att säga att:
pappan är jägare. Pojken har sett honom ta till vara vilt = klart pojken blir mördare.
Killen har en personlighetsstörning av något slag och samhället borde ha agerat.
Det är nog många här inne som väntar på beviset för sambandet mellan jagande föräldrar och mördare.
Kom igen. Fram med det.