2017-04-25, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast just Göteborg har väl alltid haft minst två lag i Allsvenskan?

Tänkte kanske väldigt kortsiktigt "i dagens läge" och vet faktiskt inte hur jag ska förhålla mig till Häcken. Efter att ha pluggat med Öisare, som anser att Hisingen inte är Göteborg vet jag inte om jag ska räkna dem dit eller ej. Jag gör det, men är långt ifrån insatt i Göteborgs kommungränser. Och GAIS och Örgryte verkar ju inte vara påväg upp direkt.

Men ja, Göteborg är väl den starkaste fotbollsregionen rent historiskt. Stockholm har väl knappt ett lag efter detta år om inte förstärkningar börjar anlända.
Senast redigerad av vonSlyna 2017-04-25 kl. 11:14.
Citera
2017-04-25, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
IFK Malmö har en rätt bra ungdomsverksamhet. De har många lag i serierna. Det har dock varit väldigt stor tumult i klubben. Det har varit ständiga byten av ordförande och styrelse. Avsaknaden av stabilitet har varit negativt för dem.

Tittar du på IFK Malmö :s hemsida så ser du att de inte har några ungdomslag kvar. Klubben är helt slut och har gjort sitt troligen.
Citera
2017-04-25, 13:13
Medlem
strunzs avatar
Jaså? Har hört annat nämligen.

(FB) Varför är Skåne TOTALT överlägset i svensk fotboll?
Citera
2017-04-25, 13:26
Medlem
ZyClaves avatar
Stör mig egentligen inte på att bara ha ett lag, det lär förbättra sammanhållningen för fotbollsmalmö, och när det dessutom är Sveriges bästa klubb så klagar man inte
Citera
2017-04-25, 13:32
Medlem
JayGatsbys avatar
Märklig fråga.
Är Barcelona värdelösa på fotboll för att de bara har ett bra lag?

MFF har tagit hela marknaden och talangerna.
Och Malmö är en fattig stad så MFF (och Redhawks) har alla sponsorpengar.
Citera
2017-04-25, 13:33
Medlem
anteri17s avatar
Det är möjligt att de södra serierna är bättre på lägre nivå, men samma diskussion har förts rörande vilken av Division 1serierna som är bäst. Tittar man på de senaste åren så är det iaf uppenbart att topplagen i Div1Norra är vida överlägsna motsvarande gäng i den södra serien.

Vad sägs som ÖFK, Sirius, AFC, Dalkurd och till viss del Frej samt BP...

Vilka kommer upp från södra... Norrby, Utsikten, Husqvarna... Pffff.
Citera
2017-04-25, 13:36
Medlem
JayGatsbys avatar
Det hade dock varit roligt om anrika IFK Malmö kom upp igen och blev en konkurrent.
Alla vettiga malmöiter hade kunnat hålla på dem så kan araberna och kommunisterna heja på MFF.
Citera
2017-04-25, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Märklig fråga.

hört talas om espanyol? flertalet cuptitlar, nått final i UEFA cupen två gånger, samt 80 säsonger i la liga. ganska så stor skillnad jämfört med något skitlag till "konkurrent" som harvar i typ division 2 södra götaland.

Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Det är möjligt att de södra serierna är bättre på lägre nivå, men samma diskussion har förts rörande vilken av Division 1serierna som är bäst. Tittar man på de senaste åren så är det iaf uppenbart att topplagen i Div1Norra är vida överlägsna motsvarande gäng i den södra serien.

Vad sägs som ÖFK, Sirius, AFC, Dalkurd och till viss del Frej samt BP...

Vilka kommer upp från södra... Norrby, Utsikten, Husqvarna... Pffff.

jag får ge dig rätt sisådär 3-4 år senare minns att jag argumenterade emot dig då lagen i södra hade presterat minst lika bra senaste säsongerna (vid det tillfället). verkar ha gått rakt åt helvete för södra sedan dess.
Senast redigerad av M.S 2017-04-25 kl. 13:39.
Citera
2017-04-25, 13:40
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
hört talas om espanyol? flertalet cuptitlar, nått final i UEFA cupen två gånger, samt 80 säsonger i la liga. ganska så stor skillnad jämfört med något skitlag till "konkurrent" som harvar i typ division 2 södra götaland.
Jo, medger att jämförelsen haltade lite. Men de har väl varit ganska usla senaste åren? Harvat i lägre divisioner (om än på topp i år som jag förstått det).
Citera
2017-04-25, 13:44
Medlem
Citat:
Jo, medger att jämförelsen haltade lite. Men de har väl varit ganska usla senaste åren? Harvat i lägre divisioner (om än på topp i år som jag förstått det).

om wiki är uppdaterad så har dom har totalt 4 säsonger i segunda och 80 i la liga, bara real, barca och bilbao har fler (85). senaste gången dom var i segunda var 1993. fast visst är dom väl inte inne i någon bra period just nu.
Citera
2017-04-25, 13:47
Medlem
Citat:
Märklig fråga.

MFF har tagit hela marknaden och talangerna.
Och Malmö är en fattig stad så MFF (och Redhawks) har alla sponsorpengar.

Hela ditt inlägg är helt efterblivet och borde lämnas därhän utan motkommentar, men jag vill inflika en grej: Fattiga är just dem som brukar bli stora stjärnor och har fotboll i sig i själen sen barnsben. Så att Malmölagen floppar beror inte alls på detta.
Citera
2017-04-25, 14:03
Medlem
mishimas avatar
Kan väl föra till protokollet att Malmö nu har två lag i damallsvenskan. Jag går aldrig på Rosengårds eller LB:s matcher, men är sugen på besöka derbyna. Det vore kul med en framtida rivalitet där istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in