2017-04-24, 23:07
Medlem
Trodde att det var El Kabir som spelade i Cagliari, men det var tydligen en bror eller något liknande. El Kebab i i Cagliari var duktig men lyckades aldrig riktigt imponera.

Oavsett är en uddamålsförlust mot Malmö FF rimligen ok för ett ett lag som Djurgården? Allt är relativt och jag har inte riktigt koll på skillnaderan mellan lagen. Men det är väl inte Djurgården som ska utmana Malmä FF?
Citera
2017-04-25, 01:20
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Trodde att det var El Kabir som spelade i Cagliari, men det var tydligen en bror eller något liknande. El Kebab i i Cagliari var duktig men lyckades aldrig riktigt imponera.

Oavsett är en uddamålsförlust mot Malmö FF rimligen ok för ett ett lag som Djurgården? Allt är relativt och jag har inte riktigt koll på skillnaderan mellan lagen. Men det är väl inte Djurgården som ska utmana Malmä FF?
Moestafa El Kabir (Othmans storebror) lirade helt riktigt i Cagliari, han avgjorde om jag inte minns fel mot Roma på Olympiastadion om jag inte minns fel. Gjorde det även rätt bra i Häcken för ett par säsonger sedan.
Citera
2017-04-25, 08:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Fantastiskt. Men jag kan inte undgå att känna en aning bitterhet över Yotuns sena mål. Visst, en serieledning i omgång 4 kommer ingen ihåg om 26 omgångar, men att få se Sirius högst upp på sida 343 vore magiskt.

Sarfos insats var helt överlägsen. Busch Thor har en fantastisk formtopp. Eiswohld är underbart spelskicklig i bak. Våra extrema slätstrukna yttrar i Sirelius och Nilsson gör allt rätt. Men den som ska ha mer cred är vår egna Christer Gustafsson. Vilken dynamo är att han på mitten!

Det finns ingen anledning att inte ha hybris. Åk till Solna, ställs laget högt, och ta tag i bollen. Hellre att vi sumpar någon match pga naivitet snarare än pga överdriven respekt.

Yotuns armbåge var ful och kunde absolut ge rött kort. Samtidigt släppte Eriksson fula situationer under hela matchen. Stryptag på Tinnerholm, M.E med otaliga fula stämplingar och filmningar, Kims stämpling på Brorson osv. Nivån låg högt, och att utvisa Yotun skulle vara inkonsekvent mot nivån i matchen. Engvalls straff var dessutom en situation man släpper i många matcher. Att skylla en förlust på Yotuns armbåge är verkligen losermentalitet.
Citera
2017-04-25, 08:30
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Yotuns armbåge var ful och kunde absolut ge rött kort. Samtidigt släppte Eriksson fula situationer under hela matchen. Stryptag på Tinnerholm, M.E med otaliga fula stämplingar och filmningar, Kims stämpling på Brorson osv. Nivån låg högt, och att utvisa Yotun skulle vara inkonsekvent mot nivån i matchen. Engvalls straff var dessutom en situation man släpper i många matcher. Att skylla en förlust på Yotuns armbåge är verkligen losermentalitet.
Nu jämför du dock äpplen och päron. Det är trots allt skillnad på småfula saker som händer i matchsituationer och en medveten armbåge upp i ansiktet. Det är eventuellt jämförbart med ett stryptag men i övrigt haltar jämförelsen betänkligt.

Straffen var helt korrekt och att du ens tar upp den då är bara märkligt.
Citera
2017-04-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nu jämför du dock äpplen och päron. Det är trots allt skillnad på småfula saker som händer i matchsituationer och en medveten armbåge upp i ansiktet. Det är eventuellt jämförbart med ett stryptag men i övrigt haltar jämförelsen betänkligt.

Straffen var helt korrekt och att du ens tar upp den då är bara märkligt.
Kims högst medvetna stämpling är ju jämförbar med Teteh Banguras stämpling för några år sedan, vilken renderade i rött kort.
Citera
2017-04-25, 09:27
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Tycker Djurgården såg riktigt vassa ut. Bävar inför derbyt mot dem. Kim Källström kommer ha lekstuga med det väldigt lågt sjunkade försvaret Hammarby har
Citera
2017-04-25, 09:34
Medlem
Djurgården spelade riktigt bra i andra halvlek, kul att se! Tyvärr räckte det inte till, Malmö är riktigt duktiga. Vi kanske äntligen kan vinna mot AIK och bryta den här jävla streaken på 2000 dagar eller vad det nu är...
Citera
2017-04-25, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Hans storebror spelade först i Mjällby, har jag för mig, och gick sedan till BK Häcken, där han var bra och då som sagt gick flyttlasset till Cagliari.

DIF har ju storsatsat inför denna säsongen, men visst, det är ju kanske den tuffaste bortamatchen ett lag har, några individuella misstag gör att DIF förlorar, först en upphävd offside på 1-0 av Magnus Eriksson, sedan t ex öppna gatan och Gunnarssons idiotsatsning på 2-2.

Kommer det en sådan omställning som vid 2-2 målet, i ett sådant skede av matchen, då tar man ett taktiskt gult kort och river ner mördar-mackan. Ungefär som Seb gjorde mot Sirius, där Sarfo för övrigt kom undan att ens få gult kort för sin eftersläng.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-04-25 kl. 09:51.
Citera
2017-04-25, 09:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Djurgården spelade riktigt bra i andra halvlek, kul att se! Tyvärr räckte det inte till, Malmö är riktigt duktiga. Vi kanske äntligen kan vinna mot AIK och bryta den här jävla streaken på 2000 dagar eller vad det nu är...

Håller med, det är få förunnat att ha en sån jävla bänk som Malmö har. Vi har lite för tunn trupp för att stå emot dom helt enkelt. Det enda som kan stoppa dom att plocka guldet är MP, och jag hoppas han jobbar på det.
Citera
2017-04-25, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller med, det är få förunnat att ha en sån jävla bänk som Malmö har. Vi har lite för tunn trupp för att stå emot dom helt enkelt. Det enda som kan stoppa dom att plocka guldet är MP, och jag hoppas han jobbar på det.

Många som var skeptiska till honom när han kom, men han har faktiskt gjort ett väldigt bra jobb hittills. Linjerna i spelet är mycket tydligare än vad de var förra året och för oss som sett träningar så känns det mer seriöst, mer förtroendeingivande, än vad det gjorde under Kuhn.
Citera
2017-04-25, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag har full förståelse varför ni ogillar honom, men än så länge ser han ut som en klar förbättring mot Kuhn. Spelet i år har sett mycket bättre ut än vad det gjorde förra året, trots att de i stort sett har samma spelare till förfogande.
Citera
2017-04-25, 10:52
Medlem
Balonzos avatar
Bilden man får av Magnus Pehrsson är att han är en vass fotbollshjärna och ska givetvis träna ett lag som ska gå för guld. Alltså fel man för en klubb som Djurgårdens IF, men helt rätt man för MFF. Hans laguttagning och 3-5-2 upplägget är helt suveränt. Det är väl bara Göteborgsmatchen det inte klaffade med taktik och uppladdning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in