2017-04-24, 17:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Min "grumliga" inställning är att vi inte ska ha lagar som bygger på moral och religion utan enbart på neutrala attribut grundade på faktisk skada en handling orsaker andra. Och det oavsett vad en majoritet eller minoritet tycker.

Och vad menas med faktisk skada? Var det inte du som ville legalisera "lättare droger" i ditt förra inlägg? Knark orsakar väl faktiskt skada i rätt många fall? Du resonerar bakvänt i en rent gräslig omfattning.

Citat:
Och läs om och läs rätt. Skrev aldrig att människohandel ska vara olagligt, det är förbjuden i andra lagar så sexköpslagen kan slängas ut från lagboken.

Hemska tanke, om du skulle få bestämma så skulle väl hela Sverige förvandlas till en enda stor thaisalong med en massa knarkpåverkade kunder som vill köpa "extratjänster"

Citat:
Sedan att koppleri är förbjudet i andra länder gör den inte rätt, på medeltiden trodde man att jorden var platt men trots att alla trodde så och Bibeln skrev att den var platt så stämde det inte. Samma sak med kopplerilagen, bara för att den finns i andra länder så behöver den inte vara en bra lag.

Kom igen nu din plattfot, koppleri är faktiskt tillåtet i ett litet antal EU-länder och med din logik så är inte heller det bra. Hur ska du ha det?

Citat:
Har aldrig brukat narkotika och skulle inte göra det även om den blev legal, men frågan är om våran narkotikapolitik har hjälpt någon annan än de kriminella?

Det är svårt att förstå sig på dig och ditt sätt att resonera, du har helt uppenbart inget emot sexkommersen på thaisalongerna då detta i princip understödjer kriminella aktiviteter som koppleri, människohandel och fusk med kontanthanteringen plus att det tycks är satt i system men samtidigt så är du både motståndare (?) och förespråkare (!) till droger och den kriminella verksamhet som omgärdar denna bransch.

Citat:
Genom att de inte behöver smyga med sin verksamhet och att de kan hålla koll på kunderna på ett annat sätt än idag. Och i det läget att en kund går över gränsen och gör saker de inte kommit överens om eller skadar tjejen så kan de koppla in polis utan risk att sättas på första plan ut ur riket.

Dom där argumenten håller inte, massöserna behöver inte smyga ett skit så länge dom är här i Sverige på legalt sätt och håller sig till regler och lagar. Och varför ens erbjuda extra, varför inte hålla sig till helt vanlig massage utan några konstigheter? Hur svårt kan det vara? Jag menar, du blir ju inte erbjuden happy ending när du går till skomakaren, frisören eller tandläkaren? Bara detta faktum visar att källarsalongskulturen till stor del är ett oseriöst sexträsk som behöver rensas upp i.

Citat:
Moral kan vara bra men lagstiftaren ska hålla sina tassar borta från att stifta morallagar.

Man kan nästan tro att du är omoralens väktare

Citat:
Och vad gäller jobb så tror jag att jag tjänar mer på att köra tunnelbana än vad jag skulle göra i sexindustrin. Hur som helst så är jag inte intresserad av den verken som arbetare inom den eller som kund, dock anser jag återigen att moral och lag inte hör ihop.

Ok, tack för dina åsikter.

Citat:
En fråga.
Hur hjälper en restriktiv politik de som jobbar inom sexindustrin och hur hjälper en restriktiv politik de som brukar olika typer av narkotiska preparat?

Det där är två frågor.

Men ok, låt oss hålla oss till de som jobbar inom sexindustrin som många massöser på thaisalongerna. Koppleri har varit förbjudet i Sverige långt innan det fanns någon invasion av thaisalonger och själva grundtanken med kopplerilagen är väl att hallickar och bordellmammor ska inte kunna organisera sexhandel och i denna profitera på personer som kan tänkas vara utsatta i en och annan form?
Citera
2017-04-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggus-Diccus66
Polisen får inte lägga sig på britsen utan kallingar. Det räknas som brottsprovikation. Och de flesta tjejer frågar inte en man med kallingar på om han vill ha extra. De utgår att han är polis då.

??? Har lagt mig på britsen några gånger med kallingar på just för att slippa ev extra..
Men några gånger har massörskan avlägsnat dess med blixtens hastighet..ibland utan att ens fråga.
Har även hänt på ställen som är helt seriösa och absolut inte här något extra på menyn..
Så tror inte på din teori om vem som kan vara representant för ordningsmakten.
Citera
2017-04-24, 20:21
Medlem
I början av tråden spekulerades om nya tillslag från polisens sida. Någon som vet något om det? Var detta tillslag en engångshändelse?
Citera
2017-04-24, 20:23
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Det är patetiskt att polisen väljer att spana, dvs gå på thaimassage under månader för att fälla en eventuell kopplerska när kriminaliteten ser ut som den gör i Sverige. Om de genuint ville rädda utsatta kvinnor borde de spana på de forum på nätet som erbjuder "riktiga" horor, där finns människohandel, utpressning, människorov mm.

Enligt tråden verkar prostitution vara mycket vanligt bland thaisalonger. Det kanske beror på att polisen lägger sina resurser på att göra precis vad du anser att de borde göra.
Citera
2017-04-24, 20:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
??? Har lagt mig på britsen några gånger med kallingar på just för att slippa ev extra..
Men några gånger har massörskan avlägsnat dess med blixtens hastighet..ibland utan att ens fråga.
Har även hänt på ställen som är helt seriösa och absolut inte här något extra på menyn..
Så tror inte på din teori om vem som kan vara representant för ordningsmakten.

Faktum är att på vissa thaisalonger i Stockholm så rycker dom av kallingarna på objekten som ligger på massagebänken utan att veta att det är poliser som är där för att kontrollera "verksamheten"

Alla kan nog tänka sig massösens min när dom upptäcker att det är lagens LÅNGA arm som ligger på britsen med avslitna kallingar

Skulle en läkare, undersköterska, vårdare eller en fysioterapeut börja rycka av underbyxorna på patienterna skulle det troligtvis sluta med åtal.

Vissa dom där sk. "thaimassöserna" är väldigt fräcka
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-04-24 kl. 20:54.
Citera
2017-04-24, 21:50
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Faktum är att på vissa thaisalonger i Stockholm så rycker dom av kallingarna på objekten som ligger på massagebänken utan att veta att det är poliser som är där för att kontrollera "verksamheten"

Alla kan nog tänka sig massösens min när dom upptäcker att det är lagens LÅNGA arm som ligger på britsen med avslitna kallingar

Skulle en läkare, undersköterska, vårdare eller en fysioterapeut börja rycka av underbyxorna på patienterna skulle det troligtvis sluta med åtal.

Vissa dom där sk. "thaimassöserna" är väldigt fräcka

Och hur i helvete kan du veta det? Hörsägen? För du går ju inte på massage eller hur, det har du ju klargjort för alla här
Citera
2017-04-24, 22:37
Medlem
[quote=Lawnmoverman2011[/QUOTE]

Seriöst, nu har jag inte följt denna tråd dagligen och missat massa inlägg, men det jag läser från dig är ju samma sak hela tiden....

Du generaliserar alla salonger med grovt koppleri och grovt kriminalitet och sunkiga källarlokaler... du generaliserar alla mamasans som bordellmammor.... hör du inte själv hur illa det låter?

Hur många salonger har du själv varit på? Vad har dessa thailändskor gjort dig för skada i livet?

Thailändare är buddhister och det är inte den religionen som står för den grovaste brottsligheten i detta land, kan vi vara överens om det?

Nu handlar denna tråd om 1 salong i Stockholm av dessa ca 300+ salonger som finns, ha det i åtanke när DU pratar. Tack.
Citera
2017-04-24, 23:08
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Enligt tråden verkar prostitution vara mycket vanligt bland thaisalonger. Det kanske beror på att polisen lägger sina resurser på att göra precis vad du anser att de borde göra.

Eftersom du verkar vara av analfabetisk typ så lämnar jag frågan öppen. Fundera dock på var du anser vi ska lägga våra skattepengar på, brott utan offer alt brott med offer. Och som ovanstående postare skrev ska lagen hålla sig borta från ev moral (vem bestämmer vad som är moralisk? Bögsex? Kröka när man har barn? Rökning?)
Citera
2017-04-24, 23:09
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigDicken
Seriöst, nu har jag inte följt denna tråd dagligen och missat massa inlägg, men det jag läser från dig är ju samma sak hela tiden....

Du generaliserar alla salonger med grovt koppleri och grovt kriminalitet och sunkiga källarlokaler... du generaliserar alla mamasans som bordellmammor.... hör du inte själv hur illa det låter?

Hur många salonger har du själv varit på? Vad har dessa thailändskor gjort dig för skada i livet?

Thailändare är buddhister och det är inte den religionen som står för den grovaste brottsligheten i detta land, kan vi vara överens om det?

Nu handlar denna tråd om 1 salong i Stockholm av dessa ca 300+ salonger som finns, ha det i åtanke när DU pratar. Tack.

Gräsklipparen lever inte i samma värld som oss andra.
Citera
2017-04-24, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Och hur i helvete kan du veta det? Hörsägen? För du går ju inte på massage eller hur, det har du ju klargjort för alla här
Hon har väl läst att någon fick kallingarna avdragna i recensions tråden här som verkar följas noga, eller så gjordes det under ett besök där det ändå inte blev något och därför är det så bittert.
Tyvärr verkar hon ha missat inlägget där det finns en tänkbar förklaring till att en del drar av dem, till de som vill behålla dem på välj en icke märkesfjant kalsong nästa gång så kan det gå bättre att slippa visa den lille.
Citera
2017-04-25, 00:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman

Nej, jag går verkligen inte på thaimassage för det finns inga anledningar i världen att göra detta men jag har istället tillgång till högst tillförlitlig underrättelseinformation om vad som försiggår på vissa salonger i Stockholmsområdet. Kan inte du ta in detta en gång för alla så slipper det bli så tjatigt i tråden?

Citera
2017-04-25, 01:11
Medlem
Citat:
Och vad menas med faktisk skada? Var det inte du som ville legalisera "lättare droger" i ditt förra inlägg? Knark orsakar väl faktiskt skada i rätt många fall? Du resonerar bakvänt i en rent gräslig omfattning.
Om en handling ger en mätbar fysisk eller psykisk skada för en annan person (både faktisk och juridisk) så kan självklart en lagstiftning kring det finnas men när det gäller om två personer frivilligt har en affärsöverenskommelse så ska staten inte blanda sig in i den.
Och vad gäller narkotika så kan vi konstatera att dagens förbudspolitik inte fungerar då folk använder knark ändå. Så att då välja att avkriminalisera det så skulle man slå undan fötterna för många kriminella gäng tillsammans att man inte förstör framtiden för brukarna genom att de inte lagförs för eget bruk vilket påverkar jobb och annat.
Citat:
Hemska tanke, om du skulle få bestämma så skulle väl hela Sverige förvandlas till en enda stor thaisalong med en massa knarkpåverkade kunder som vill köpa "extratjänster"
Både prostitution och lättare narkotika är tillåtet i Nederländerna, all narkotika är tillåtet i Portugal och ändå finns det inte någon sådan situation som du beskriver så du bara tramsar.

De salonger som inte vill syssla med extratjänster skulle dessutom vinna på det då bordellerna kan marknadsföra sig som just det så de som vill köpa sex skulle inte besöka de salonger som endast erbjuder massage.
Citat:
Kom igen nu din plattfot, koppleri är faktiskt tillåtet i ett litet antal EU-länder och med din logik så är inte heller det bra. Hur ska du ha det?
Att jag tog upp det var för att du använde ett klassiskt argumentationsfel om att ifall en majoritet tycker en sak så är den objektivt rätt.
En företeelse måste utvärderas objektivt för att se ifall den är korrekt eller ej och blandar man in moral i utvädringen så är den inte längre objektiv.
Citat:
Det är svårt att förstå sig på dig och ditt sätt att resonera, du har helt uppenbart inget emot sexkommersen på thaisalongerna då detta i princip understödjer kriminella aktiviteter som koppleri, människohandel och fusk med kontanthanteringen plus att det tycks är satt i system men samtidigt så är du både motståndare (?) och förespråkare (!) till droger och den kriminella verksamhet som omgärdar denna bransch.
Har aldrig skrivit att jag anser att människohandel ska vara tillåtet, det är förbjudet och bör även så förbli. Detta har jag även skrivit tidigare så sluta tillskriva mig motsatsen till vad jag anser.

Att koppleri är kriminellt är endast för att lagstiftaren valt att låta religion och moral påverka lagstiftningen. Fusket med kontanthanteringen kommer som en konsekvens av att delar av det som de säljer inte är tillåtet att köpa vilket då ifall det slogs in i systemet skulle göra det knepigt mot polis och skatteverket.
Citat:
Dom där argumenten håller inte, massöserna behöver inte smyga ett skit så länge dom är här i Sverige på legalt sätt och håller sig till regler och lagar. Och varför ens erbjuda extra, varför inte hålla sig till helt vanlig massage utan några konstigheter? Hur svårt kan det vara? Jag menar, du blir ju inte erbjuden happy ending när du går till skomakaren, frisören eller tandläkaren? Bara detta faktum visar att källarsalongskulturen till stor del är ett oseriöst sexträsk som behöver rensas upp i.
Inte direkt så att sexsäljare håller med dig. Vad gäller utländska medborgare så kan de åka ut om de inte kan uppvisa en försörjning och då föredrar de att ligga lågt gentemot staten. Vad gäller inhemska sexsäljare så finns det åtskilliga vittnesmål om att de fått problem med socialen gällande t.ex. vårdnadstvister och liknande då deras försörjning kommit till socialens kännedom.
Citat:
Man kan nästan tro att du är omoralens väktare
Bara det att jag är liberal i många saker och anser att staten inte ska blanda sig in i vad människor frivilligt gör så länge det inte skadar andra.
Citat:
Det där är två frågor.

Men ok, låt oss hålla oss till de som jobbar inom sexindustrin som många massöser på thaisalongerna. Koppleri har varit förbjudet i Sverige långt innan det fanns någon invasion av thaisalonger och själva grundtanken med kopplerilagen är väl att hallickar och bordellmammor ska inte kunna organisera sexhandel och i denna profitera på personer som kan tänkas vara utsatta i en och annan form?
En fråga uppdelad i två delar då grundfrågan gällde båda sakerna med vad en restriktiv politik hjälper de som är inblandade i en sak.

Och med facit i hand så hjälper den lagen de som är utsatta?

Vad som skulle hjälpa mer är att de skulle slippa flyga under radarn istället för som nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in