2017-04-25, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej, jag går verkligen inte på thaimassage för det finns inga anledningar i världen att göra detta men jag har istället tillgång till högst tillförlitlig underrättelseinformation om vad som försiggår på vissa salonger i Stockholmsområdet. Kan inte du ta in detta en gång för alla så slipper det bli så tjatigt i tråden?

Tramsigt svar, nästan lika tramsigt som inlägget som Thaiman citerade.
Då är det ju precis som Thaiman säger hörsägen som du går på och är det någon som inte ska opponera sig om att det är tjatigt i tråden så är det just du.
Citera
2017-04-25, 02:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Om en handling ger en mätbar fysisk eller psykisk skada för en annan person (både faktisk och juridisk) så kan självklart en lagstiftning kring det finnas men när det gäller om två personer frivilligt har en affärsöverenskommelse så ska staten inte blanda sig in i den.

Men det är bara din åsikt och du ser allt hela tiden utifrån en sexköpares perspektiv. Tänk till lite med det stora huvudet för omväxlings skull nån gång.

Citat:
Både prostitution och lättare narkotika är tillåtet i Nederländerna, all narkotika är tillåtet i Portugal och ändå finns det inte någon sådan situation som du beskriver så du bara tramsar.

Men nu befinner vi oss i Sverige och inte i de länder du tycks befinna dig på det mentala planet, här råder annorlunda omständigheter och förhållanden och det är sexbranschen och problemen runt prostitutionen på thaimassagesalongerna som är TOPIC. Inte att narkotika är tillåtet i Portugal.

Citat:
De salonger som inte vill syssla med extratjänster skulle dessutom vinna på det då bordellerna kan marknadsföra sig som just det så de som vill köpa sex skulle inte besöka de salonger som endast erbjuder massage.

Om detta blir verklighet så lär nog andelen salonger som INTE tillhandahåller extratjänster landa på runt 1-5% om vi ska lita på alla de kunder som besöker thaisalongerna, allt enligt recensionerna på nätet och viss underrättelseinformation.

Citat:
Att jag tog upp det var för att du använde ett klassiskt argumentationsfel om att ifall en majoritet tycker en sak så är den objektivt rätt.

Du är alltså en motståndare till folkomröstningar? Varför ska en liten minoritet bestående av sexköpare bestämma vad majoriteten ska stå ut med? Era något snedvridna naturbehov kan aldrig sättas över demokratiska spelregler.

Citat:
En företeelse måste utvärderas objektivt för att se ifall den är korrekt eller ej och blandar man in moral i utvädringen så är den inte längre objektiv.

Nej, moral är en styggelse har vi alla förstått. Vilken tur att vi har dig här som talar om vad som är rätt och vad som är fel. Allt givetvis utifrån sexköparens synvinkel

Citat:
Har aldrig skrivit att jag anser att människohandel ska vara tillåtet, det är förbjudet och bör även så förbli. Detta har jag även skrivit tidigare så sluta tillskriva mig motsatsen till vad jag anser.

Ok, alltid ett framsteg. Du anser att människohandel ska vara förbjudet. Gott så.

Citat:
Att koppleri är kriminellt är endast för att lagstiftaren valt att låta religion och moral påverka lagstiftningen. Fusket med kontanthanteringen kommer som en konsekvens av att delar av det som de säljer inte är tillåtet att köpa vilket då ifall det slogs in i systemet skulle göra det knepigt mot polis och skatteverket.

Skitsnack, prostitution har varit det enda "lagliga" svartarbetet i Sverige under många år långt innan sexköpslagen, ingen prostituerad har blivit tvångsbeskattad, däremot så har myndigheterna börjat slå ner på thaimassagebranschen då det fuskas systematiskt med kontanthanteringen och thaisalongerna är många runt om i Sverige. Det är betydande summor som det fuskas med varje år och salongerna fuskar för att dom kan men nu har myndigheterna börjat klämma åt den här sunkiga branschen.

Citat:
Inte direkt så att sexsäljare håller med dig. Vad gäller utländska medborgare så kan de åka ut om de inte kan uppvisa en försörjning och då föredrar de att ligga lågt gentemot staten. Vad gäller inhemska sexsäljare så finns det åtskilliga vittnesmål om att de fått problem med socialen gällande t.ex. vårdnadstvister och liknande då deras försörjning kommit till socialens kännedom.

I Sverige gäller svenska lagar och regler, utländska medborgare ska respektera dessa lagar och inte tvärtom, precis som svenska turister ska respektera Thailands lagar. Annars kan det stå dom dyrt.

Citat:
Bara det att jag är liberal i många saker och anser att staten inte ska blanda sig in i vad människor frivilligt gör så länge det inte skadar andra.

Men hur vet du att massöserna på thaisalongerna inte är offer för människohandel och tvång från olika håll? Är salongerna certifierade på nåt sätt? Kan du också ta och definiera frivilligt?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-04-25 kl. 02:18.
Citera
2017-04-25, 04:25
Medlem
Citat:
Men det är bara din åsikt och du ser allt hela tiden utifrån en sexköpares perspektiv. Tänk till lite med det stora huvudet för omväxlings skull nån gång.

Men nu befinner vi oss i Sverige och inte i de länder du tycks befinna dig på det mentala planet, här råder annorlunda omständigheter och förhållanden och det är sexbranschen och problemen runt prostitutionen på thaimassagesalongerna som är TOPIC. Inte att narkotika är tillåtet i Portugal.

Om detta blir verklighet så lär nog andelen salonger som INTE tillhandahåller extratjänster landa på runt 1-5% om vi ska lita på alla de kunder som besöker thaisalongerna, allt enligt recensionerna på nätet och viss underrättelseinformation.

Du är alltså en motståndare till folkomröstningar? Varför ska en liten minoritet bestående av sexköpare bestämma vad majoriteten ska stå ut med? Era något snedvridna naturbehov kan aldrig sättas över demokratiska spelregler.

Nej, moral är en styggelse har vi alla förstått. Vilken tur att vi har dig här som talar om vad som är rätt och vad som är fel. Allt givetvis utifrån sexköparens synvinkel

Ok, alltid ett framsteg. Du anser att människohandel ska vara förbjudet. Gott så.

Skitsnack, prostitution har varit det enda "lagliga" svartarbetet i Sverige under många år långt innan sexköpslagen, ingen prostituerad har blivit tvångsbeskattad, däremot så har myndigheterna börjat slå ner på thaimassagebranschen då det fuskas systematiskt med kontanthanteringen och thaisalongerna är många runt om i Sverige. Det är betydande summor som det fuskas med varje år och salongerna fuskar för att dom kan men nu har myndigheterna börjat klämma åt den här sunkiga branschen.

I Sverige gäller svenska lagar och regler, utländska medborgare ska respektera dessa lagar och inte tvärtom, precis som svenska turister ska respektera Thailands lagar. Annars kan det stå dom dyrt.

Men hur vet du att massöserna på thaisalongerna inte är offer för människohandel och tvång från olika håll? Är salongerna certifierade på nåt sätt? Kan du också ta och definiera frivilligt?

Du påminner mer och mer om en ryss.
Citera
2017-04-25, 06:47
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
... men jag har istället tillgång till högst tillförlitlig underrättelseinformation om vad som försiggår på vissa salonger i Stockholmsområdet.
Fast ALLA i de här trådarna har koll på vad som händer på salongerna, och mycket bättre koll än dig. Du visste ju inte ens vilken salongen var som hade slagit igen! Du hänvisade till dina källor och babblade på om Östermalm. Endast en försäljningskåt mäklare skulle säga att det området tillhör Östermalm.

Så du är inte unik, du sitter inte på någon information som någon annan inte redan suttit på i flera år. Du är bara en medioker fjant som vill provocera. Men om det ger dig ståfjång, så...

Ha ett gott liv, du behöver inte besvära den här, eller andra relaterade trådar, mer. PoK
Citera
2017-04-25, 11:49
Medlem
Citat:
Nej, jag går verkligen inte på thaimassage för det finns inga anledningar i världen att göra detta men jag har istället tillgång till högst tillförlitlig underrättelseinformation om vad som försiggår på vissa salonger i Stockholmsområdet. Kan inte du ta in detta en gång för alla så slipper det bli så tjatigt i tråden?
Undrar vem som tjatat sönder tråden Din underrättelseinformation heter flashback bara läsa dina inlägg i andra trådar!
Som thaiman skriver, du har inget liv, med dryga 3 inlägg per dag, det säger allt.
Citera
2017-04-25, 12:12
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tezepmls
Undrar vem som tjatat sönder tråden Din underrättelseinformation heter flashback bara läsa dina inlägg i andra trådar!
Som thaiman skriver, du har inget liv, med dryga 3 inlägg per dag, det säger allt.

Som jag hintade om tidigare i tråden.. att gräsklipparen skulle insunera att hen sitter på polissidan och har "underättelseinformation", inte ens de krimmare jag känner uttrycker sig så. En gammal fet, bitter hen som hatar.. inte bara i denna tråd utan i alla trådar.
Citera
2017-04-25, 13:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tezepmls

Kom igen nu, det tar max 15-20 minuter att skriva 3 snabba dagliga inlägg här i tråden och är det någon som är i avsaknad av både liv och normalt kvinnligt umgänge så är det väl ni "faranger" som rantar runt på thaisalongerna i jakt på extratjänster som ni får betala dyrt för men å andra sidan, av era inlägg att döma så är ni inga trevliga, smarta, skärpta män så det är fullt förståeligt att ni måste betala för att en kvinna ska orka ruska tupp på er.

Det är också ganska lätt att förstå er desperation när den ena salongen efter den andra råkar ut för tillslag och en för er "oönskad uppmärksamhet" runt sexkommersen på många av Stockholms thaisalonger. Ni lever i en mental luftbubbla där det enda viktiga är att ha fri tillgång till massöserna extratjänster när det faller er på läppen. Patetiskt minst sagt.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-04-25 kl. 13:03.
Citera
2017-04-25, 15:51
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Kom igen nu, det tar max 15-20 minuter att skriva 3 snabba dagliga inlägg här i tråden och är det någon som är i avsaknad av både liv och normalt kvinnligt umgänge så är det väl ni "faranger" som rantar runt på thaisalongerna i jakt på extratjänster som ni får betala dyrt för men å andra sidan, av era inlägg att döma så är ni inga trevliga, smarta, skärpta män så det är fullt förståeligt att ni måste betala för att en kvinna ska orka ruska tupp på er.

Det är också ganska lätt att förstå er desperation när
den ena salongen efter den andra råkar ut för tillslag och en för er "oönskad uppmärksamhet" runt sexkommersen på många av Stockholms thaisalonger. Ni lever i en mental luftbubbla där det enda viktiga är att ha fri tillgång till massöserna extratjänster när det faller er på läppen. Patetiskt minst sagt.

Du pratar skit som vanligt.
Desperation?? Om man vill är det hur enkelt som helst att ringa upp en thaidam och bjuda ut henne med efterföljande efterrätt
Och det kostar inte mera än just middagen. Att göra detsamma med svettluktande farangbrudar kostar mycket mera och helt utan knulla, för dom "vill vänta" till dom "känner en lite bättre" Det är något DU tydligen har tagit fasta på.
Du är en ynkrygg som missunnar thaitjejer att tjäna sitt uppehälle, att missunna de män som annars kanske skulle ha svårt att få lite kvinnlig kontakt "gäller dock ej undertecknad"

Nej tacka vet jag Araber och annan skit som vi får försörja meed dyra skattemedel, det är kulan för dagens fåntrattar,.
Alla som har "flytit i land på ett vasstrå" i Värtahamnen , dessa ska vi ta hand om och värna ända in i döden, Men arbetsamma thaikvinnor, ujejuj vilket mörker.
Dom fuskar minsann med skatten, och det gör ju INGEN ANNAN.
Det där med koppleri som du ständigt tjatar om existerar över huvud inte. Jag menar i Thaibranchen
Det är ytterst frivilligt att utföra det dom gör.
Men det vore förtsås enligt dig önskvärt att du hade ett formulär där de kunde fråga just dig om det är möjligt att få ha en kärleksstund. Set vore väl mumma eller hur?

Jant avund och usch och fy är din melodi.
Fy fan för sådana moralkärringar, Du är säkert värst av alla att icke lyda lagen.
Citera
2017-04-25, 16:20
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Du pratar skit som vanligt.
Desperation?? Om man vill är det hur enkelt som helst att ringa upp en thaidam och bjuda ut henne med efterföljande efterrätt
Och det kostar inte mera än just middagen. Att göra detsamma med svettluktande farangbrudar kostar mycket mera och helt utan knulla, för dom "vill vänta" till dom "känner en lite bättre" Det är något DU tydligen har tagit fasta på.
Du är en ynkrygg som missunnar thaitjejer att tjäna sitt uppehälle, att missunna de män som annars kanske skulle ha svårt att få lite kvinnlig kontakt "gäller dock ej undertecknad"

Nej tacka vet jag Araber och annan skit som vi får försörja meed dyra skattemedel, det är kulan för dagens fåntrattar,.
Alla som har "flytit i land på ett vasstrå" i Värtahamnen , dessa ska vi ta hand om och värna ända in i döden, Men arbetsamma thaikvinnor, ujejuj vilket mörker.
Dom fuskar minsann med skatten, och det gör ju INGEN ANNAN.
Det där med koppleri som du ständigt tjatar om existerar över huvud inte. Jag menar i Thaibranchen
Det är ytterst frivilligt att utföra det dom gör
.
Men det vore förtsås enligt dig önskvärt att du hade ett formulär där de kunde fråga just dig om det är möjligt att få ha en kärleksstund. Set vore väl mumma eller hur?

Jant avund och usch och fy är din melodi.
Fy fan för sådana moralkärringar, Du är säkert värst av alla att icke lyda lagen.

Tack för dina synpunkter på tidigare inlägg. Jag tror dock inte att du vet vad koppleri innebär och hur detta tycks vara satt i system på alltför många thaisalonger. Med din logik så ska tydligen allt vara tillåtet i thaimassagebranschen bara för att massöserna ska kunna göra en högst tveksam samhällsinsats då dom ruskar tupp mot betalning?

Jag tror också att du har missförstått det hela lite, det är den sammantagna bördan av allt detta olagliga som är det betungande för den oseriösa sexkommersen på väldigt många av thaisalongerna.

Det är fan i mig ingen som bryr sig om folk som jobbar lite svart vid sidan om eller som fuskar med smågrejer men ibland undrar man om du slår alla rekord i dumhet då du väljer att bortse från att allt detta fusk verkar vara förekommande på var och varannan thaisalong och bara i Stockholm finns det över 300 stycken, större delen av där branschen verkar suga åt sig massvis personer som både fuskar och säljer sexuella tjänster under bordet och som kronan på verket så finns det en ägare till de oseriösa salongerna som håvar in pengar från extratjänsterna.

Man kan nästan tro att du har betalt själv (under bordet) för att upprätthålla bilden av thaisalongerna som samhällsbärande små institutioner som bara gör gott och nytta för samhället?

Här kan du läsa vad koppleri i praktiken är för något:

Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning, döms för koppleri till fängelse i högst fyra år.

Om en person som med nyttjanderätt har upplåtit en lägenhet får veta att lägenheten helt eller till väsentlig del används för tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning och inte gör vad som skäligen kan begäras för att få upplåtelsen att upphöra, skall han eller hon, om verksamheten fortsätter eller återupptas i lägenheten, anses ha främjat verksamheten och dömas till ansvar enligt första stycket
.

Överför lägenheten i exemplet ovan på thaisalongerna så klarnar kanske bilden och gör den inte det så har du helt klart uppenbara problem med både förståndet och synen.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-04-25 kl. 16:52.
Citera
2017-04-25, 17:33
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Tack för dina synpunkter på tidigare inlägg. Jag tror dock inte att du vet vad koppleri innebär och hur detta tycks vara satt i system på alltför många thaisalonger. Med din logik så ska tydligen allt vara tillåtet i thaimassagebranschen bara för att massöserna ska kunna göra en högst tveksam samhällsinsats då dom ruskar tupp mot betalning?

Jag tror också att du har missförstått det hela lite, det är den sammantagna bördan av allt detta olagliga som är det betungande för den oseriösa sexkommersen på väldigt många av thaisalongerna.

Det är fan i mig ingen som bryr sig om folk som jobbar lite svart vid sidan om eller som fuskar med smågrejer men ibland undrar man om du slår alla rekord i dumhet då du väljer att bortse från att allt detta fusk verkar vara förekommande på var och varannan thaisalong och bara i Stockholm finns det över 300 stycken, större delen av där branschen verkar suga åt sig massvis personer som både fuskar och säljer sexuella tjänster under bordet och som kronan på verket så finns det en ägare till de oseriösa salongerna som håvar in pengar från extratjänsterna.

Man kan nästan tro att du har betalt själv (under bordet) för att upprätthålla bilden av thaisalongerna som samhällsbärande små institutioner som bara gör gott och nytta för samhället?

Här kan du läsa vad koppleri i praktiken är för något:

Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning, döms för koppleri till fängelse i högst fyra år.

Om en person som med nyttjanderätt har upplåtit en lägenhet får veta att lägenheten helt eller till väsentlig del används för tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning och inte gör vad som skäligen kan begäras för att få upplåtelsen att upphöra, skall han eller hon, om verksamheten fortsätter eller återupptas i lägenheten, anses ha främjat verksamheten och dömas till ansvar enligt första stycket
.

Överför lägenheten i exemplet ovan på thaisalongerna så klarnar kanske bilden och gör den inte det så har du helt klart uppenbara problem med både förståndet och synen.

Arma djur i värmen säger jag, du är fan dummare än än en dörr.
Lägenhet??
Koppleri???
Skattesmitning???
Problem med förståndet??? Inte ens med " ståndet" kan jag säga så gammal jag är
Jag tycker du ska öva på att byta hand utan att skinnet stannar då du har din dagliga runk. För nått knulla lär en torrskalle som du aldrig få.
Jisses vilken byfåne, man tar sig för pannan.
Citera
2017-04-25, 19:37
Medlem
Jag funderar på varför någon orkar svara gräset, idioter skall man ignorera. Tänker på den stackars kvinnan som utan dom sitter instängd, snart är det tre månader som hon suttit där. Det är inte humant och Sveriges häktningstider har ifrågasatts av EU. Troligen kommer endast enstaka bevis att kunna presenteras med följden att eventuellt straff blir lågt, bortkastade resurser. Personligen tycker jag att thaisalongerna är ett fräscht och nyttigt tillskott i svenska samhället! Perfekt att kunna gå till en salong och få ett skönt och sexigt mottagande :-)
Citera
2017-04-26, 07:00
Medlem
Citat:
Så din fixering kommer sig av att du sitter hemma och blir upphetsad av vad du tror/önskar händer på massagesalonger men du vågar inte själv göra ett besök på en salong så du för nöja dig med att leva ut dina drömmer på något annat sätt. Ungefär som de religiösa fanatiker som fördömer andra för vad de själva blir upphetsade av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in