2017-12-31, 13:58
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattspark112
Jag är ganska effektiv på instagram men har ändå inte riktigt fattat grejen. Man lägger upp en bild med text. Alla skiter fullständigt i texten me lajkar bilden.

Alla struntar väl inte fullständigt i texten? Jag gör det inte. Jag läser alltid, och beroende på vad som står där, så kan jag även kommentera det emellanåt.
Citera
2018-01-02, 02:22
Medlem
RonnyKålmans avatar
Riktigt störande grej!

Har märkt att jag har en följare som stalkar mig genom ett fejkkonto! Personen följer mig. Märkte detta när jag lade upp live insta videos och kan då se vilka som kollat. Då ploppade det fram ett fake konto på en uppenbarligen fejk profil.

Vid närmare till ser jag att profilen endast har 2 uppläggningar och följer ca 300 pers men endast själv har 11 följare. Inget namn eller beskrivning i profilen.

Men varje gång jag lägger upp något så är denne där och snokar.

Vill så gärna veta vem det är!

Vet att det inte går att hacka eller spåra kontot, men vet ni något smart sätt man kan hitta kopplingar mot personen?

Har försökt adda men blev inte accepterad.

Riktigt obehagligt och märkligt.
Citera
2018-01-02, 11:06
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Alla struntar väl inte fullständigt i texten? Jag gör det inte. Jag läser alltid, och beroende på vad som står där, så kan jag även kommentera det emellanåt.

Håller med, jag gillar istället inte bilder utan text, bilden har alltid en historia.
Citera
2018-01-02, 17:54
Medlem
Om någon blockar mig på Instagram så kan ju inte jag söka på den personen.
Jag undrar om den personen som blockat mig fortfarande kan gå in och se mina bilder?
Citera
2018-01-02, 20:48
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maagiskt
Om någon blockar mig på Instagram så kan ju inte jag söka på den personen.
Jag undrar om den personen som blockat mig fortfarande kan gå in och se mina bilder?

Ja.

Om personen har öppet konto men bara blockerat dig kan du följa personen via rss.
Citera
2018-01-24, 13:50
Moderator
Parongatans avatar
Jag får upp fönstret "Aktivera aviseringar" varje gång jag öppnar appen. Är inte det minsta intresserad av aviseringar, utan nöjer mig med att se vad som hänt varje gång jag går in.

Tidigare dök uppmaningen upp kanske var femte gång jag gick in på appen. Nu, hela tiden - flera gånger under samma session, trots att jag klickar bort eländet hela tiden, om och om igen.

Jag X:ar - stänger - rutan. Och det räcker med att jag uppdaterar flödet, så dyker rutan upp på nytt. Jag har testat att aktivera aviseringar, för att direkt stänga av funktionen. Och jag har ominstallerat appen flera gånger, men ingenting hjälper.

Och Googlar jag, får jag inte fram en enda vettig länk för att lösa problemet. Extreeeemt irriterande. Hur blir jag av med uppmaningen en gång för alla? Tack på förhand!
Citera
2018-02-01, 06:18
Medlem
OfrivilligNasists avatar
Har inte Instagram men går in nån gång i veckan på några användare.
Nu är det så att flera har ändrat sina profiler till privata.
Kan dom se att man varit inne på deras eller att antalet besökare ökat?
Citera
2018-02-01, 23:09
Medlem
Drdeoos avatar
Vad har ni skrivit i bios? Är själv ute efter något roligt på svenska
Citera
2018-02-09, 21:30
Medlem
Fjantors avatar
Har lite problem med min Insta.
Är så att flödet inte uppdateras.
Har varit samma bild längst upp sen igår.
Och jag vet att dom jag följer har postat då jag kollat upp detta..
Vad kan vara felet?
Har avinstallerat och installerat om utan resultat..
Kan det vara en bugg i mitt konto.?

Tacksam för svar..
Citera
2018-02-10, 11:21
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Har lite problem med min Insta.
Är så att flödet inte uppdateras.
Har varit samma bild längst upp sen igår.
Och jag vet att dom jag följer har postat då jag kollat upp detta..
Vad kan vara felet?
Har avinstallerat och installerat om utan resultat..
Kan det vara en bugg i mitt konto.?

Tacksam för svar..

Problemet är väl att IG bestämmer vad du vill se, algoritmerna är inte att det som postats senast visas i ordning...?

Kan det vara så? För om det inte uppdateras alls då får du ett felmeddelande där det står att flödet inte kunde uppdateras, det har jag fått massa gånger, sen inser jag att jag glömt sätta på WiFin... 🙈
Citera
2018-02-10, 11:24
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Problemet är väl att IG bestämmer vad du vill se, algoritmerna är inte att det som postats senast visas i ordning...?

Kan det vara så? För om det inte uppdateras alls då får du ett felmeddelande där det står att flödet inte kunde uppdateras, det har jag fått massa gånger, sen inser jag att jag glömt sätta på WiFin... 🙈

Va nått fel med appen..
Va tydligen en massa fler som har haft problem...
Men nu flyter den på som vanligt..
Citera
2018-02-10, 11:26
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Va nått fel med appen..
Va tydligen en massa fler som har haft problem...
Men nu flyter den på som vanligt..

Haha sedärja 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in