2017-04-24, 11:57
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Sirius är inget direkt dussinlag. Jag tror dom slår er ganska komfortabelt.

Nu överdrivs förväntningarna. Tar Sirius poäng är det bra, och poäng skulle sammantaget medföra en fantastisk start på en svår säsong med många satsande lag.
Citera
2017-04-24, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKnug
Malmö-Djurgården idag, spännande! Tror dessvärre att Malmö kommer att utklassa Djurgården, men man vet ju aldrig
DIFs första match på gräs. En slö Kim Källtröm mot duracell Anders. Önskar lycka till.
Citera
2017-04-24, 12:51
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
DIFs första match på gräs. En slö Kim Källtröm mot duracell Anders. Önskar lycka till.

Jag tror tvärtom att de är en match som Kim kan tända till i. Måste ju vara säsongens mest inspirerande match att spela. Mesta mästarna, förra årets vinnare, många gamla CL-lirare i motståndarlaget och riktigt gräs. Whats not to like?
Citera
2017-04-24, 12:59
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Jag tror tvärtom att de är en match som Kim kan tända till i. Måste ju vara säsongens mest inspirerande match att spela. Mesta mästarna, förra årets vinnare, många gamla CL-lirare i motståndarlaget och riktigt gräs. Whats not to like?

Ja, nog är det upplagt för en riktigt god allsvensk kamp ikväll. Fullsatta läktare och riktigt många profiler på plan. Tror och hoppas på en välspelad match och Malmö seger.
Citera
2017-04-24, 13:40
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Inte för att grusa maskineriet, men iffiff är garanterat inte den mest inspirerande matchen Djurgårdare spelar. Det är klart du får tro det, men vi har något som kallas derby häruppe och jag kan garantera att dessa är mer inspirerande än malmö någonsin blir. (tyvärr inte på senaste åren iof).
Citera
2017-04-24, 13:49
Avslutad
Citat:

Mesta mästarna?

Förklara...
Citera
2017-04-24, 13:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Ja, nog är det upplagt för en riktigt god allsvensk kamp ikväll. Fullsatta läktare och riktigt många profiler på plan. Tror och hoppas på en välspelad match och Malmö seger.

Tyvärr så är vädret riktigt uselt, blåst och regn. Det är så det är i Ystad, där jag för tillfället befinner mig.

Hoppas att mattan är bra dränerad.
Citera
2017-04-24, 13:58
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Mesta mästarna?

Förklara...

MFF - Göteborg 19 - 18 i SM-guld, det är väl det som Aleopa tänker på.

Det var åtminstone min första tanke.
Citera
2017-04-24, 13:59
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Mesta mästarna?

Förklara...
http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/mff-gar-om-blavitt-som-mesta-mastare/

Vi har ju i och för sig varit det i några år, men göteborgarna hittade ju på ett nytt räknesystem så de fick sola sig lite på övertid.

Gällande Djurgården ikväll så är jag inte alls säker på hur MFF kommer klara sig, det brukar vara svårt mot dom..
Citera
2017-04-24, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF - Göteborg 19 - 18 i SM-guld, det är väl det som Aleopa tänker på.

Det var åtminstone min första tanke.

Ahh, då var det jag som läste fel.
Citera
2017-04-24, 14:34
Medlem
MrSkargards avatar
Det verkar som att AIK:s styrelse kommer sparka VD:n Mikael Ahlerup när som helst. Perfekt timing.
Citera
2017-04-24, 14:40
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Inte för att grusa maskineriet, men iffiff är garanterat inte den mest inspirerande matchen Djurgårdare spelar. Det är klart du får tro det, men vi har något som kallas derby häruppe och jag kan garantera att dessa är mer inspirerande än malmö någonsin blir. (tyvärr inte på senaste åren iof).

Ja nä vad är Sveriges genom tiderna mesta mästare att möta när de finns lag som byter stadsdel å spelar på plastarena, som man delar med en konkurrent. Eller en klubb som inte ens når en handfull mästerskapstitlar på 80 år...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in