2017-04-24, 06:22
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamme
P.S Cancer-svenska, snälla läs en bok för i helvete! D.S
Vilket jävla skämt du är. Tror du seriöst att det är olagligt att dricksa? Du är ett av forumets ointelligentaste varelse någonsin.
Citera
2017-04-24, 06:45
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Vilka avskyvärda kommunister det finns här. Bara en WT-råtta skulle betala det exakta priset utan dricks, särskilt när man suttit länge och i ett stort sällskap dessutom. Jag dricksar alltid, även när jag tar en öl. Pinsamma cringe-svenskar som aldrig satt sin fot utanför Sverige som inte ger dricks.

Från vett och etikett.com

Som jag skrivit tidigare: Olika länder olika seder. I de flesta länder hör det till god ton att lämna dricks.

Vill du lämna dricks i Sverige, gör du naturligtvis det, men det är inget som krävs av det.

I Japan anses det som en mycket grov förolämpning mot personalen att lämna dricks. (Du jämställer servitrisen med en hora)
Senast redigerad av ekerilar 2017-04-24 kl. 06:49.
Citera
2017-04-24, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Hotellreceptionerna har samma avtal som restaurang.

Exakt. Det är därför jag undrar om du även tycker att man ska dricksa hotellreceptionisten.
Citera
2017-04-24, 07:15
Medlem
BigBusinesss avatar
Trollar TS? Nån sorts rekord i den inställningen.

Jag brukade drickas rätt friskt, eller inte överdrivet men minst en femtiolapp.

Sen läste jag ett par liknande trådar på Flashback och har nu slutat helt. Väldigt märklig inställning att man ser ner på dem som inte ger en extra pengar för att man gör sitt jobb.
Citera
2017-04-24, 07:44
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Man ger dricks om man känner för det och är extra nöjd. Personalen ska se det som en bonus och inte vara något de förväntar sig.

Särskilt om det är ett etablissemang som jag återkommer till så kan det kännas kul att dricksa. Men om jag vet att jag aldrig kommer att se personalen igen så är det la skitsamma.
Citera
2017-04-24, 07:45
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Att inte dricksa är inte bara en självklarhet - det är en NJUTNING!

Att se servitörens snopna ansiktsuttryck är värt mer än den goda måltiden. Att se det trevliga, lismande, käcka sättet förbytas i en oförmåga att ens bemöta en blick eller svara på ett "tack för idag". Jaså, så du var bara trevlig för att få dricks? Precis som jag misstänkte!

Vi lever i det civiliserade väst. Vi har kollektivavtal. Ni ska inte ha någon jävla dricks.
Citera
2017-04-24, 08:27
Medlem
Jag har alltid gett dricks tidigare men den här tråden har verkligen öppnat ögonen.
Inte nog med attityden, klart att jag ska ha dricks utan också att jag nu börjat tänka tillbaka.
Har någon jag någon gång fått ett tack mer än standardtacket?
Nej det kan jag inte minnas.
Citera
2017-04-24, 09:34
Medlem
BigFatCones avatar
Som sagt. Att vara trevlig och kanske småprata med kunden ingår i arbetsuppgifterna för alla serviceyrken.
Citera
2017-04-24, 10:26
Medlem
Pisswassers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Att inte dricksa är inte bara en självklarhet - det är en NJUTNING!

Att se servitörens snopna ansiktsuttryck är värt mer än den goda måltiden. Att se det trevliga, lismande, käcka sättet förbytas i en oförmåga att ens bemöta en blick eller svara på ett "tack för idag". Jaså, så du var bara trevlig för att få dricks? Precis som jag misstänkte!

Vi lever i det civiliserade väst. Vi har kollektivavtal. Ni ska inte ha någon jävla dricks.

Så jävla rätt. Gör samma sak. Att äga sönder serveringspersonalen och se deras snopna ansiktsuttryck när man inser att ingen dricks lämnats är obetalbart.

ÄGDA!
Citera
2017-04-24, 10:32
Medlem
Jag dricksar nästan aldrig inte ens när jag är på semester i Grekland och sura blir dem, jag sliter hårt för mina pengar och tycker det är svinpriser på restauranger. Och i Sverige haha aldrig att jag skulle dricksa ursäkta mitt uttryck men luffare som blir irriterad över att inte få dricks..
Citera
2017-04-24, 11:06
Medlem
Vafan är du för en TS. Är det kundens problem att din pappa inte betalar dig? Du är där för att göra ditt jobb och serva kunden. Ditt yrke heter ju förfan också servitör. Jag har aldrig dricksat och kommer aldrig dricksa någon för att som gör sitt jobb. Alla har ett jobb och det är fan ingen som får dricks för att utföra de. Snorunge. Du verkar ju bara smöra för dricksen skull ändå ju, så du vill att folk ska dricksa dig för at du slickat röv?

Inte konstigt att din pappa inte betalar dig något.
Senast redigerad av mommy123 2017-04-24 kl. 11:08.
Citera
2017-04-24, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.

Inte konstigt ingen dricksar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in