2017-04-23, 23:27
Medlem
Citat:
In an interview with The Associated Press published on Sunday, Trump insisted the wall will not be “that expensive” when first asked about the signing the budget.

But when pushed to answer the question again, Trump said he did not want to comment.
“I don't want to comment. I just don't know yet. I mean, I have to see what's going on. I really do,” he told The AP.

Otroligt vilken clown vi har att göra med.

Hoppas ni andra hoppar av Trump tåget om muren inte betalas nästa vecka, eftersom det inte finns en enda jävla anledning att hålla på Trump efter det.

Som att heja på luft.
2017-04-24, 00:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är kongressval inom kort. Republikaner som vill sitta kvar bör rösta för budgeten. Muren har dessutom varit på tapeten under många år. Det finns gott om demokrater som förstår vikten av att stoppa illegal invandring. Vill dems rösta nej till budgeten, får de svara sina väljare som inte får någon lön eller blir av med jobbet. Det blir svårt för dem att motivera att någon ska bli arbetslös för att främja illegal invandring. Tippar på att budgeten går igenom och muren börjar byggas innan sommaren är över.

ACA kommer gå till historien inom ett till två år. Den håller redan på att kapsejsa.
Inte alls säkert, då det lika gärna kan bli så att folk i deras delstat inte vill ha viss saker i budgeten.
Och då kan det bli så att de inte får sitta kvar just för de röstade på budgeten.
Sen får man höra dessa hot oftare och oftare nu med Trump.
Och lustigt nog ser jag Trump som det största hotet att inte få sitta kvar.

Så nu när sommaren är över senare, och dom inte ens klubbat igenom muren.
Får jag då komma tillbaka och reta dig utan du börjar svamla om annat?
Så ger jag dig den möjligheten också
2017-04-24, 00:58
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Inte alls säkert, då det lika gärna kan bli så att folk i deras delstat inte vill ha viss saker i budgeten.
Och då kan det bli så att de inte får sitta kvar just för de röstade på budgeten.
Sen får man höra dessa hot oftare och oftare nu med Trump.
Och lustigt nog ser jag Trump som det största hotet att inte få sitta kvar.

Så nu när sommaren är över senare, och dom inte ens klubbat igenom muren.
Får jag då komma tillbaka och reta dig utan du börjar svamla om annat?
Så ger jag dig den möjligheten också
Lyssna inte på Japhy, denna användare sprider ord och inge innehåll.
2017-04-24, 01:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Lyssna inte på Japhy, denna användare sprider ord och inge innehåll.
Jag vet, och jag är van

Sen finns det större fiskar att klubba, än en mur i USA.
Och en nettoinvandring som ligger på minus.
Kanske det är dax för dom att istället fixa deras kontaminerade vatten snart, men det löser dom genom att dom vill ta bort de som gör testerna på vatten(strutsen i sanden?).
Flint hade väl 25ggr så hög blyhalt i vattnet innan de fick federala pengar till fixa detta.
Dock inte innan det blev super allmänt känt.
Och när man läste lite om detta, så visar det sig att det finns många småstäder och fattiga städer som har stora problem med detta.
Där folk lägger $100-150 per månad på flaskvatten.
Och det mest humoristiska av allt, är att dom är tvungna att betala för ett vatten som inte får använda till nått alls.
2017-04-24, 07:35
Medlem
arbetets avatar
Den som väntar sig en Tax Plan från WH denna vecka kan ju läsa det här:

Mulvaney Says Trump Tax Plan Details Won't Be Ready Until June

Citat:
The White House will offer “specific governing principles’’ for its tax plan this week along with indications of what new rates would be, but a complete proposal probably won’t be ready until June, President Donald Trump’s budget director said.

Trump has promised news about his tax plan on Wednesday, telling his 28 million Twitter followers on Saturday that a “Big TAX REFORM AND TAX REDUCTION will be announced’’ on April 26.

https://www.bloomberg.com/politics/articles/2017-04-23/mulvaney-says-trump-tax-plan-details-won-t-be-ready-until-june

En tumvante än så länge...
2017-04-24, 08:23
Medlem
arbetets avatar
Ni som fortfarande är Trumpnissar kan ju läsa det här. Det går snabbt utför nu och frågan är hur länge han sitter kvar:

Donald Trump: Ruling Class President

Citat:
/.../The evidence for this “news” is solid enough.* His cabinet and top advisor circle has been chock full of ruling class swamp creatures like former Goldman Sachs President Gary Cohn (top economic adviser), longtime top Goldman Sachs partner and top executive Steve Mnuchin (Secretary of the Treasury), and billionaire investor Wilbur Ross (Secretary of Commerce). Trump has surrounded himself with super-opulent and planetarily invested financial gatekeepers – the very club he criticized Hillary Clinton for representing.
/.../
Trump, his team of politicized generals, and his call for a 10 percent increase in the already hyper-bloated Pentagon budget are a perfect match for the militarized accumulation strategy, with its “built-in war drive.”
Waiting for supposedly enlightened and decent elites atop the “deep state” to dump Trump is a fool’s game.* As Robinson says, “Only a worldwide push back from below, and ultimately a program to redistribute wealth and power downward, can counter the upward spiral of international conflagration.”

Läs mer:

Paul Street’s*latest book is*They Rule: The 1% v. Democracy*(Paradigm, 2014)

http://www.counterpunch.org/2017/04/21/donald-trump-ruling-class-president/
2017-04-24, 12:26
Medlem
Clownen kommer i veckan ge ut lite siffror på han skattereform, ingen plan bara lite siffror som de som gör planen måste hålla sig till.

Där har ni allt clownen kommer lyckas med den här veckan. Hoppas hans supportrar buar ut honom i Pennsylvania när han håller tal, de borde inte ens låta honom komma in i staten.
2017-04-24, 20:25
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Wow...

Och detta kommer efter relativt "dåliga" perioden. Vad händer när RussiaGate (som utgör typ 85% av "skandalerna") är ett minne blott och ekonomin är fortsatt stark?

Men vaddå "relativt dåliga perioden"? Det enda man kan relatera till är ju dåliga perioder! Hela Trumps presidentskap är en enda lång objektivt och synnerlig dålig period med hänsyn till avproval ratings. Så går det bär man stapplar runt utan en idé för sitt ledarskap; även om man råkar ta rätt beslut emellanåt så alienerar man grupp på grupp.
2017-04-24, 20:28
Medlem
freeriderXIIs avatar
Han har ju nästan hela media emot sig konstant varje dag vilket i sig påverkar hans popularitet.

Visst har han eget ansvar också och gjort många misstag men det bör påpekas att medias hjärntvätt är massiv.
2017-04-24, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Otroligt vilken clown vi har att göra med.

Hoppas ni andra hoppar av Trump tåget om muren inte betalas nästa vecka, eftersom det inte finns en enda jävla anledning att hålla på Trump efter det.

Som att heja på luft.

Anser fortfarande att Trump är det bästa alternativet men han är för oseriös och sedan att han ändrade sig om Syrien och går på Ryssland och Nordkorea så där är onödigt. Så jag är ingen stor entusiast längre men det hade varit mycket värre med Hillary.
2017-04-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Clownen kommer i veckan ge ut lite siffror på han skattereform, ingen plan bara lite siffror som de som gör planen måste hålla sig till.

Där har ni allt clownen kommer lyckas med den här veckan. Hoppas hans supportrar buar ut honom i Pennsylvania när han håller tal, de borde inte ens låta honom komma in i staten.

De här 4 åren kommer nog bli mycket upp och ner. En hel del av hans väljare blir nog besvikna. Mitt tips är att han inte blir avsatt men att han förlorar valet 2020.
2017-04-24, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
De här 4 åren kommer nog bli mycket upp och ner. En hel del av hans väljare blir nog besvikna. Mitt tips är att han inte blir avsatt men att han förlorar valet 2020.

Skriver clownen under budgeten utan pengar till muren nu veckan så är det hej då.

Den som kör vidare på Trump tåget efter det är lika dum som vilken vanlig redneck i USA.

Som att heja på ett spöke eller luft.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in