2017-04-23, 19:36
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Former Chief of Staff to Colin Powell, Col. Lawrence Wilkerson, tells Paul Jay that the Syrian Government may not be responsible for the chemical attack and that Trump's response was a violation of international law

The Real News Network:

https://youtu.be/Ah14yOHWrGY

Tydligen finns det delade meningar om kemattacken även bland balanserade amerikaner med insyn i händelserna.
En fråga, på vilket sätt har en f.d. stabschef "insyn i händelserna"? Har den rullstolsbundne George. H.W. Bush också "insyn i händelserna" som f.d. president?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-23 kl. 19:39.
Citera
2017-04-23, 19:40
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Varför ska jag bemöta något som inte har någon direkt anknytning till attacken i Khan Sheikoun?

Vilka "belagda iscensättanden av krigsscener" talar du om?

Jag minns att regimen påstod att USA bombade en kemvapenfabrik i Deir Ezzor tillhörande rebellerna och att "hundratals" hade dött. Inga bilder, inga kommentarer från IS (det hade ju legat i IS intresse att få ut det med tanke på propagandan som de tjänar för att övertala sunnimuslimer till sig). Enligt din logik så kan man inte heller lita på regimen då det uppenbarligen är en händelse som aldrig skett, eller ska vi göra ett undantag i detta fall för att det inte tjänar ditt syfte?

Det är minst lika bekvämt att se dig ignorera alla frågor jag ställde dig. Verkar inte som att du är intresserad att föra en seriös diskussion.
https://www.youtube.com/watch?v=3HCFol7g-FU

De frågor du ställde var ju helt frikopplade från något jag påstått. Rent trams, och en taktik som jag tidigare bara sett scientologer använda.
Citera
2017-04-23, 19:48
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
https://www.youtube.com/watch?v=3HCFol7g-FU

De frågor du ställde var ju helt frikopplade från något jag påstått. Rent trams, och en taktik som jag tidigare bara sett scientologer använda.
Vad spelar det för någon roll om du påstått det eller inte? Du verkar ju vara av uppfattning att regimen inte utförde attacken och att det var en "false-flag", så att påstå att det är "helt frikopplat" är ju en tragisk lögn, eller hur?

Är du här för att föra en seriös diskussion eller selektivt kommentera när det behagar?

Edit: klippet du länkade är ju onekligen osmakligt av de vita hjälmarna. Men det är skillnad på att låta en vuxen man fejka en flygbombning och fejka tiotals döda barn med hängande lemmar. Den skillnad missade du, inte sant?
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-23 kl. 19:52.
Citera
2017-04-23, 19:50
Medlem
arbetets avatar
Citat:
En fråga, på vilket sätt har en f.d. stabschef "insyn i händelserna"? Har den rullstolsbundne George. H.W. Bush också "insyn i händelserna" som f.d. president?
Det blir lite motvikt mot den propaganda du sprider.
Citera
2017-04-23, 19:51
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Vad spelar det för någon roll om du påstått det eller inte? Du verkar ju vara av uppfattning att regimen inte utförde attacken och att det var en "false-flag", så att påstå att det är "helt frikopplat" är ju en tragisk lögn, eller hur?

Är du här för att föra en seriös diskussion eller selektivt kommentera när det behagar?
du menar på samma sätt som du kommenterade filmen på white helmets?

Finns det någon mer ostringent skribent på denna sida?
Citera
2017-04-23, 19:54
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det blir lite motvikt mot den propaganda du sprider.
Du var alltså inte taggad på att försöka klargöra hur en f.d. stabschef kan ha insyn i khan Sheikoun fallet?
Citera
2017-04-23, 20:01
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du var alltså inte taggad på att försöka klargöra hur en f.d. stabschef kan ha insyn i khan Sheikoun fallet?
Han lär väl åtminstone ha mer grepp om situationen än gemene man. Så om du inte själv sitter i administrationen så lär hans argument vara lika giltiga som dina. Och mina.
Citera
2017-04-23, 20:07
Medlem
Pre 1914s avatar
Frankrike skulle offentliggöra bevisen om assads skuld inom några dagar. Det har gått ca sex dagar nu, förhoppningsvis får vi se bevisen snart.
Citera
2017-04-23, 21:11
Medlem
Citat:
Detta var "kritik" som riktades mot ettklipp från 2015.

Jag anser inte att de har någon relevant att säga. Vill du ha en riktig och seriös undersökning bör du hålla dig till HRW och Amnesty, eller FN. Dessa kritiserar alla, oavsett om det handlar om regimen eller rebellerna. Men om man anser att regimen är helt oskyldig och inte har begått något brott förstår jag inte varför man försöker diskutera om "bevis" och annat. Man är ju redan pantad i huvudet om man har sådana uppfattningar.

Jag har annars frågor till dig. Var är bilder på den påstådda "kemvapenhuset" som "bombades" av regimen?

Varför satte Ryssland stopp för en undersökning av FN? Försök inte ens prata om att resolutionen öppnade vägen för militärt ingripande för det gjorde den inte.

Varför försöker Tysklands underrättelsetjänst skjuta sig själv i foten och antyda att Assad personligen förmodligen inte var underrättad eller ens gav sitt medgivande till attacken i Ghouta? Jag trodde en iscensättningen var samordnad länder emellan.

Förklara det, och vi kanske har en nyttig diskussion.
Man satte väl stopp för att man vill ha en oberoende undersökning utförd av FN el dylikt? Inte utav en partisk USA-ledd koalition.

https://sputniknews.com/world/201704231052900758-west-idlib-syria-probe/
Citera
2017-04-23, 21:21
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Man satte väl stopp för att man vill ha en oberoende undersökning utförd av FN el dylikt? Inte utav en partisk USA-ledd koalition.

https://sputniknews.com/world/201704231052900758-west-idlib-syria-probe/
Är OPCW en "partisk USA-ledd koalition"?

Och för din egna skull, försök inte hänvisa till Assad som belägg. Lär dig hur man argumenterar. Ta inte illa upp.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2017-04-23 kl. 21:24.
Citera
2017-04-24, 12:34
Medlem
humanlifes avatar
Ryssland är beredda att skicka marktrupper till Syrien om Damaskus begär det.
Det låter bra!
Citat:
Russia Ready to Send Ground Forces to Syria

TEHRAN (FNA)- Syrian military sources revealed that Moscow has informed Damascus of its preparedness to dispatch ground troops to Syria.

Al-Hadath news quoted the sources as saying that Russia has announced that in case of the Syrian army's request it is ready to send ground forces to Syria.

The sources said that special Russian forces are prepared to be deployed in regions which are experiencing the most pressures by the terrorist groups.

They added that the technical aspects of the plan have been studied and prepared by Russia, saying that the plan can be implemented upon Russian President Vladimir Putin's order after Damascus' official request.

http://en.farsnews.com/newstext.aspx?nn=13960204000944
Citera
2017-04-24, 12:40
Medlem
Ryska specialtrupper är redan på plats så detta är enbart för att göra ett nyhetsvärde av det?

Trodde de först menade reguljära marktrupper, det hade varit stort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in