2017-04-23, 18:42
Medlem
Jag dricksar aldrig och kommer aldrig göra. Du har väl redan en lön eller? Kan man ju lika gärna dricksa alla som utför nån typ av service i sitt yrke, eller inte.
Citera
2017-04-23, 18:43
Medlem
kan inte låta bli å tänka på gamle quentin ...

https://www.youtube.com/watch?v=V4sbYy0WdGQ

TS: har du mens?
Citera
2017-04-23, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Tror du verkligen kunder vill prata med en så otrevlig och osympatisk person som dig? Vi vill att du gör ditt jobb och ger den service du har betalt för att göra. Du tar dig själv på alldeles för stort allvar när du tror att du har ett svårare jobb än en kock eller polis. Flertalet ICA-kassörskor är långt mycket trevligare än vad du är men de dricksar du inte.

Har du ens läst trådstarten? De ville prata med mig. Så fort jag kom ut med en öl så frågade de frågor som hur länge har vi haft restaurangen, om handboll osv
Citera
2017-04-23, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
I Italien var svarta pengar ett så stort problem att de ansåg att det inte fanns något annan lösning. Det var tex väldigt vanligt att tvätta pengar via sponsoring av idrottsmän sponsorn betalar 1 000 000 på en faktura och får tillbaka 500 000 under bordet. Även detta satte guardia di finanza stopp för. Får du tag på ägaren så är det inga problem att handla svart på en italiensk fabrik.

Aha. Det visste jag inte. Då får jag en viss förståelse för lagen.
(Charmen med Flashback. Man får veta o lära sig mkt som slaskpressen aldrig tar upp)
Citera
2017-04-23, 18:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Har du ens läst trådstarten? De ville prata med mig. Så fort jag kom ut med en öl så frågade de frågor som hur länge har vi haft restaurangen, om handboll osv

Det förändrar inget av det jag skrev. I princip alla kassörskor är långt trevligare än vad du är men de dricksar du inte för du inte tycker det behövs. Du anser att du har ett svårare och mer krävande jobb än t.o.m. poliser, du saknar uppenbarligen helt verklighetsförankring.
Citera
2017-04-23, 18:50
Medlem
Löjligt hur vissa branscher försöker ta in internationella fenomen för att blåsa Svensson på mer pengar.

På längre sikt kommer en drickskultur legitimera arbetsgivare att ta in ungdomar på undermåliga löner.
Citera
2017-04-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Aha. Det visste jag inte. Då får jag en viss förståelse för lagen.
(Charmen med Flashback. Man får veta o lära sig mkt som slaskpressen aldrig tar upp)

Vad jag förstår så hade/har Italien och Belgien de största problemen rent generelt sett med svarta pengar i västeuropa.
Citera
2017-04-23, 18:53
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Jag dricksar nästan aldrig. Varför ska man betala extra för att restaurangpersonal ska göra sitt jobb?
Citera
2017-04-23, 18:56
Medlem
Citat:
Eftersom hon kan dra varor framför sig på ett band utan att behöva vara vänlig medan jag förväntas prata med kunderna och deras tråkiga dryga jävla pissliv och le och se intresserad ut. Är du ens medveten om vad en servitör gör? Det är så mycket mer än att bara bära maten från köket till bordet. På många sätt är jobbet svårare än en kocks eller en polis jobb.

Tack för söndagens största garv! Vilken jävla tomte du är.
Citera
Medlem
Tjoflos avatar
Betalade 450:- i dricks sist jag var ute. Vill inte dricksa, men det är svårt när de anstränger sig och gör det hela lite trevligare.
Citera
Medlem
soligts avatar
50kr måste det ju kosta extra för att någon bär ut maten från köket till bordet...
Citera
2017-04-23, 18:58
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:

Att svara på sådana frågor och vara trevlig har du redan lön för. Det ingår i det SERVICEYRKE du väljer att slita inom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in