2017-04-23, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du säger det ja men ger ingen motivering till varför det ska vara så. Försök och tänk till lite nu och motivera varför du ska ha dricks men inte kassörskan på ICA.

Eftersom hon kan dra varor framför sig på ett band utan att behöva vara vänlig medan jag förväntas prata med kunderna och deras tråkiga dryga jävla pissliv och le och se intresserad ut. Är du ens medveten om vad en servitör gör? Det är så mycket mer än att bara bära maten från köket till bordet. På många sätt är jobbet svårare än en kocks eller en polis jobb.
Citera
2017-04-23, 18:36
Medlem
G13Hazes avatar
När man betalar med kort på en resturang så blir det mycket mindre dricks, då det krävs större omtanke och det känns onaturligare att dricksa via kort, där man själv knappar in hela summan.

Hade det varit en kontantbetalning så är det vanligare att man t.ex. lämnar 900 jämnt och går, om nu notan ligger på 850+.
Citera
2017-04-23, 18:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Eftersom hon kan dra varor framför sig på ett band utan att behöva vara vänlig medan jag förväntas prata med kunderna och deras tråkiga dryga jävla pissliv och le och se intresserad ut. Är du ens medveten om vad en servitör gör? Det är så mycket mer än att bara bära maten från köket till bordet. På många sätt är jobbet svårare än en kocks eller en polis jobb.

Tror du verkligen kunder vill prata med en så otrevlig och osympatisk person som dig? Vi vill att du gör ditt jobb och ger den service du har betalt för att göra. Du tar dig själv på alldeles för stort allvar när du tror att du har ett svårare jobb än en kock eller polis. Flertalet ICA-kassörskor är långt mycket trevligare än vad du är men de dricksar du inte.
Citera
2017-04-23, 18:37
Medlem
MrMadoffs avatar
Du blev ägd, deal with it!
Citera
2017-04-23, 18:38
Medlem
Citat:

Nej? Du behöver inte prata med kunderna om deras "tråkiga djävla pissliv". Måste tillägga, kul att du anser att de har ett tråkigt pissliv när du är en servitör som blir sur för att du inte får en krona i dricks. Ditt liv måste också vara piss.

Servitör svårare än att arbeta som kock och polis? Troll!

//Siegestor
Citera
Medlem
Jopsiks avatar
TS håll dig borta ifrån jobb som kräver kontakt med kunder. Det är inte din grejj.
Folk som inte dricksar är svin?
Okej, då är de flesta svin.
Att vara trevlig och betala och vara glad är inte tillräckligt, om man inte hostar upp mer än vad maten kostar är man en färfärlig människa
Du får gärna tycka så, men känn dig ganska ensam om den saken
Citera
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
En kock är fan nåt jag skulle kunna tänka mig att dricksa! Ibland äter man riktiga jävla hantverk som får en att smälla av men kocken är instängd i ett kök så man har noll chans att visa sin uppskattning. Ni borde fan ha en egen dricksskål!

Att visa uppskattning via pengar för att någon har motorik nog att med ett leende sätta en tallrik på ett bord är dock rent absurt.
På många resturanger så delar servering och kök på dricksen, på andra ställen görs det inte alls.
Citera
2017-04-23, 18:39
Medlem
Citat:
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.
Utifrån hur du skriver förstår jag att ingen ville ge dig dricks.

Och ja... Mitt jobb är att leverera maten... - Om du fortsätter med din företagsanda gapar snart restaurangen tomt.
Citera
2017-04-23, 18:40
Medlem
Citat:

Ärligt talat, TS måste vara ett troll.

Snart skriver du väl att du har ett svårare jobb än en chefsrådman eller en koncerncontroller.
Citera
2017-04-23, 18:40
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Det är så mycket mer än att bara bära maten från köket till bordet. På många sätt är jobbet svårare än en kocks eller en polis jobb.

Fick du din servitörutbildning på nåt universitet? Att jobba som polis överstiger vida en sketen servitör. Det är INTE något svårt jobb du har
Citera
2017-04-23, 18:41
Medlem
MightyMaxs avatar
280 kr för en köttbit och och du vill ha dricks? Det är du som är ett kräk fråga pappa om du kan få pengar!
Citera
2017-04-23, 18:41
Medlem
gubbroras avatar
Det är fullständigt obegripligt varför man skulle betala dricks på krogen. Jag kan möjligen runda av vilket jag även kan göra om jag åker taxi. Men av vilket skäl skulle just serveringspersonal vara berättigade till dricks. Varför inte målaren, snickaren eller busschauffören som samtliga har ett mer kvalificerat yrke än att bära fram mat som någon annan tillagat. Om du tycker att du tjänar för lite så får väl krogägaren höja din lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in