2017-04-22, 23:06
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
DO och diverse andra myndigheter borde skrotas helt! Inkompetenta och onödigt byråkratiska som så mycket annat statligt.
Om DO ska skrotas då får man se till att ingen diskrimineras på grund av bl a könstillhörighet, religion, sexuell läggning, ålder eller funktionshinder. Men tyvärr är verkligheten inte perfekt.

Citat:
Pojkar kan gå ut skolan med dåliga betyg men ändå göra bra ifrån sig i livet. Det finns faktiskt andra vägar att lyckas än akademisk framgång. Och nej pojkar i en viss ålder är generellt sätt inte intresserade av poesi, dans, konst, litteratur, musik och främmande språk. Sådant kommer eventuellt senare i livet. Du blåser även upp den påstådda mansrollen till astronomiska proportioner och får det att låta som att pojkar växer upp i ett militärläger. Tagga ner på fantasin en smula. Att försöka fösa in pojkar till något dom inte vill eller inte är intresserade av med diverse genustrams, DET är inskränkande. Ta istället vara på pojkars unika behov och erkänn att dom är pojkar och fungerar annorlunda än tjejer så ska du se att du utnyttjar deras potential mycket mer effektivt.

Visserligen finns jobb med låga krav på formell utbildning, men arbetsgivare anställer hellre folk med fullföljt gymnasium än de med endast grundskoleutbildning. Ynglingar med dåliga eller ofullständiga grundskolebetyg är förlorare på arbetsmarknaden. I dagens Sverige är gymnasieexamen ett absolut måste om en ung man ska kunna få ett jobb. Samma sak är det givetvis för tjejer.

Så du tycker inte att man ska ta vara på flickors unika behov? I dina ögon är det endast pojkar som har unika behov. Det var precis den tankegången män hade under de senaste två tusen åren efter jordbrukssamhällets inträde. Kvinnor fick inte utbilda sig, engagera sig politiskt, uppfinna och ta patent i sina egna namn, ta plats, bestämma över sin sexualitet samt starta företag. De fick inte ens tala offentligt. Deras enda uppgift var att stanna hemma, föda barn och sköta hushållet.

Den nyaste forskningen visar att det endast är triviala skillnader i manliga och kvinnliga hjärnor. Det man istället ska göra är att ta vara på individers unika behov, erkänna att de är olika individer och att de fungerar annorlunda än andra individer. Då kan deras intellektuella potential och kreativitet utvecklas mer effektivt. Skillnaderna inom könet är mycket större än de mellan pojkar och flickor.

Citat:
Du sätter väldigt stor tilltro till allt statligt. Personligen föraktar jag både regering och myndigheter och litar inte ett uns på deras rapporter. Bara detta:

Utgångspunkten blir då samma snack om mansrollen hit och dit. Ej trovärdigt, substanslöst och ineffektivt.
Vilka var dina sakliga motargument? Vad sätter du själv stor tilltro till? Litar du hellre på brunhögerns alternativa fakta som till exempel i Avpixlat, Fria Tider eller Affes statistikblogg?
2017-04-22, 23:16
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Givetvis är de inte en heterogen grupp. Jag uttryckte mig kort pch stavade fel pga tidspress. Likväl har vi den senaste tiden importerat människor med lägre IQ och som jag skrev ingen bildningstradition och även andra problem. Klart de påverkar snittet. I förorter har de ju så stor påverkan att svenskar börjar bryta...
Lägre IQ innebär inte per automatik lägre intelligens.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du har redan fått bra svar sv oantastlig. jag lägger dock till att IQ ät genetiskt på samma sätt som längd. Du har ett fastställt slut som du inte kan påverka. Är du undernärd så blir du kortare än tänkt.Men du kan inte göda dig till vare sig längd eller IQ.
Din och andras naiva syn i frågan är skrämmande. Har du också sett en normalfördelninhskurva så inser du att 50 % i ett land med ett snitt på hundra lämpar sig för studier. Därefter rasar det utför. Ligger snittet på 70 vilket det gör i mellersta Afrika så är det lika många bildbara där som vi har Mensamedlemmar här. Observera att 70 är förståndshandikappade och att vissa länder ligger under 65.
Dagens test med matriser kräver vare sig språk eller förkunskaper utan hur många variabler du kan hålla i huvudet samtidigt
Om du anser att rasbiologi är en sann vetenskap är det förståeligt att du tycker att Oantastlig med sina pseudovetenskapliga haranger ger bra svar.

Det har kanske undgått dig att det finns åtskilliga subsahariska länder med 80 eller högre i medel-IQ: Sierra Leone (91), Eritrea (85), Nigeria (84), Uganda (84), Madagaskar (82), Zimbabwe (82) och Kenya (80). Jämför Sierra Leone med följande "vita" länder: Cypern, Litauen och Makedonien i forna Jugoslavien (91), Chile, Turkiet och Kroatien (90), Serbien (89). Iran (84) är snäppet dummare än Eritrea (85). Vad tycker du vi ska göra med den kunskapen att Sierra Leones snitt-IQ är högre i flera "vita" länder? Vi kan ju lätt konstatera att intelligensen inte minskar med ökad melaninhalt.

Nyare forskning visar att medel-IQ i subsahariska Afrika för närvarande är jämförbart med snittnivån i Nederländerna runt 1950. Ca 82.

Är man undernärd så påverkas intelligensen i negativ riktning. Svält och sjukdomar under uppväxtåren hämmar hjärnans utveckling och kan sänka den kognitiva förmågan. Att göda sig till fetma har naturligtvis ingen påverkan.

Låt mig ta en jämförelse: vi har två majskorn. De har samma genetiska förutsättningar för att växa och utvecklas till ståtliga majsplantor med många, stora majskolvar. Vi sår ett majskorn i usel jord med mycket lite näring och i en miljö där det är väldigt varmt och nästan aldrig regnar. Det andra majskornet sås i näringsrik jord i en miljö med gynnsamt klimat med lagom mycket regn.

Gissa vilken av majsplantorna når sin maximala tillväxtpotential. Samma sak med människor och deras intelligens.

IQ är som bekant ett mått för hur mycket kunskap man har. Den generella intelligensfaktorn (g) är mer ett uttryck för hur mycket kunskaper ens hjärna överhuvudtaget kan rymma. Det finns individer med en hög generell intelligens men som får låga poäng på IQ-tester. I sådana fall har deras hjärna en outnyttjad potential vilket kan ge dem goda möjligheter att öka sin IQ om man stimulerar hjärnan med studier, tankenötter, korsord eller liknande.

Prova själv att skriva ett IQ-test när du inte ätit på flera dagar eller lider av en tropisk sjukdom. Då får du säkert en IQ på 70, såvida du inte redan befinner dig där. Det är inte många bildbara bland rasisterna. Så det är inte konstigt att feminister och antirasister skyr Flashback. Detta forum översvämmas av idiotiska inlägg postade av faktaresistenta, vetenskapsfientliga rasister och kvinnohatare med skrämmande låg IQ. Det sänker således kvaliteten på debatten till långt under sandlådenivå vilket ger ett otrevligt diskussionsklimat.

Vill du fortsätta diskutera IQ-skillnader mellan olika folkgrupper ("raser") får du knalla iväg till rasforskningsforumet dit jag postat åtskilliga inlägg. Läs dem så kanske du kan lära dig vetenskapliga rön som bl a bevisar att människoraser inte existerar som distinkt avskilda genetiska grupper och att IQ-skillnader mellan olika "raser" till största delen förklaras med miljöfaktorer (undernäring, sjukdomar, analfabetism, fattigdom, krig m m).
2017-04-23, 00:13
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac

Det är den bästa prediktorn vi har för att mäta framgång. Det är t.om en starkare variabel för ekonomisk framgång än om du växer upp i ett hushåll med mycket pengar.

Citat:
Det har kanske undgått dig att det finns åtskilliga subsahariska länder med 80 eller högre i medel-IQ: Sierra Leone (91), Eritrea (85), Nigeria (84), Uganda (84), Madagaskar (82), Zimbabwe (82) och Kenya (80). Jämför Sierra Leone med följande "vita" länder: Cypern, Litauen och Makedonien i forna Jugoslavien (91), Chile, Turkiet och Kroatien (90), Serbien (89). Iran (84) är snäppet dummare än Eritrea (85). Vad tycker du vi ska göra med den kunskapen att Sierra Leones snitt-IQ är högre i flera "vita" länder? Vi kan ju lätt konstatera att intelligensen inte minskar med ökad melaninhalt.

Nyare forskning visar att medel-IQ i subsahariska Afrika för närvarande är jämförbart med snittnivån i Nederländerna runt 1950. Ca 82.

Då har du ju inte tagit flynneffekten i beaktande. Iq värdet är inte absolut över tid. Om du omsätter ett IQ på 82 år 1950 så skulle personen ha ca 100 med dagens mått. Snittnivån ca 80 i Nederländerna 1950 motsvarar alltså 100. Eller om man uttrycker det såhär: en person med ett iq på 82 år 1950, skulle vara strax över normalvärdet med 50-talets standard och subsahara skulle klocka in på 60 någonting.
2017-04-23, 02:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
IQ står för Intelligence quotent. Det är intelligens man mäter.
Tills dess att man kommit fram till en bättre definition är det den som gäller. Någon hänvisade till Gardner tidigare men han har inte fått något vidare gehör för sin indelning i 9 intelligenser då de andra mer är begåvningar/talanger. Även om du är en hejare på att måla eller sjunga så får du inga "insikter" i dessa discipliner. Läs lite Kahneman så förstår du bättre.

Citat:
Om du anser att rasbiologi är en sann vetenskap är det förståeligt att du tycker att Oantastlig med sina pseudovetenskapliga haranger ger bra svar.
Var skrev jag det? Jag har inget antingen/eller tänkande. Jag har aldrig pratat ras - jag förstår inte varför du gör det? Är du rasist?

Citat:
Vad tycker du vi ska göra med den kunskapen att Sierra Leones snitt-IQ är högre i flera "vita" länder?
Nja snitt i västvärlden ligger på 100.
Vad vi ska göra är att ta reda på vad som skiljer länder med högre IQ från de med lägre.
Mest intressant är väl att titta på Asien då som ligger högst. Högre än oss. Liksom Judar lär göra.
Man har sett viss korrelation mellan inavel och lågt IQ och det finns ju en orsak till att vi i väst inte tycker det är en så bra ide. Vi har ju tom reglerat det i djuraveln.

Citat:
Vi kan ju lätt konstatera att intelligensen inte minskar med ökad melaninhalt.
Jag förstår inte det här tänkandet. Är du en Don Quijote som slåss mot väderkvarnar/rasister.
Jag är inte rasist. Jag pratar inte ens i ras men du verkar besatt av det.

Citat:
visar att medel-IQ i subsahariska Afrika för närvarande är jämförbart med snittnivån i Nederländerna runt 1950. Ca 82.

Du har redan fått bra svar, men jag lägger till att IQ testen togs från början fram för att mäta skolmognad och då kommer vi tillbaka till det jag diskuterat men som du mfl inte verkar ha fattat.
100 i IQ får det barn som anses skolmoget, diskussionen kommer ur arbetarklassbarn och invandrarbarns ointresse för studier. Klart de är ointresserade om de inte är kognitivt skolmogna.
Ingen svensk 7 åring skulle passa att bli inslängd på högstadiet.
Merapi vill hävda att detta handlar om normer, jag hävdar att det handlar om skolmognad.

Citat:
Är man undernärd så påverkas intelligensen i negativ riktning. Svält och sjukdomar under uppväxtåren hämmar hjärnans utveckling och kan sänka den kognitiva förmågan. Att göda sig till fetma har naturligtvis ingen påverkan........... samma sak tre gånger till (min anm)

Varför förklarar du det jag just förklarat?

Har du fördomar om Afrika - tror du alla bor i byar går med skynken och äter kottar?

Citat:
IQ är som bekant ett mått för hur mycket kunskap man har.

Eh nej. Som jag skrev togs det fram för att testa hur utvecklad hjärnan var före skolstarten, om de hade förmågan att ta till sig undervisningen.

Citat:
Den generella intelligensfaktorn (g) är mer ett uttryck för hur mycket kunskaper ens hjärna överhuvudtaget kan rymma.
Eh nej

Citat:
Det finns individer med en hög generell intelligens men som får låga poäng på IQ-tester. I sådana fall har deras hjärna en outnyttjad potential vilket kan ge dem goda möjligheter att öka sin IQ om man stimulerar hjärnan med studier, tankenötter, korsord eller liknande.
Nope IQ och g faktor korrelerar, varför tar du upp undantag - är du desperat?

Citat:
Prova själv att skriva ett IQ-test när du inte ätit på flera dagar eller lider av en tropisk sjukdom. Då får du säkert en IQ på 70, såvida du inte redan befinner dig där. Det är inte många bildbara bland rasisterna.
Den som pratar ras är du

Citat:
Vill du fortsätta diskutera IQ-skillnader mellan olika folkgrupper ("raser")
Jag har överhuvudtaget aldrig börjat.

Citat:
får du knalla iväg till rasforskningsforumet dit jag postat åtskilliga inlägg. Läs dem så kanske du kan lära dig vetenskapliga rön som bl a bevisar att människoraser inte existerar som distinkt avskilda genetiska grupper och att IQ-skillnader mellan olika "raser" till största delen förklaras med miljöfaktorer (undernäring, sjukdomar, analfabetism, fattigdom, krig m m).

Jag är inte intresserad av raser. Det finns inga raser då vi inte "rasavlar" vi är vare sig kor eller hundar. Vi bedriver ingen medveten avel. Jag har talat om etnicitet. Och du har fel. För det har visat sig att skillnader kvarstår även hos adopterade. Liksom att skillnaderna är stora bland svarta och vita i USA. Om man blundar för det här och tänker Marxistiskt förtryckare/offer så kommer man aldrig kunna lösa problemet. Vi måste hitta nya vägar. Och fundera över varför vi importerar arbetskraft som inte matchar marknadens efterfrågan. Vi är ett högteknologiskt land, antalet okvalificerade jobb kommer drastiskt minska. Min poäng är att de som politikerna har motiverat att vi ska ta emot för att de ska rädda våra pensioner, har små utsikter att göra detta.
Därför måste regeringen hitta på jobb. De kallar dessa enkla jobb. De har inte förmågan att ta sig in i samhället. De har inte förmågan att matcha arbetsmarknaden. Läkarna från Syrien klarar inte de svenska kraven. Vi kommer inte lösa detta genom att tycka synd om folk och kalla dem förtryckta. Och absolut inte de som har kriminell bakgrund. De vill inte in i samhället.
Om vi inte diskuterar detta så kommer vi inte kunna lösa de problem vi har. Det handlar inte om rasism.

Jag har ingenstans utmålat människor med annan etnicitet som understående eller underlägsna, jag har talat om att om man inte är skolmogen så säger man "surt sa räven" - det har inget med pojkars värderingar att göra.

Så som du och andra diskuterar vetenskap så får det mig att tänka på "alternativmedicinare" som tror att de kan lika mycket som en läkare som gått 8 års utbildning, de söker enkla svar på komplexa problem och demoniserar läkare och läkemedelsindustrin. De utgår också från att "de känner att det är på det viset"
Observera nu att jag inte skrev att läkarvetenskapen har alla svar, jag bara påpekar skillnaden mellan vetenskap, lekmän och kvacksalvare.

Du bör se över dina källor. För du har fel att det handlar om umbäranden. Det handlar om nåt annat. Givetvis handlar det om multipla parametrar.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-04-23 kl. 02:44.
2017-04-23, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Självklart. "Allting" stämmer väl in på mig. Jag brukar ju verkligen trakassera dig genom att upprepa samma fråga och låtsas att du inte svarar.
Ja, låt mig ta ett exempel från ovan: hur ofta har du inte tagit upp riktning som en "egenskap" hos korrelationskoefficienten och inte som en fråga rörande det kausala sambandet? Du vet mycket väl att det är detta som avses och var du osäker så har jag och andra förklarat detta för dig vid många tillfällen. Ändå "trakasserar" (ditt uttryck) mig genom att fortsätta spela dum. Där har du ett exempel på när du "upprepar samma fråga och låtsas att jag inte svarat".

Citat:
Jag brukar ju regelbundet argumentera mot halmgubbefeminister på det här forumet. Det kan ju inte ha undgått någon.
Mot halmgubbe(anti)feminister ja. Bara i den här tråden använder du halmgubbar i ett försök att påvisa att jag skulle "hata kvinnor". Detta trots att du inte kunnat ge ett enda riktigt exempel på att så är fallet. Faktum är att jag omedelbart kunde belägga dig med en lögn när du försökte.

Citat:
Ja, vi kan väl göra som TS föreslår och diskutera varför det är så få feminister på Flashback? Om du frågar mig ligger alltså förklaringen i det rekorderligt usla bemötandet jag tar upp ovan.
Det är nog ingen som förnekar att det förekommer personangrepp och ad hominem på Flashback (som tur var kan du blocka dessa människor). Problemet med ex. feminitik är ju att det har "safe space" där man skyddas från avvikande åsikter och forskning d.v.s. indoktrineringszoner. Även på det "öppna" forumet tas inlägg bort om det avviker allt för mycket från den rådande ideologiska doktrinen.
Citat:
Oantastlig, du är ett exempel. Vad jag än citerar så kommer du ju låtsas att "det där är fakta jag hatar inte kvinnor", så vad spelar det egentligen för roll?
Poängen är att du inte har några exempel och nu hittar du på fler ursäkter varför du inte har några exempel. Jämför: Vad jag än citerar så kommer du ju låtsas att "det där är fakta, jag är inte pedofil", så vad spelar det egentligen för roll att jag kallar dig för pedofil?
2017-04-23, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ja, låt mig ta ett exempel från ovan: hur ofta har du inte tagit upp riktning som en "egenskap" hos korrelationskoefficienten och inte som en fråga rörande det kausala sambandet? Du vet mycket väl att det är detta som avses och var du osäker så har jag och andra förklarat detta för dig vid många tillfällen. Ändå "trakasserar" (ditt uttryck) mig genom att fortsätta spela dum. Där har du ett exempel på när du "upprepar samma fråga och låtsas att jag inte svarat".
Men Oantastlig, det där dyker ju upp om och om igen för att du alltid börjar argumentera om det. Jag menar, det är inte som att jag låtsas att du aldrig svarade på frågan om korrelationer har en "riktning". Tvärtom är jag helt på det klara med vad du skrev, och det här är bara ännu ett exempel på "antifeminister vägrar erkänna att de har fel även om det är uppenbart".

Citat:
Mot halmgubbe(anti)feminister ja. Bara i den här tråden använder du halmgubbar i ett försök att påvisa att jag skulle "hata kvinnor". Detta trots att du inte kunnat ge ett enda riktigt exempel på att så är fallet. Faktum är att jag omedelbart kunde belägga dig med en lögn när du försökte.
Är det en halmgubbe att påstå att du kontinuerligt nedvärderar kvinnor i dina inlägg? Löjligt.

Citat:
Det är nog ingen som förnekar att det förekommer personangrepp och ad hominem på Flashback (som tur var kan du blocka dessa människor). Problemet med ex. feminitik är ju att det har "safe space" där man skyddas från avvikande åsikter och forskning d.v.s. indoktrineringszoner. Även på det "öppna" forumet tas inlägg bort om det avviker allt för mycket från den rådande ideologiska doktrinen.
Forumet tog ju faktiskt bort möjligheten att blocka andras inlägg (och jag tror att vi blev färre feminister sedan dess). Saken är den att de flesta feminister kommer uppskatta att slippa era "avvikande åsikter" eftersom man med detta slipper era halmgubbeargument och ert konstanta derialande av diskussioner. Det är tråkigt, men stängda utrymmen är i praktiken de enda utrymmen där man kan ha givande diskussioner om feminism.

Men jo, på Feminetiks öppna forum diskuterades det mesta av ert trams back in the day, Pär Ströms tramsbok exempelvis. Att dina inlägg togs bort har nog mer att göra med att du inte kunde sköta dig i diskussionerna.

Citat:
Poängen är att du inte har några exempel och nu hittar du på fler ursäkter varför du inte har några exempel. Jämför: Vad jag än citerar så kommer du ju låtsas att "det där är fakta, jag är inte pedofil", så vad spelar det egentligen för roll att jag kallar dig för pedofil?
Men Oantastlig, det finns inte så mycket som en hint om att jag skulle vara pedofil. Om jag under hela min forumkarriär hade skrivit om hur barn har en sexualitet och mår bra av att ha sex (som du skriver om hur kvinnor är sämre än män på allt möjligt och hur bra allt blir om kvinnor prostituerar sig) hade jämförelsen varit adekvat. Som det är nu kommer du bara med osakliga personangrepp.
2017-04-23, 14:45
Medlem
Citat:
Men Oantastlig, det där dyker ju upp om och om igen för att du alltid börjar argumentera om det. Jag menar, det är inte som att jag låtsas att du aldrig svarade på frågan om korrelationer har en "riktning". Tvärtom är jag helt på det klara med vad du skrev, och det här är bara ännu ett exempel på "antifeminister vägrar erkänna att de har fel även om det är uppenbart".
Ser du, där dök halmgubben upp igen.

Citat:
Är det en halmgubbe att påstå att du kontinuerligt nedvärderar kvinnor i dina inlägg? Löjligt.
Yes, det är därför du inte kan ge något exempel på detta men jag kan ge exempel på den raka motsatsen.

Citat:
Det är tråkigt, men stängda utrymmen är i praktiken de enda utrymmen där man kan ha givande diskussioner om feminism.
Ja, det enda utrymmet där man inte riskerar att behöva belägga sina ideologiska påståenden.

Citat:
Men jo, på Feminetiks öppna forum diskuterades det mesta av ert trams back in the day, Pär Ströms tramsbok exempelvis..
Vad hade han fel i?

Citat:
Att dina inlägg togs bort har nog mer att göra med att du inte kunde sköta dig i diskussionerna
Eller för att de ogillar vetenskap? Du vet lika bra som jag att i en diskussion där de inte kan använda sig av ad hominem så framstår det som fullständiga idioter. Det är ju bara att titta på ex. Hjernevask där några av Norges främsta genusvetare fick sina argument fullständigt skändade av riktiga forskare.

Citat:
Men Oantastlig, det finns inte så mycket som en hint om att jag skulle vara pedofil.

Precis som det inte heller finns en hint om att jag hatar kvinnor, vill tvinga kvinnor till någonting emot deras vilja, ser ner på kvinnor, tycker män är "bättre" än kvinnor etc. Jag tror som bekant, i motsatt till dig, att kvinnor är kompetenta och duktiga och själva kan fatta beslut om hur de vill leva sina liv. Jag tycker det är bra att forskning visar att kvinnor inte diskrimineras varken i tillsättning av tjänster eller lönemässigt och jag är glad och stolt över att vi som civilisation sett till att kvinnor har samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter som män.
2017-04-23, 14:52
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Faktaresistensen är verkligen stark hos vissa.
Japp. Exempel:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Sudan har ju dödsstraff för folk som lämnar islamkulten, hur kan man ta det som exempel för moderat utövning av kulten?
Nej, det har de inte.
Jag har aldrig brytt mig om dina personliga vendettor med andra på forumet, jag skiter fullständigt i vem av er som blir rensad mest på wiki, men nu har jag i alla fall fått svart på vitt vad du går för.
Citat:
Ja, och jag kommer förklara att jag inte är feminist precis som du insisterar på att du inte hatar kvinnor. Som sagt, jag bryr mig inte vad ni kallar mig, hade jag förväntat mig ett respektfullt bemötande hade jag sökt mig någon annanstans.
Och jag bryr mig inte ett dugg om vad ni kallar mig, men det innebär ju att du gjort det klart för mig att dina anklagelser mot andra antagligen har samma grund, dvs ingen alls.
Citat:
Uppenbarligen motiveras grupperna inte av samma saker eftersom kvinnohatarna flockas här och feministerna skyr forumet - lite det som var poängen med tråden. Jag ser ärligt talat inte hur du tänker dig att vi ska utröna något av värde för TS genom att jämföra våra personligheter. Jag utgör ju ett undantag i att jag faktiskt skriver här, så hur ska mina egenskaper hjälpa dig att förstå varför totalt andra människor inte gör det?
Uppenbarligen tål "kvinnohatare" er usla retorik utan att fly forumet.

Så antingen är feminister snöflingor, eller så är det en helt annan anledning till att de flyr.

Att de har fel, tex.
2017-04-23, 15:02
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du gör ingenting annat än att skriva misogyn skit och att kalla feminister för vidriga feminazi i så gott som alla inlägg.
Den enda som har skrivit feminazi i denna tråd är du.
Citat:
Peka ut de ställen där jag nämnt något om Aaron Antonovskys trettio års forskning i lycka och att feminister kan flumma ihop avhandlingar på en termin. Saknar du självinsikt så mycket att du inte vill medge att det är du själv som knåpat ihop de korkade citaten?
Det är citat av mig. Det är jag som har skrivit dem. Det framgår tydligt. Jag skriver det i klartext, samt forumets QUOTE visar det och länkar till inläggen.

Ursäkta, men är du efterbliven?
Citat:
Hoppa i lera och lyfta på ruttna stockar ska barn syssla med på rasterna och inte på lektionstid.
Jag sa ju att det krävdes fantasi. Du fattar uppenbarligen inte nånting, vilket gör ditt klistrande så jävla komiskt.

Poängen var (kan inte FATTA att det ska behöva förklaras) :
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
I denna skola skulle ingen någonsin få för sig att skylla på "den skadliga kvinnligheten" och göra tjejerna mer följsamma med droger.

Och nej, det är inte en norm att misshandla folk. Det är en norm att inte göra det.
2017-04-23, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ser du, där dök halmgubben upp igen.

Vad exakt är halmgubben? Menar du att du inte påstått att korrelationer har en riktning? Jag kan länka till otaliga inlägg där du säger annorlunda och hånar mig för att jag försöker förklara det här för dig? Jag förstår att du nu gärna vill skifta fokus och deraila diskussionen med ett ännu ett mastodontinlägg när det visar sig att du hade fel, men jag tänker inte spela det spelet igen.

Citat:
Ja, det enda utrymmet där man inte riskerar att behöva belägga sina ideologiska påståenden.
Det är det enda utrymmet där man inte måste förklara hur motståndaren gör halmgubbar av ens ideologi för jämnan.

Citat:
Vad hade han fel i?
Kolla, nu derailar du samtalet igen. Poängen är inte om Pär Ström hade rätt eller fel, utan att man tilläts argumentera efter t.ex. Pär Ströms böcker på Feminetik så länge man kunde sköta sig i diskussionerna. Vad som är fel med Pär Ströms bok finns det en omfattande recension som förklarar redan, och jag har gått igenom det i andra trådar. Det finns ingen anledning att ta upp det igen.

Citat:
Eller för att de ogillar vetenskap? Du vet lika bra som jag att i en diskussion där de inte kan använda sig av ad hominem så framstår det som fullständiga idioter. Det är ju bara att titta på ex. Hjernevask där några av Norges främsta genusvetare fick sina argument fullständigt skändade av riktiga forskare.
Fast Feminetik tillät ju trådar både om Hjernevask och Pär Ströms böcker, vilket var min poäng. Så att de skulle censurera obekväma argument stämmer helt enkelt inte. Snarare var det så att du inte kunde hålla en acceptabel ton i diskussionerna - Det har du ju bevisat på andra platser också.

Citat:
Precis som det inte heller finns en hint om att jag hatar kvinnor, vill tvinga kvinnor till någonting emot deras vilja, ser ner på kvinnor, tycker män är "bättre" än kvinnor etc. Jag tror som bekant, i motsatt till dig, att kvinnor är kompetenta och duktiga och själva kan fatta beslut om hur de vill leva sina liv. Jag tycker det är bra att forskning visar att kvinnor inte diskrimineras varken i tillsättning av tjänster eller lönemässigt och jag är glad och stolt över att vi som civilisation sett till att kvinnor har samma möjligheter, rättigheter och skyldigheter som män.
Det är löjligt, det är bara att titta på din forumhistorik så ser man att du argumenterar för att kvinnor är mindre intelligenta, mindre produktiva, mindre ambitiösa, mindre duktiga på allt som inte är att föda barn och hora ut sig. Du skriver långa uppsatser som bara tjänar till att argumentera för att kvinnor är underlägsna, förtjänar att få mindre betalt, ska vara beroende av män för sin överlevnad och är biologiskt förutbestämda att leva som andra klassens medborgare.

Du kan säga bäst du vill att du trots detta inte tycker att män är bättre än kvinnor, men det är ju jämförbart med om någon spenderat 2000 inlägg med att argumentera för att barn älskar att ha sex - Även om personen inte uttryckligen hade sagt att denne ville ha sex med barn hade ju alla tänkande människor förstått att det fanns en agenda bakom det den höll på med.
2017-04-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Japp. Exempel:

Jag har aldrig brytt mig om dina personliga vendettor med andra på forumet, jag skiter fullständigt i vem av er som blir rensad mest på wiki, men nu har jag i alla fall fått svart på vitt vad du går för.
Jag har fel ibland, i det här fallet har jag visst misstolkat ett diagram. Jag tror inte jag har antytt något annat. Det är ju knappast vad vi brukar avse med faktaresistens.

Citat:
Och jag bryr mig inte ett dugg om vad ni kallar mig, men det innebär ju att du gjort det klart för mig att dina anklagelser mot andra antagligen har samma grund, dvs ingen alls.
Va? Så du kommer inte bara förneka att du själv hatar kvinnor, utan också att de andra kvinnohatarna gör det? Shit vilken överraskning, det är ju som en antifeministisk revolution!

Citat:
Uppenbarligen tål "kvinnohatare" er usla retorik utan att fly forumet.

Så antingen är feminister snöflingor, eller så är det en helt annan anledning till att de flyr.

Att de har fel, tex.
Ja, en delförklaring kan ju vara att feministerna är extremt mycket färre och i allmänhet håller högre standard. Helt enkelt, det finns ett fåtal feminister som kan acceptera det här diskussionsklimatet, medan det tycks vara normen för er kvinnohatare. Därför har forumet många kvinnohatare och få feminister.
2017-04-23, 15:59
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Jag har fel ibland, i det här fallet har jag visst misstolkat ett diagram. Jag tror inte jag har antytt något annat. Det är ju knappast vad vi brukar avse med faktaresistens.
No shit.
Citat:
Va? Så du kommer inte bara förneka att du själv hatar kvinnor, utan också att de andra kvinnohatarna gör det? Shit vilken överraskning, det är ju som en antifeministisk revolution!
Jag vet ju själv vad jag har för åsikter. Jag vet det bättre än du, faktiskt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in