Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-23, 11:29
  #13
Medlem
Jag har själv ställt denna fråga här på FB. Men inte som en trådstart utan till en user här som visade att han hade åsikter som kändes som det du efterfrågar.
Fick dock inget svar.
Kanske är det så att dessa verkar i mer slutna grupper och är noga med vilka de släpper in.

Vad jag reagerade på var bl a att han ansåg att feminismen är ett verk av djävulen.
Något som jag tycker platsar bra i en rättrogen kristendom.

Fler som delar denna åsikt?
Och vad mer kan ni komma på som skulle passa in?
Citera
2017-04-23, 11:33
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har själv ställt denna fråga här på FB. Men inte som en trådstart utan till en user här som visade att han hade åsikter som kändes som det du efterfrågar.
Fick dock inget svar.
Kanske är det så att dessa verkar i mer slutna grupper och är noga med vilka de släpper in.

Vad jag reagerade på var bl a att han ansåg att feminismen är ett verk av djävulen.
Något som jag tycker platsar bra i en rättrogen kristendom.

Fler som delar denna åsikt?
Och vad mer kan ni komma på som skulle passa in?

Låter som en bra användare, kan du skicka PM om vem det är så jag kan se vad den skrivit?
Citera
2017-04-23, 11:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varghaken
Låter som en bra användare, kan du skicka PM om vem det är så jag kan se vad den skrivit?

Kommer inte ihåg. Och orkar inte gå igenom alla mina inlägg för att hitta när, o vem det handlar om. Överlämnar detta till dig... Kanske kan du söka på orden feminism o djävlulen plus kristendom..
Citera
2017-04-23, 11:40
  #16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag har själv ställt denna fråga här på FB. Men inte som en trådstart utan till en user här som visade att han hade åsikter som kändes som det du efterfrågar.
Fick dock inget svar.
Kanske är det så att dessa verkar i mer slutna grupper och är noga med vilka de släpper in.

Citat:
Vad jag reagerade på var bl a att han ansåg att feminismen är ett verk av djävulen.
Något som jag tycker platsar bra i en rättrogen kristendom.

Är du verkligen okunnig om, att diskussionen om/mellan kristendomens olika manifestationer INTE bara är en fråga om att ställa sig upp på en såpbox och hävda att ens egen version är den "sanna".

Det skall "grävas djupt" (t.ex. med en början i bibel-tolkningsmetodologi) för öht att kunne närma sig ett svar i denna fråga. Det är inte mer såpbox-predikande som behövs.
Citera
2017-04-23, 11:53
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är du verkligen okunnig om, att diskussionen om/mellan kristendomens olika manifestationer INTE bara är en fråga om att ställa sig upp på en såpbox och hävda att ens egen version är den "sanna".

Det skall "grävas djupt" (t.ex. med en början i bibel-tolkningsmetodologi) för öht att kunne närma sig ett svar i denna fråga. Det är inte mer såpbox-predikande som behövs.

Vaknat på fel sida?
Gav bara ett tips till TS och refererade till vad jag uppfattade som ETT EXMPEL på en åsikt som KANSKE SKULLE kunna korrelera med vad TS söker.
Citera
2017-04-23, 11:57
  #18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är du verkligen okunnig om, att diskussionen om/mellan kristendomens olika manifestationer INTE bara är en fråga om att ställa sig upp på en såpbox och hävda att ens egen version är den "sanna".

Det skall "grävas djupt" (t.ex. med en början i bibel-tolkningsmetodologi) för öht att kunne närma sig ett svar i denna fråga. Det är inte mer såpbox-predikande som behövs.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Gav bara ett tips till TS och refererade till vad jag uppfattade som ETT EXMPEL på en åsikt som KANSKE SKULLE kunna korrelera med vad TS söker.

Det finns tills vidare ingen indikation av vad TS egentligen vill ... frånsett möjligen bara att upprepa gnällandet omkring "mjuk" kristendom.
Citera
2017-04-23, 11:58
  #19
Medlem
Katolska/ortodoxa kyrkan kommer aldrig att viga homosexuella, ha kvinnliga präster eller gå i pridetåget. Att hata invandrare och folk med mörk hy kommer du dock inte att hitta i dessa kyrkor.

Du ska bli katolik/ortodox för att du anser det rätt, inte som någon motreaktion till vad du anser okristligt beteende och aldrig ska det göras på grund av hat i hjärtat. Många nya konvertiter har en mer kantig och extrem sätt att uttrycka sin tro på men det är bara en övergångsfas.

Katoliker/ortodoxa tänker på ett annorlunda sätt jämfört med det sekulära samhället och om du vill ha en annan filosofisk bas att stå på än sekularism, materialism och hyperindividualitet så sök upp en präst och fråga lite frågor.
Citera
2017-04-23, 12:13
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns tills vidare ingen indikation av vad TS egentligen vill ... frånsett möjligen bara att upprepa gnällandet omkring "mjuk" kristendom.


Att han svarade "Låter som en bra användare" när jag tog detta exempel tycker jag verkar som en tydlig indikation...
Citera
2017-04-23, 12:16
  #21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Att han svarade "Låter som en bra användare" när jag tog detta exempel tycker jag verkar som en tydlig indikation...

Alltså skulle tråden bara vara ännu ett upprepande av ytligt och allmänt gnällande omkring "mjuk" kristendom.
Citera
2017-04-23, 12:21
  #22
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varghaken
Hej, jag har varit uppväxt som en kristen protestant men är så trött på svenska kyrkan o alla frikyrkor som hela tiden håller på o låter sig kuvas åt regeringen och deras PK-skit. Jag vill åt någon mer äkta, rå, radikal kristendom, ifrån längre tillbaka i tiden. Jag är trött på denna falska kristendom där "kristna" går o gifter sig i homoäktenskap och gå i pridetåg och älskar invandrare o allt skit. När ta det slut liksom.

Finns det några sådana grupperingar eller läror? Jag vill inte åt något USA "god hates fags" stuk, det är patetiskt. Jag vill åt äkta gammal hederlig kristendom. Med lite mer deus vult i sig. Självskaderi osv.

Fattar ni? Bra hjälp mig finna det.
Då ska du nog ut på landsbygden. Industrialiserad kristendom, eller låt säga de system som ger sig in i industrialistiska parametrar att liksom integreras, är mer sällsynt i landsbygd. Ta dig till Irland Skottland eller nåt, ja och så klostren.. oavsett var i världen, nästan.
Citera
2017-04-23, 12:28
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det finns tills vidare ingen indikation av vad TS egentligen vill ... frånsett möjligen bara att upprepa gnällandet omkring "mjuk" kristendom.

Jag har sagt precis vad jag vill kan du sluta fråga om det nu, jag vill finna en inriktning som korrelerar med vad jag anser vara bra. Jag har aldrig varit intresserad av vad som är rätt o fel inriktning.

Släpp det nu för helvete.
Citera
2017-04-23, 12:32
  #24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varghaken
Jag har sagt precis vad jag vill kan du sluta fråga om det nu, jag vill finna en inriktning som korrelerar med vad jag anser vara bra. Jag har aldrig varit intresserad av vad som är rätt o fel inriktning.

Släpp det nu för helvete.

Varför skulle jag släppa kritiken av att du bara mekanisk upprepar ett gnällande, som redan finns annanstans.

Anser du detta forum vara ett klotterplank för klyscha-upprepninger?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback