2017-04-20, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Lite tufft för Avdic. Just nu kan inte konkurrensen i anfallet beskrivas som knivskarp. Krpic, Eero och Mush. På backsidan skulle jag säga att vi har god allsvensk klass på såväl plan som bänk.
Varför ges inte Avdic större chans med dagens anfallsuppsättning? Han bör väl iaf vara före Krpic, helvete vad dålig grabben är. Man kan minst sagt ifrågasätta scoutningen där.
Citera
2017-04-20, 21:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Varför ges inte Avdic större chans med dagens anfallsuppsättning? Han bör väl iaf vara före Krpic, helvete vad dålig grabben är. Man kan minst sagt ifrågasätta scoutningen där.
Därför att Avdic (tillsammans med Eero f.ö) varit usel när han fått chansen. Anledningen till att Krpic värvades är antagligen för att vi hade (har?) ett stort behov av en pålitlig anfallare och Nebo & Ackerman ville säkerligen inte åka hem lottlösa från Bosnien.
Citera
2017-04-20, 22:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Därför att Avdic (tillsammans med Eero f.ö) varit usel när han fått chansen. Anledningen till att Krpic värvades är antagligen för att vi hade (har?) ett stort behov av en pålitlig anfallare och Nebo & Ackerman ville säkerligen inte åka hem lottlösa från Bosnien.

Enligt Norling så var de dåliga inläggen mot Bajen anledningen till Krpic inte syntes så mycket. Har inläggsspelet varit dåligt under de andra matcherna i år?
Citera
2017-04-20, 23:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enligt Norling så var de dåliga inläggen mot Bajen anledningen till Krpic inte syntes så mycket. Har inläggsspelet varit dåligt under de andra matcherna i år?
Ytterbackarna (eller wing-backs som det så trendigt kallas i detta system) i form av Sundgren & Nisse/Stipe har presterat ganska dåligt än så länge på den punkten men Krpic har varit totalt osynlig nu i allsvenskan och dåliga inlägg eller ej så ska man kunna förvänta sig mer.
Citera
2017-04-21, 15:58
Medlem
Skönt att han försvann, aldrig varit mer än bänkspelare och tror sig själv vara den bärande balken. Var riktigt usel när han spelade, att det inte gick sämre säsongen 2015 var för att Emil och Omar räddade upp precis allt han ställde till med. Ogillar att kalla gamla spelare glåpord men till Tim Björkström säger jag bara hej då jävla sopa.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/04/21/pa-fd-hanades-av-djurgardsfansen-nu-talar-han-ut-skrek-riv-kontraktet-och-lamna-klubben/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Citera
2017-04-21, 22:33
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Skönt att han försvann, aldrig varit mer än bänkspelare och tror sig själv vara den bärande balken. Var riktigt usel när han spelade, att det inte gick sämre säsongen 2015 var för att Emil och Omar räddade upp precis allt han ställde till med. Ogillar att kalla gamla spelare glåpord men till Tim Björkström säger jag bara hej då jävla sopa.

http://www.fotbolldirekt.se/2017/04/21/pa-fd-hanades-av-djurgardsfansen-nu-talar-han-ut-skrek-riv-kontraktet-och-lamna-klubben/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

Skyll på den sportchef som värvade honom samt tränare som spelade honom från start istället. Tramsigt att skälla ut en spelare så pass mycket, oavsett kvalité.
Citera
2017-04-21, 23:14
Medlem
Auunis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Skyll på den sportchef som värvade honom samt tränare som spelade honom från start istället. Tramsigt att skälla ut en spelare så pass mycket, oavsett kvalité.

Instämmer! Alltför ofta får man höra hur spelare A är värdelös jämfört med spelare B, C, eller D. Men det är ju inte A's fel att han hamnar i startelvan match efter match - det är väl tränarens?! Och sportchefen är som sagt också medskyldig till att A befinner sig i truppen.

Det är lite tråkigt när det Allsvenska fönstret är stängt... Ge oss 15:e juli och nytt skvaller!

OnT:
Vilken klubb är i störst behov av nytillskott i förhållande till klubbens förväntningar? Jag vill nog påstå att det är Gnaget då samtliga anfallare utom möjligtvis Goitom har hållit division 1-klass hittills.
Citera
2017-04-21, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Tim kom in i ett läge då föreningen hade 0 kr på kontot. inför 2015 kunde inte DIF plocka från den övre hyllan, vilket vi gjort med Beijmo nu. Att Pelle Olsson valde att spela med honom när vi hade Stefan Karlsson förstod jag aldrig, Karlsson hade gjort ett mycket bra 2014 med 10 assist. När Kebba kom in och vi fick Dempsey förra året så spelade inte Björkström något mer.

Sen kan jag tycka att Björkström fått oförtjänt mycket skit, men det tycker jag å andra sidan om de flesta spelare...
Citera
2017-04-21, 23:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
När Kebba kom in och vi fick Dempsey förra året så spelade inte Björkström något mer.

Mark Dempsey ledde Djurgården under 13 allsvenska matcher och Tim Björkström startade i 6 av dessa så han var aldrig i någon frysbox direkt.
Citera
2017-04-23, 11:48
Medlem
Om Forsbergs säljs har MFF någon vfk då?
Citera
2017-04-23, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy

Om jag inte minns fel så ryktades det om 15%.
Citera
2017-04-23, 13:39
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imsofancy
+ Att Sundsvall får 4% i utbildningsbidrag och Malmö får 1% där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in