2017-04-22, 23:52
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Plus att det vore ren och skär välgörenhet från Man Uniteds sida om man förlängde kontraktet med en blivande 36-åring som nyss åkte på en allvarlig knäskada. Dessvärre bör man nog utgå från att Zlatans karriär på Europeisk toppnivå nått sitt slut
Inte alltför otänkbart att de förlänger med honom så länge han går med på nedsatt lön medan han återhämtar sig. Tror inte att Mourinho vill släppa honom om det är så att han kan vara tillgänglig under andra halvan av nästa säsong.
Citera
2017-04-23, 00:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Inte alltför otänkbart att de förlänger med honom så länge han går med på nedsatt lön medan han återhämtar sig. Tror inte att Mourinho vill släppa honom om det är så att han kan vara tillgänglig under andra halvan av nästa säsong.
Mjo det skulle väl va om Mourinho ber på sina bara knän och Zlatan satsar till 100% på att komma tillbaka men ser man realistiskt på situationen skulle United förmodligen tjäna en hel del på att försöka locka t.e.x Griezmann till Manchester och låta Zlatan gå vidare.

Ingen lätt skada han drog på sig.. Frågan är om han ens skulle va en skugga av sitt forna jag om han nu satsar på en comeback?
Citera
2017-04-23, 00:45
Medlem
Mellbergans avatar
Ja. Ett fruktansvärt tråkigt avslut på Z karriär detta. Finns det någon chans till en hyfsad snabb comeback eller är korsbandsskador alltid såhär långdragna som det skrivs om i medierna?

Samtidigt så hann Z i alla fall bevisa att han var kung även i PL. Landslagskarriären är också över den sen innan. Tråkigt för mig personligen att jag drog ut på det och inte hann dra till England för att se honom bara.

Länge leve Zlatan.

https://www.youtube.com/watch?v=5SRQUxdNppg
Senast redigerad av Mellbergan 2017-04-23 kl. 00:54.
Citera
2017-04-23, 00:54
Medlem
Är deprimerad. Zlatko skulle ju lyfta EL-pokalen i Stockholm..
Citera
2017-04-23, 00:58
Avslutad
Tur i oturen att skadan kom i slutet på karriären och inte tre-fyra år sedan.

Jag tror att Z lägger av nu. Eller så försöker han sig på en comeback som blir totalt misslyckad alt. fixar han MLS i en säsong och slutar därefter.

Varje gång ett korsband går tänker jag på Beppe Rossi som har åkt på samma skada tre gånger. Det kallar jag ett grymt fotbollsöde.
Citera
2017-04-23, 01:11
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeyloSine
Är deprimerad. Zlatko skulle ju lyfta EL-pokalen i Stockholm..
Ja man hade ju fortfarande det där lilla CL-hoppet kvar också om han hade stannat kvar ytterligare.

Vad fan ska Zlatan göra härefter nu då om han bestämmer sig för att lägga av? Kommer ju bli ett enormt personligt tomrum för honom själv, det är ju oundvikligt. Jag blir riktigt deprimerad bara av tanken att Ibra ska sitta någonstans utomlands och röka på och supa medan han blickar tillbaks mot den tiden som har varit.
Citera
2017-04-23, 01:18
Medlem
Hur brukar det fungera med lön, kontrakt och sånt vid sådana händelser som allvarliga skador?
Finns det försäkringar hos klubben eller personligen hos spelaren?

Om ni inte vet om detta speciella fall, hur brukar det fungera i allmänhet?
Citera
2017-04-23, 01:21
Medlem
Klart han inte lägger av. Han vill ju försöka vinna nåt med United. Tror nog han kan vänta ut skadan sen försöka 1 säsong till. Behöver ej vara helt sitt bästa bara han kan hjälpa laget , kan ju gå ned till CAM oxå löpa mindre. Sa ju själv att han blir bättre med åldern. Lol
Citera
2017-04-23, 01:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufc123
Klart han inte lägger av. Han vill ju försöka vinna nåt med United. Tror nog han kan vänta ut skadan sen försöka 1 säsong till. Behöver ej vara helt sitt bästa bara han kan hjälpa laget , kan ju gå ned till CAM oxå löpa mindre. Sa ju själv att han blir bättre med åldern. Lol
Har redan vunnit två titlar. Statusen på dessa går att diskutera.
Citera
2017-04-23, 01:27
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Hur brukar det fungera med lön, kontrakt och sånt vid sådana händelser som allvarliga skador?

Har man kontrakt så är det inga problem, dock brukar ju inte så många av de personliga bonusarna falla ut när man sitter av tiden i sjukstugan. Spelarna är försäkrade genom klubben men skulle inte förvåna mig om det finns även en hel del privata försäkringar - spec hos en spelare som Zlatan.
Citera
2017-04-23, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har redan vunnit två titlar. Statusen på dessa går att diskutera.

Haha ok, Då behöver Utd fans ej tjafsa ju. Går väl sämst för Arsenal?
Citera
2017-04-23, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan

Citat:
Ursprungligen postat av isch
Har man kontrakt så är det inga problem, dock brukar ju inte så många av de personliga bonusarna falla ut när man sitter av tiden i sjukstugan. Spelarna är försäkrade genom klubben men skulle inte förvåna mig om det finns även en hel del privata försäkringar - spec hos en spelare som Zlatan.

Att klubben har en försäkring som täcker sjukhusvård, invaliditet och sånt är väl ganska självklart!

Men en spelare som Zlatan har väl en lön i sitt kontrakt på kanske 50-100 miljoner per år?
Ingen klubb betalar säkert sådana summor, utan att räkna med att få (minst) motsvarande intäkter tack vare spelarens medverkan.
Medverkar inte spelaren gör ju givetvis klubben motsvarande förlust.
Har klubbar normalt en försäkring för denna ekonomiska skada?
Senast redigerad av Hultabultan 2017-04-23 kl. 02:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in