2017-04-22, 17:40
Medlem
anteri17s avatar
AIK borde överge 3-5-2 med tanke på att min inte lyckas utnyttja de många centrala spelarna. Trots tre centrala fältare och två forwards lyckas man knappt skapa något från ytan framför backlinjen.

Sundgren Pertan Nyholm Johansson

Blomberg Izhizaki Olsson Thern

Goitom (något släpande)
Krpic
Citera
2017-04-22, 17:53
Medlem
AIK får kämpa för att klara kontraktet. Ett horribelt lagbygge av gomspalten Björn Wesström som måste bort från klubben snarast. Även scouten Ackerman kan dra åt helvete. Och Norling får ta en ordentlig kalldusch för just nu verkar det vara samma syntax error som han hade i Brann.

Fyfan!
Citera
2017-04-22, 17:56
Medlem
girigfans avatar
glädjer mig att aik torska idag, blir svårt att vinna guld även om aik normalt är bättre mot hösten. skönt att man håller allsvenskans mest överskattade tränare norling hårt om sig, vinna sm guld med malmö när rosenberg varit som bäst är ingen större bedrift, till poängen, när har han presterat?
Citera
2017-04-22, 18:00
Medlem
LT10s avatar
Kristoffer Olsson alltså, heregud vad överskattad och Linnér lär ju inte stå nästa? Ska vi gissa att Pär Hansson spelar i Allsvenskan i sommar?
Citera
2017-04-22, 18:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
glädjer mig att aik torska idag, blir svårt att vinna guld även om aik normalt är bättre mot hösten. skönt att man håller allsvenskans mest överskattade tränare norling hårt om sig, vinna sm guld med malmö när rosenberg varit som bäst är ingen större bedrift, till poängen, när har han presterat?
Norling var inte ens tränare när Malmö värva Rosenberg ditt okunniga stolpskott.

-

AIK är skit, när taktiken är att slå inlägg vilket sällan är effektivt finns ingen som helst reservplan. Det räcker för motståndarna att ligga lågt i positionerna så har vi automatiskt svårt å skaffa fram bra lägen. Norling framstår mer och mer som naiv. Två raka förluster mot storlagen Hammarby & J-Södra är fanemig förnedrande.. Allt är skit.
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Kristoffer Olsson alltså, heregud vad överskattad och Linnér lär ju inte stå nästa? Ska vi gissa att Pär Hansson spelar i Allsvenskan i sommar?
Spelar hellre med Magnus Hedman än Pär Hansson, knappast så att han rosa marknaden innan han drog för att gnugga arslet på en bänk i Holland. sen är han knappast billig.
Senast redigerad av ZlatanMania 2017-04-22 kl. 18:05.
Citera
2017-04-22, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aju1891
AIK får kämpa för att klara kontraktet. Ett horribelt lagbygge av gomspalten Björn Wesström som måste bort från klubben snarast. Även scouten Ackerman kan dra åt helvete. Och Norling får ta en ordentlig kalldusch för just nu verkar det vara samma syntax error som han hade i Brann.

Fyfan!

Är inte Norling grymt överskattad?
Hade valt Nebo alla dagar i veckan.
Eller Mjällby.

Norling= självgod. Överskattad. Överskattar sin förmåga. Därav blir det konstiga lösningar taktiskt osv (lyckas det så säger media gott att den där Norling är allt ett geni...) Oftast går det dock åt skogen.
Han får ut 0 av sina spelare just nu. AIK kan nog göra en Brann om de vägrar sparka sänket
Citera
2017-04-22, 18:10
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Eller Mjällby.

Norling= självgod. Överskattad. Överskattar sin förmåga. Därav blir det konstiga lösningar taktiskt osv (lyckas det så säger media gott att den där Norling är allt ett geni...) Oftast går det dock åt skogen.
Han får ut 0 av sina spelare just nu. AIK kan nog göra en Brann om de vägrar sparka sänket

nte så konstigt att gör det, när media och journalistpack hyllar honom till skyarna.

På scenen i upptaktsträffen
-Norling, ett geni eller galning….
Citera
2017-04-22, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
nte så konstigt att gör det, när media och journalistpack hyllar honom till skyarna.

På scenen i upptaktsträffen
-Norling, ett geni eller galning….

Ja. Men framförallt känns han väldigt narcisistisk.
Citera
2017-04-22, 18:17
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Eller Mjällby.

Nja? Har väl rasande mycket självdistans ändå, dels som som tränare, men ännu mer som aikare? En av väldigt få sympatiska aikare faktiskt.

Herregud vilken usel målvakstmatch i Jönköping. J-Södras var ju fan i mig värre nästan helt ärligt.

Aja jag låter mig såklart inte luras. Det blir topp 3 för aik i år också, trots denna sega start. Förutsätter dock att man värvar ny keeper till sommaren, eller att Linnér gör en stormatch i nästa match. Annars kommer han inte ha en chans att klara trycket och kommer bli helt nedbruten psykiskt.
Citera
2017-04-22, 18:19
Medlem
MrSkargards avatar
Jag diggar Norling så skulden bör läggas på Björn Wesström.
Citera
2017-04-22, 18:42
Medlem
Sodomizer-s avatar
Tror aldrig jag har sett en mer osynlig spelare än Krpic. AIK:s kreativitet är lika med noll, Ishizaki kanske börjar bli gammal och Olsson är uppenbarligen ur form. Målvakten håller inte allsvensk klass. Lite konstigt att skylla på allt på Norling.
Citera
2017-04-22, 18:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodomizer-
Tror aldrig jag har sett en mer osynlig spelare än Krpic. AIK:s kreativitet är lika med noll, Ishizaki kanske börjar bli gammal och Olsson är uppenbarligen ur form. Målvakten håller inte allsvensk klass. Lite konstigt att skylla på allt på Norling.
Har inte hört någon som skyller allt på Norling, BW är tveklöst den största syndabocken och värvar man Krpic, Goitom, Stipe, och Olsson som hittills inte levererat ska man ha skit. Men att vi förlitar oss 100% på inläggsspel som bevisligen inte fungerar är endast Rikard Norlings fel.

Man blir så jävla trött på skiten. Fy fan vad vi är dåliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in