Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Hur har det gått med Bert och hans villavagnar?
Det är väl inget nytt, jag tror nog det varit mer aktuellt om inte pengar för Sam och Haitam varit nära redan i detta fönster samt för Ludde i nästa. Nu har vi dessutom fått iväg Ankersens och Slarvbåges löner så det är inte lika galet nödvändigt med externt just nu även om ekonomin inte är lysande ännu.
Villavagnarna kommer upp när Wulcan skall campa på Kamratgården för att hitta mr.x!
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Jobbat exakt hela dagen, eller ja, jag masade mig iväg till kontoret vid 11 typ, och knegade tills 21:30, jobbigt med mycket ansvar ibland,

det byggs något djävulskt där ute, det är synd att dom inte försökte fortsätta på inslagen väg dock, man hade chansen att skapa en riktig bra stadsgata där borta, men det blev rövknullat. Den nya idén Serneke har för området är kul dock.
Text och illustrationer(från Okidoki Arkitekter) nedan.
http://www.gp.se/nyheter/skidbacke-inomhus-planeras-vid-kviberg-1.4130226
Planerna för gamlestan är typ 100% gånger bättre än de som funnits för den bebyggelse som skett än så länge i Kviberg, vi får hoppas på att det lever upp till de förväntningar jag har på stadsutvecklingen.
Nu är det väl mer för arena/stadsutvecklings i samband med det-tråden men Kviberg har mycket "under ytan" också.
Det finns så enorma förutsättningar där dock att man önskar att de personer som har kunskapen och visionerna får det spelrum som krävs. Det skulle gynna även Göteborgsfotbollen.
En nödvändighet att lösa som har anknytning till tråden är bevattning av plastaskiten i PSA...
Jag har efter diverse arbetsbyten möjlighet att rätt mycket styra min tid nu, iaf för tillfället så jag ser fram mot träningsmatchen på onsdag på den för alla med vanliga kontorstider idiotiska tiden 16 med.
Nåväl, gårdagens match var som en träningsmatch är mest. Det märktes som det står på dom flesta ställen idag att Sarpsborg spelat matcher innan iår och att vi inte gjort det.
Intrycken var väl att Dahlin inte ingav något förtroende i målet (oavsett vad JL sa i AB), att mittbackarna var för sig var bra (även om Rogne delvis missade vid målet även om det främst var Scotts fel i min bok), att Sabah inte tänker ge upp kampen om mitten, att Omarsson kommer vara nyttig ihop med Boman.
Dessutom var det under dom få minuter han spelade kul att se Edvin på kanten, alldeles för kort tid för att göra en bedömning dock.
Förövrigt kände jag och polarna oss oerhört gamla igår, vi har alltså sett både far och son Erling debutera i vårt a-lag... Det är väl 24 års mellanrum och då en av oss påpekade att "och då var vi ändå med innan gammelErling" var det bara rullatorn som saknades...