2017-01-28, 22:09
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Om man får komma med en gissning:

Målvakter:
Ögmundur Kristinsson
Tim Markström

Försvarare:
Birkir Már Saevarsson
Richard Magyar
Björn Paulsen
Joseph Aidoo
Stefan Batan
Oliver Silverholt
Mats Solheim

Mittfältare:
Kennedy Bakircioglu
Arnor Smárason
Fredrik Torsteinbö
Dusan Jajic
Gershon Koffie
Leo Bengtsson
André Alsanati
Elias Durmaz

Anfallare:
Romuro Cabral Pereira Pinto
Pa Dibba
Isac Lidberg
Imad Khalili

Johan Persson har varit småskadad, vet inte status på honom. Torsteinbö fick kliva av i vår träningsmatch mot Las Palmas (Vi torskade med 2-0), oklart hur det är där. Övriga borde kunna lira åtminstone en halvlek vardera. Vi lär mönstra ett ganska rakt 4-4-2.

Snyggt! Thanks.
Citera
2017-01-28, 22:53
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Dyer kan spela sittande, inga problem.

Tänk så fel man kan ha. Tack!

Återstår bara att hämta hem Samuel Holmén. Till sommaren, perhaps?
Citera
2017-01-28, 22:58
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Om man får komma med en gissning:

Målvakter:
Ögmundur Kristinsson
Tim Markström

Försvarare:
Birkir Már Saevarsson
Richard Magyar
Björn Paulsen
Joseph Aidoo
Stefan Batan
Oliver Silverholt
Mats Solheim

Mittfältare:
Kennedy Bakircioglu
Arnor Smárason
Fredrik Torsteinbö
Dusan Jajic
Gershon Koffie
Leo Bengtsson
André Alsanati
Elias Durmaz

Anfallare:
Romuro Cabral Pereira Pinto
Pa Dibba
Isac Lidberg
Imad Khalili

Johan Persson har varit småskadad, vet inte status på honom. Torsteinbö fick kliva av i vår träningsmatch mot Las Palmas (Vi torskade med 2-0), oklart hur det är där. Övriga borde kunna lira åtminstone en halvlek vardera. Vi lär mönstra ett ganska rakt 4-4-2.

JM går alltså ifrån sin 4-1-4-1 från SönderjyskE. Var ju 4-4-2 mot Las Palmas också.

Vår trupp är verkligen inte jättesexig för tillfället. Kanske passar oss bättre att slå ur underläge, who knows. Kul som fan ska det bli att dra till Grimsta och kolla iaf!
Citera
2017-01-28, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Otroligt mycket matcher (speciellt kul med många cupmatcher då tävlingsmatcher alltid ger mer att se än träningsditon) men innebär det att SVT är helt ute ur spelet beträffande cupen nu?

Idag börjar det iaf, klockan tre i PSA. Dags för sveriges torraste plastaskit, överfulla vagnar och massa obskyrt folk som varit på Kvibergs Marknad som tittar skumt när man är på väg till arenan...

Vi ska tydligen se dagens och onsdagens match "som en" enligt JL och det kommer vara mängder med byten även om vissa ska få 90.

Jag vill se Dahlberg-Emil-Rogne-DBW-Dahlqvist-LIllErling-Razak-Mads-Ohlsson-Omar-Boman som startelva och sedan lär det väl bli Dahlberg-MSD-Bjärsa-Zalo-Scott-LIllerling-Seb-Sabah-Ohlsson-Tobbe-Kasim i andra eller nåt.

Lär väl bli som träningsmatcher är mest, rätt segt och svårbedömt som laginsats men att alla höjer vissa gubbar till skyarna och sågar vissa rejält redan vid 17 idag...

Jobbat exakt hela dagen, eller ja, jag masade mig iväg till kontoret vid 11 typ, och knegade tills 21:30, jobbigt med mycket ansvar ibland, det byggs något djävulskt där ute, det är synd att dom inte försökte fortsätta på inslagen väg dock, man hade chansen att skapa en riktig bra stadsgata där borta, men det blev rövknullat. Den nya idén Serneke har för området är kul dock.

Citat:
Skidbacke inomhus planeras vid Kviberg

Projektet i siffror

En skidbacke inomhus 360 meter, 60 meter fallhöjd
En cirka 2 900 meter lång skidtunnel
Två torg med plats för restauranger
En multisportarena som kan användas för bland annat velodromcykling, tennis och handboll. Beroende på aktivitet varierar publikkapaciteten mellan 2 500 och 4 000.
Större skolgård för befintliga skolor
Sju tennisbanor inomhus, tre utomhus
1 840 nya bostäder

Text och illustrationer(från Okidoki Arkitekter) nedan.
http://www.gp.se/nyheter/skidbacke-inomhus-planeras-vid-kviberg-1.4130226

Planerna för gamlestan är typ 100% gånger bättre än de som funnits för den bebyggelse som skett än så länge i Kviberg, vi får hoppas på att det lever upp till de förväntningar jag har på stadsutvecklingen.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-01-28 kl. 23:02.
Citera
2017-01-29, 08:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur har det gått med Bert och hans villavagnar?

Det är väl inget nytt, jag tror nog det varit mer aktuellt om inte pengar för Sam och Haitam varit nära redan i detta fönster samt för Ludde i nästa. Nu har vi dessutom fått iväg Ankersens och Slarvbåges löner så det är inte lika galet nödvändigt med externt just nu även om ekonomin inte är lysande ännu.

Villavagnarna kommer upp när Wulcan skall campa på Kamratgården för att hitta mr.x!

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jobbat exakt hela dagen, eller ja, jag masade mig iväg till kontoret vid 11 typ, och knegade tills 21:30, jobbigt med mycket ansvar ibland, det byggs något djävulskt där ute, det är synd att dom inte försökte fortsätta på inslagen väg dock, man hade chansen att skapa en riktig bra stadsgata där borta, men det blev rövknullat. Den nya idén Serneke har för området är kul dock.

Text och illustrationer(från Okidoki Arkitekter) nedan.
http://www.gp.se/nyheter/skidbacke-inomhus-planeras-vid-kviberg-1.4130226

Planerna för gamlestan är typ 100% gånger bättre än de som funnits för den bebyggelse som skett än så länge i Kviberg, vi får hoppas på att det lever upp till de förväntningar jag har på stadsutvecklingen.

Nu är det väl mer för arena/stadsutvecklings i samband med det-tråden men Kviberg har mycket "under ytan" också.
Det finns så enorma förutsättningar där dock att man önskar att de personer som har kunskapen och visionerna får det spelrum som krävs. Det skulle gynna även Göteborgsfotbollen.

En nödvändighet att lösa som har anknytning till tråden är bevattning av plastaskiten i PSA...

Jag har efter diverse arbetsbyten möjlighet att rätt mycket styra min tid nu, iaf för tillfället så jag ser fram mot träningsmatchen på onsdag på den för alla med vanliga kontorstider idiotiska tiden 16 med.

Nåväl, gårdagens match var som en träningsmatch är mest. Det märktes som det står på dom flesta ställen idag att Sarpsborg spelat matcher innan iår och att vi inte gjort det.
Intrycken var väl att Dahlin inte ingav något förtroende i målet (oavsett vad JL sa i AB), att mittbackarna var för sig var bra (även om Rogne delvis missade vid målet även om det främst var Scotts fel i min bok), att Sabah inte tänker ge upp kampen om mitten, att Omarsson kommer vara nyttig ihop med Boman.

Dessutom var det under dom få minuter han spelade kul att se Edvin på kanten, alldeles för kort tid för att göra en bedömning dock.

Förövrigt kände jag och polarna oss oerhört gamla igår, vi har alltså sett både far och son Erling debutera i vårt a-lag... Det är väl 24 års mellanrum och då en av oss påpekade att "och då var vi ändå med innan gammelErling" var det bara rullatorn som saknades...
Citera
2017-01-29, 10:06
Avslutad
BP - Bajen idag kl 14.

Efter debaclet* mot Las Palmas så vill man ju se skymtar av vad Michelsen vill spela för typ av fotboll. Har inget emot lite spel på motståndarnas planhavla denna gång.

Aidoo känns som en aningens överskattad spelare i Bajen, då han var högst medioker så fort Boo Wiklander inte var med. Spelar idag med nye Paulsen så helst av all vill jag ju gärna se att dessa verkar trygga tillsammans.

- -

*ja det fanns ursäkter i massor, men ändå...
Citera
2017-01-29, 10:53
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Någon som har koll på Bajens trupp imorgon?

Här är startelvan:
Ögmundur Kristinsson

Birkir Már Sævarsson
Joseph Aidoo
Bjørn Paulsen
Mats Solheim

Arnór Smárason
Kennedy Bakircioglu
Dusan Jajic
Leo Bengtsson

Pa Dibba
Rômulo

Avbytare
Giuliano Gatica
Richard Magyar
Stefan Batan
Fredrik Torsteinbø
Gershon Koffie
Oliver Silverholt
Isac Lidberg
Imad Khalili
Citera
2017-01-29, 10:53
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Känns bra att våra ordinarie spelare är sämst på plan när vi möter ett drittlag från Norge. De spelarna som förväntas spela varje match under Jörgen var återigen bedrövligt dåliga.

Jamieson vår vänsterback är en katastrof.
Bjärs lika stabbig och oengagerad som förra året.
Salo har totalt dalat i form under Lennartssons sista år.

Det positiva med gårdagens match var snarare de unga spelarna samt ett par av nyförvärven.

Boo-Wiklander såg fin ut, en ledare som styr backlinjen och kommunicerar. Något som våra andra två mittbackar totalt skiter i.
Razak visade initativförmåga framåt, tog bollen och kunde bryta mönstret offensivt.

Lawson bäst de 45 min han fick.

Ja, det var första träningsmatchen, men det finns fortfarande inga tydliga idéer på hur man ska nå anfallszonerna eller komma till farliga lägen
Finns dessutom inget som tyder på att försvaret kommer vara bättre i år än förra året.
Såg lika virrigt ut som i höstas.

Men Jörgen är ju kvar så varför ska det ske så stora förändringar i endera riktning? Han har ju sin spelmodell, och den går inte att ruckas på.
Citera
2017-01-29, 11:08
Medlem
Citat:
Snyggt! Thanks.
Håll ett extra öga på Dusan Jajic (Centralt mittfältare) och Leo Bengtsson (Ytter) som startar idag. Två spännande ungdomar med stor potential. Den sistnämnde är väldigt lik Malmös Svanberg i spelstilen och har gjort en del ganska spektakulära mål under 2016 (Visserligen bara mot U-19/21 motstånd.

Annars är man ju inte supertaggad inför snålblåsten på Grimsta men alltid kul att se Bajen lira boll.
Citera
2017-01-29, 13:29
Medlem
Salorms avatar
Asså bajen, ni vill så gärna vara som DIF så ni slänger upp en apa på säsongskortet...
Citera
2017-01-29, 14:53
Medlem
tuffkatts avatar
Jajic och Bengtsson har varit bra hittils. Kul att Dibba får näta också!
Citera
2017-01-29, 15:01
Avslutad
1. Kommer MFF försvara guldet?
Är ju favoriter att ta hem det men man ska aldrig säga aldrig. I år kanske det smäller.Har lite 2009 vibbar
2. Vilka åker ut?
Sundsvall och Sirius. Sundsvall har ej Sigurjónsson eller Stefan Silva kvar. Har signat en islänning och Hallenius . Känns som den truppen håller ej för att klara sig kvar. Sirius åker ut för de har en egentligen bra trupp för Superettan. Är väl Sarfo och Haglund som har Allsvensk klass. Nja de kommer få det svårt.
3. Hur står sig nykomlingarna?
Halmstad och AFC kommer nog sluta 10-14 någonstans- Sirius tror jag åker ut.
4. Vad har ni för förväntningar på ert lag?
Jag tror faktiskt AIK har något stort på gång med sin nya formation och spelarna ser piggare ut än vad de gjorde förra året vid samma tidpunkt. Men försäsong är försäsong. Sedan har AIK en talang som ev kan bli ''den nya Isak'' Daniel Mushito. Riktigt spännande må jag säga. Uppe i 2 Assist nu under försäsongen. Född 2000. Tror Norling har ett gott öga på han. Mina förväntningar är förstås att ta hem Lennart dit han hör hemma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in