2017-04-05, 18:35
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=161&grupp=23106&artikel=6 570733

Håll till godo, finns lite ljud från några av de andra stjärnorna med.

Vissa kanske inte kan se humorn i ett förhör ang. mordmisstankar, själv tycker jag det är hysteriskt kul. En medelålders man som försöker låta som ett litet barn. PO är verkligen en otäck snubbe. Säkert inte farlig på det sättet, men han verkar inte förstå alls vad felet med hans handlingar kan tänkas vara.

Får Anders Eklund-vibbar av honom. Samma barnsliga sätt att tala på och samma totala avsaknad av självinsikt.
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=161&grupp=23106&artikel=6 644079 Finns en länk till att lyssna på. 10 rättegångsdagar.Sista dag 10 Maj.
Citera
2017-04-05, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=161&grupp=23106&artikel=6 570733

Håll till godo, finns lite ljud från några av de andra stjärnorna med.

Vissa kanske inte kan se humorn i ett förhör ang. mordmisstankar, själv tycker jag det är hysteriskt kul. En medelålders man som försöker låta som ett litet barn. PO är verkligen en otäck snubbe. Säkert inte farlig på det sättet, men han verkar inte förstå alls vad felet med hans handlingar kan tänkas vara.

Får Anders Eklund-vibbar av honom. Samma barnsliga sätt att tala på och samma totala avsaknad av självinsikt.
Tack-instämmer i din slutsats- dock kan jag inte se det roliga-det är djupt tragiskt- de förstår fortfarande inte det som är kärnan i sina handlingar- insikt noll.
Citera
2017-04-08, 18:24
Medlem
Någon som vet om Hovrättsförhandlingen fick pausas pga terrorattackerna?
Attunda Tingsrätt ligger ju typ bara en kvart från city...
Citera
2017-04-14, 21:03
Medlem
Nåt.nytt från rätten?
Citera
2017-04-15, 20:40
Medlem
Handsekreterarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Någon som vet om Hovrättsförhandlingen fick pausas pga terrorattackerna?
Attunda Tingsrätt ligger ju typ bara en kvart från city...

Sannolikt inte, med tanke på att verksamheter i övriga innerstadsdelar inte stängde ner, så vore det märkligt att det skulle hända så långt bort som i Sollentuna.
Citera
2017-04-15, 21:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren
Sannolikt inte, med tanke på att verksamheter i övriga innerstadsdelar inte stängde ner, så vore det märkligt att det skulle hända så långt bort som i Sollentuna.

Det var först efter kl. 16 som pendeltågen utanför Karlberg och Älvsjö stoppades (oklart varför). OT men jag fann det lite tveksamt ur ett psykologiskt perspektiv, att man lyckas närpå stänga storstockholm under flera timmar med en enda lastbil även om nu denna händelse var avsiktlig.
Citera
2017-04-15, 22:25
Medlem
En riktigt galen sak i det här fallet är att den som verkställde mordet, hur dumt det än kan låta, verkar vara den ende med huvudet på skaft. Utom vid gärningen förstås. Bödeln förstod att här gäller det att hålla käft för att komma lindrigast undan. Ingen av de andra hade förmågan att planera sitt fortsatta liv beroende på sina vittnesmål. För utredningens skull och så att vi fick hela historien på bordet var det bra. Det var säkert bra även för den förtappade gruppen att någonting satte stopp för deras dekadenta leverne. Nu väntar några år av tillnyktring, bästa åren i livet, och förutom en friskare lever får de tid att fundera på livets mening.
Beklagligt att det blev på bekostnad av en vänligt sinnad vän med fickan full av pengar. Det är svårt att tycka synd om någon av dem och alla förtjänar de sin ruinerade framtid i sina liv!
Citera
2017-04-19, 11:25
Medlem
Almagests avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/langshyttemordet-i-hovratten
Citera
2017-04-19, 20:06
Medlem
Kalroots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschi
Hur hittar du detta? Skulle vara intressant att höra Gansterns försök att förklara sig
Så nu drar Hovrättsförhandlingarna äntligen igång i morgon onsdag vad det verkar!

Jag befann mig i salen brevid när han tog båset. (dom hade den rättegången på projector i rummet brevid då icke berörda fick vistas i samma sal som de häktade=

Mycket som POH sa var : det kan jag inte svara på, Vet inte på rak arm och jag minns inte.
kom inte ut så mycket ur den karlns mun på hans rättegångsdag.
Han grät nog mer än vad han talade.
Citera
2017-04-20, 22:04
Medlem
Om jag förstått det hela rätt är det åtta dömda i TR som har överklagat sina domar men två av dessa är inte längre häktade, vilka är dessa två?
Det har säkerligen framgått tidigare i tråden men jag måste ha missat det...

Citat:
Ursprungligen postat av Kalroot
Jag befann mig i salen brevid när han tog båset. (dom hade den rättegången på projector i rummet brevid då icke berörda fick vistas i samma sal som de häktade=

Mycket som POH sa var : det kan jag inte svara på, Vet inte på rak arm och jag minns inte.
kom inte ut så mycket ur den karlns mun på hans rättegångsdag.
Han grät nog mer än vad han talade.
Citera
2017-04-21, 15:21
Medlem
Kalroots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaggis26
Om jag förstått det hela rätt är det åtta dömda i TR som har överklagat sina domar men två av dessa är inte längre häktade, vilka är dessa två?
Det har säkerligen framgått tidigare i tråden men jag måste ha missat det...

AL Och EA tror jag det var.
Citera
2017-04-22, 10:06
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalroot
AL Och EA tror jag det var.

Jag tror det är DM och AE! AE är sådan girig person. Roffade åt sig mobilen och pengar för hon behövde bil. Jag tror hon överklagat och hoppas bli friad och få skadestånd.

Nyblivna mamman AL borde vara glad att hon är hemma och vill nog inte dra allt en gång till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in