2017-12-15, 19:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Eftersom regeringen är en diktatur så är det irrelevant vilka de "bjuder in".
Jag skulle rekommendera dig:
  1. Studier i internationell rätt.
  2. Studier i Syriens statsskick.
  3. Studier i statsskick i de länder USA har sina baser hos.

så slipper du göra bort dig.
Citera
2017-12-15, 19:17
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag skulle rekommendera dig:
  1. Studier i internationell rätt.
  2. Studier i Syriens statsskick.
  3. Studier i statsskick i de länder USA har sina baser hos.

så slipper du göra bort dig.
Du måste nog vara lite mer specifik. Vilka studier exakt? Jag påstod aldrig att USA har alla sina baser i demokratiska länder, jag förklarade bara varför deras närvaro i Syrien är lika legitim som Rysslands.
Citera
2017-12-15, 19:20
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du måste nog vara lite mer specifik. Vilka studier exakt? Jag påstod aldrig att USA har alla sina baser i demokratiska länder, jag förklarade bara varför deras närvaro i Syrien är lika legitim som Rysslands.
Förklara för mig då utifrån internationell rätt då varför det är så...eller lägg ner.
Citera
2017-12-15, 19:23
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Förklara för mig då utifrån internationell rätt då varför det är så...eller lägg ner.
Bevisbördan ligger hos dig; det är ju du som påstår att internationell lag ger Syriens diktatur rätt att avgöra vilka militärer som ska få operera på statens mark.
Citera
2017-12-15, 19:24
Medlem
storraps avatar
Citat:
Föreslår att du lägger ner innan du får frågor på parallellen Ryssland/internationell rätt/Ukraina/Krim.
Citera
2017-12-15, 19:33
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Bevisbördan ligger hos dig; det är ju du som påstår att internationell lag ger Syriens diktatur rätt att avgöra vilka militärer som ska få operera på statens mark.
Det brukar vara så att landets styre avgör det. USA:s närvaro är redan darrig rent rättsligt med Daesh opererande i landet och med dem borta så har de inte det.

Här kan du läsa hur läget beskrivs av en av de mest aggressiva anti-Assadorganisationerna och vad de anser om USA:s inblandning:

http://trumanproject.org/home/doctrine-blog/international-law-and-u-s-military-strikes-on-syria/
Citera
2017-12-15, 19:36
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Syrien är enligt internationell rätt ett suveränt land. Deras statsskick är ovidkommande, men du bör veta att både Syriens president och parlament är valda av folket.

Enligt internationell rätt skall länder inte använda våld gentemot varandra. Att t ex invadera ett land är förbjudet. Man får däremot försvara sig mot angrepp.
USA med flera västländer har militär i Syrien, de gör bombräder i Syrien. Det är en kränkning av Syriens suveränitet och därmed illegalt.

Ryssland däremot är inbjuden av Syriens regering för att hjälpa till att bekämpa terroristerna som USA har beväpnat.
Citera
2017-12-15, 19:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storrap
Föreslår att du lägger ner innan du får frågor på parallellen Ryssland/internationell rätt/Ukraina/Krim.
Föreslår att du lägger ner tills du har lärt dig att det inte finns något som rent juridisk liknar varandra i de olika konflikterna. Mer än i din ignoranta hjärna. Du har redan fått pisk en gång förut. Vill du ha det igen?
Citera
2017-12-15, 19:41
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Det brukar vara så att landets styre avgör det. USA:s närvaro är redan darrig rent rättsligt med Daesh opererande i landet och med dem borta så har de inte det.

Här kan du läsa hur läget beskrivs av en av de mest aggressiva anti-Assadorganisationerna och vad de anser om USA:s inblandning:

http://trumanproject.org/home/doctrine-blog/international-law-and-u-s-military-strikes-on-syria/
ISIS är massivt försvagat, men finns fortfarande kvar och kontrollerar delar av Syrien. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Syrian,_Iraqi,_and_Lebanese_insurgencies.png
Citera
2017-12-15, 19:45
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Syrien är enligt internationell rätt ett suveränt land. Deras statsskick är ovidkommande, men du bör veta att både Syriens president och parlament är valda av folket.

Enligt internationell rätt skall länder inte använda våld gentemot varandra. Att t ex invadera ett land är förbjudet. Man får däremot försvara sig mot angrepp.
USA med flera västländer har militär i Syrien, de gör bombräder i Syrien. Det är en kränkning av Syriens suveränitet och därmed illegalt.

Ryssland däremot är inbjuden av Syriens regering för att hjälpa till att bekämpa terroristerna som USA har beväpnat.
Valda av folket, huh? Det enda landet på vår planet som är mer odemokratiskt än Syrien är Nordkorea! https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratiindex
Citera
2017-12-15, 19:52
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Valda av folket, huh? Det enda landet på vår planet som är mer odemokratiskt än Syrien är Nordkorea! https://sv.wikipedia.org/wiki/Demokratiindex
Fel. Men det spelar ingen roll. Usa har inte rätt att styra i andra länder.
Citera
2017-12-15, 20:07
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Fel. Men det spelar ingen roll. Usa har inte rätt att styra i andra länder.
Varför har Democracy Index fel?
Jag påstod aldrig att de hade rätt till att göra det heller, läs mina inlägg mer noggrant tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in