2017-04-16, 16:42
Medlem
schlafhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennystraffspark
Har nu testat Balsamico, Salt&Peppar från OLW och finner dessa väldigt goda. Ifall du gillar Salt och vinäger smak på chips lär du uppskatta Balsamico smaken, väldigt lik men kryddigare.
Tack för tipset. Ska definitivt testas!
Citera
2017-04-16, 17:37
Medlem
carminaburanas avatar
Jag hatar att det bara säljs 275g påsar i de vanliga ffräerna. Räcker gott och väl med 125 eller 150
Citera
2017-04-16, 23:11
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jag hatar att det bara säljs 275g påsar i de vanliga ffräerna. Räcker gott och väl med 125 eller 150

Stör mig också på det. När jag var yngre och man delade en påse chips var standard 200g. Sen spårade storleken ur. Nu måste man handla chips av lite mer udda sorter och/eller fabrikat för att det ska finnas mindre påsar. Jag tycker att 150g är rätt lagom generellt. Sen kan man förstås tycka att det är barnsligt att inte kunna äta en halv vanlig påse, men för mig funkar inte riktigt det utan jag brukar i regel klämma i mig hela... Om inte omedelbart så dagen efter eller så.
Citera
2017-04-16, 23:18
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Stör mig också på det. När jag var yngre och man delade en påse chips var standard 200g. Sen spårade storleken ur. Nu måste man handla chips av lite mer udda sorter och/eller fabrikat för att det ska finnas mindre påsar. Jag tycker att 150g är rätt lagom generellt. Sen kan man förstås tycka att det är barnsligt att inte kunna äta en halv vanlig påse, men för mig funkar inte riktigt det utan jag brukar i regel klämma i mig hela... Om inte omedelbart så dagen efter eller så.

Precis. De bästa chipspåsarna är det där man önskar att man hade en handfull till av, men med 275 g påsarna så äter man ju dem tills man slänger sista näven. De enda ställen jag sett med 100g är udda butiker. 7/11 hade dem innan med.
Citera
2017-04-17, 08:40
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Det är faktiskt en stor anledning till att jag i princip slutat äta chips, det är helt enkelt för mycket i varje påse. Visst att man borde ha självdiciplin nog att sluta men jag brukar hälla upp i en skål och då går påsen åt oavsett innehåll. Med så mycket i som 275 blir det för mycket och man mår nästan illa efteråt.

Med 150 i blir det alldeles lagom, då smakar det gott hela vägen och det är lagom mycket.
Citera
2017-04-17, 09:10
Medlem
fjolla666s avatar
Själv har jag disciplinen att kunna lägga av efter en halv påse.
Och så har jag hälften kvar till nästa gång jag är sugen på chips.
Apropå mindre påsar så brukar mackar ha 200 grammare. Dock till samma pris som 300g på livsmedelsbutiker.
Citera
2017-04-17, 09:31
Medlem
maxorrs avatar
Skippa middagen, käka chips är ju en idé, man ska va hungrig när man äter chips
Sen om man inte rör på sig är en annan sak
Citera
2017-04-20, 21:19
Medlem
Balsamico Salt och Peppar från OLW var underbara..! Väldigt pepparstarka dock, det brände rejält i munnen efter ett tag. Kommer köpa igen.
Citera
2017-04-21, 17:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Balsamico Salt och Peppar från OLW var underbara..! Väldigt pepparstarka dock, det brände rejält i munnen efter ett tag. Kommer köpa igen.

Lika vidriga som alla andra svenssonschips. Blir till en äcklig massa så fort man stoppar dem i munnen. 5% balsam vinäger smak och resten peppar. Slängde 2/3 av påsen.
Citera
2017-04-21, 17:58
Medlem
swebarbs avatar
Citat:

trams, räkna hur mycket luft det är i påsarna ? har inget emot det, kolla i usa då där har dom stora påsar chips.. Och man måste väl ändå inte äta upp påsen direkt? sällan jag gör halva kan lätt vara kvar.
Citera
2017-04-21, 19:12
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
trams, räkna hur mycket luft det är i påsarna ? har inget emot det, kolla i usa då där har dom stora påsar chips.. Och man måste väl ändå inte äta upp påsen direkt? sällan jag gör halva kan lätt vara kvar.

Dom väger ju för Fan inte luften. 275 g är 275 g. Jag har bott i USA. Deras chipspåsar är inte enorma. Vad Fan har deras chipspåsar med våra att göra förresten? Och vad har hur du äter dina chips med hur jag äter lina att göra? Skitinlägg.
Citera
2017-04-25, 00:10
Medlem
snillet_1s avatar
Köpt ett par rör Pringles Sourcream & Onion de senaste veckorna där det står att det är en, fräschare smak eller liknande precis under locket på röret. Saken är den att jag inte alls uppskattar smaken! Kemiskt på något vis. En oklar smak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in