Citat:
Ursprungligen postat av
mercy
Då borde hon väl haft inneskorna eller foppatofflorna på sig när hon hittades, tänker jag.
I mitt scenario, har Mats till en början släpat Linda i armarna eller benen efter hon dött. Mordet har skett i anslutning till bilen. Då kan skorna ha åkt av. När han sedan rusar tillbaka till bilen ser han skorna, slänger in dem i bilen och tar upp dem i lägenheten när han väl är hemma igen. Gåtan löst!
Känns lite långsökt. Det naturliga i det läget hade varit att gå tillbaka och ta på henne skorna. Varför ta med de hem för att rengöras?
En sak tror jag alla kan enas om, och det är att hon inte hade skor på sig när hon mördades, oavsett om det var i bilen eller inte. För inte har han tagit av henne skorna, det verkar märkligt. Jag tror heller inte att han har släpat henne. Linda var 146 cm lång, en lätt match för vilken man som helst att bära.
Det står förvisso i FUPn att Linda hade för vana att ta av sig skorna och sätta fötterna på instrumentpanelen när hon åkte bil (inte när hon åkte med Aino). Det kan vara förklaringen till att hon inte hade skor på sig om hon mördades under bilfärden. MEN, då det inte finns några tecken på att hon hade planerat en rundtur så finner jag det märkligt att hon köpt Mats idé om att åka på en tur, samt ta det så lugnt att hon tar av sig skorna och slappnar av när hon vet att de har tvättid hemma. Jag får inte ihop det scenariot. Vi får heller inte glömma att rundturen enbart är MATS ord! Och vi vet alla hur trovärdig han är!