2017-04-19, 18:13
Medlem
Jahapp, nu är Serena gravid, grattis till henne. Damtouren lär knappast rosa marknaden framöver, fritt fram att vinna en slam eller två för en massa mediokra spelare kommande säsongerna. Sharapova kommer visserligen tillbaka men det är uppmärksamhet av alla fel anledningar för damtennisen.

WTA har ännu inte fixat en egen streamingtjänst och det påstås att det kan ta året ut innan man kommer ha en. Det är ju helt sjukt, man undrar vilka tomtar som drar i spakarna där. Just nu är det väl knappt ingen som kan se damerna spela utom på någon sunkig spelbolags-stream.
Citera
2017-04-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jahapp, nu är Serena gravid, grattis till henne. Damtouren lär knappast rosa marknaden framöver, fritt fram att vinna en slam eller två för en massa mediokra spelare kommande säsongerna. Sharapova kommer visserligen tillbaka men det är uppmärksamhet av alla fel anledningar för damtennisen.

WTA har ännu inte fixat en egen streamingtjänst och det påstås att det kan ta året ut innan man kommer ha en. Det är ju helt sjukt, man undrar vilka tomtar som drar i spakarna där. Just nu är det väl knappt ingen som kan se damerna spela utom på någon sunkig spelbolags-stream.

Det var väl på tiden att hon skaffar en unge. Tror inte det spelar så stor roll för tennisen då touren bortsett från henne är ett skämt ändå. En spelare kan inte göra hela touren ändå så den kan lika gärna få vara utan den stora stjärnan. Med tanke på hur dålig kvalité touren håller så vore det inte oväntat om Serena lyckades komma tillbaka heller.

En spelare som jag hoppas fortsätter att spela bra och gärna ännu bättre är Lucic-Baroni. Det är synd att hon är så jävla ojämn, fast det är lite tjusningen med hennes spelstil också. Hon sätter allt på ett kort hela tiden, grymt underhållande när hon spelar bra. Lite som sin landsman Cilic.
Senast redigerad av terribilis 2017-04-19 kl. 19:11.
Citera
2017-04-19, 20:06
Medlem
Inte bara solklara resultat i Monte Carlo men favoriterna har i stora drag gått vidare. Dock inte Dimitrov som verkligen inte har byggt vidare på den fina säsongsstarten. Nyss torsk mot Struff, som är formstark men det duger ju inte om man vill ta nästa steg i karriären.

Murray-Ramos
Berdych-Cilic
Wawrinka-Cuevas
Pouille-Mannarino
Struff-Schwartzman
Zverev-Nadal
Thiem-Goffin
Carreno-Djokovic

Jag vet, idiotiskt att tippa Nadal-förlust i Monte Carlo men jag tyckte det såg ut som på hardcourten idag trots gruset. Upp och ned i nivå, och stundtals så kort i banan att alla spelare med vettig offensiv kan slå bort honom. Då hjälper inte underlaget. Spelar han så mot Zverev som kan freda sina egna servegem på ett bättre sätt än Edmund så förlorar han, det tror iaf jag.

Berdych-Cilic är en jämn och intressant match, två spelare som nog inte är helt nöjda hittills med säsongen. Efter Cilic kross idag får jag ge honom fördelen, när han väl hittar bollträffen brukar det kunna hålla i sig. Annars rätt stora favoriter, bortsett från Thiem som mestadels är favorit tack vare underlaget.
Citera
2017-04-19, 21:46
Medlem
Dimitrov
Citera
2017-04-20, 00:38
Medlem
barnets avatar
Ja Dimitrov är en så jävla frustrerande spelare. Så rolig att se och bjuder på riktigt grymma matcher emellanåt. Men så har han långa perioder då han är 100% oduglig. Och nu är han i en sådan period
Citera
2017-04-20, 15:29
Medlem
Murray tappade 4-0 i avgörande mot Ramos. Riktigt under isen för närvarande.

Cuevas var bara bättre än Wawrinka, kunde varit större siffror. Cuevas kommer vara en obehaglig spelare för många under grussäsongen tror jag.
Citera
2017-04-20, 17:03
Medlem
Svar på tal, Nadal släppte två gem mot Zverev.
Citera
2017-04-20, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Murray tappade 4-0 i avgörande mot Ramos. Riktigt under isen för närvarande.

Cuevas var bara bättre än Wawrinka, kunde varit större siffror. Cuevas kommer vara en obehaglig spelare för många under grussäsongen tror jag.

Cuevas är en sån spelare som inte kan prioritera rätt. Han har kapacitet att ta sig till minst en kvarsfinal i Roland Garros, kanske till och med ett steg längre med en bra lottning men han har aldrig gjort särskilt bra ifrån sig där. Det kommer bli Wawrinka som når långt där istället.
Citera
2017-04-20, 20:05
Medlem
Djokovic - Goffin kan ju bli intressant imorgon, med tanke på Serbens tveksamma form. Vinnaren möter Nadal.

Gissar på Cilic - Nadal i final, och en ny titel för Mallorcanen.
Citera
2017-04-21, 16:02
Medlem
Elias har dragit sig ur nästa veckas turnering pga personliga skäl , lät ju inte så bra.
Citera
2017-04-21, 16:57
Medlem
Ramos klar för semi. Han är tourens mest förbättrade spelare de senaste två åren tycker jag. Gör hela tiden små framsteg. Vilket är väldigt svåra framsteg för en spelare som honom.

Han möter Pouile där, en annan spelare som förbättrat sig mycket, men han är mycket yngre och har säkert mer talang, är inte en lika imponerande förbättring tycker jag.
Citera
2017-04-21, 17:22
Medlem
Pouille ser lite fysiskt starkare ut nästan varje gång jag ser honom tycker jag. Bra talang och uppenbart jobbar han hårt utanför planen också, så det är ju en rätt bra kombo. Inget större fel på psyket heller är mitt intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in