Citat:
Ursprungligen postat av
AvanzaBank
Som vi tidigare har nämnt i frågan kommer vi löpande att se över vårt erbjudande och vi har målsättningen att även i framtiden ge mer pengar över till dig hos oss än hos någon annan bank. Vi har under snart 20 år pressat priserna på aktiehandel och vi ser med glädje att det idag är många småsparare som handlar aktier gratis eller endast för ett par kronor i courtage.
Vi kommer att titta på hur vi kan stärka vårt helhetserbjudande och vi har målsättningen att pressa priserna på flera andra tjänster och produkter. Som du säkert har sett så har vi exempelvis inlett ett samarbete Stabelo och målsättningen är att erbjuda bolån till en bredare kundgrupp.
Så svaret är att det just nu inte finns några planer alls på att sänka courtaget och ta bort courtageklasserna som är till stort besvär? Det räcker med ett enkelt ja eller nej.
Jag handlar normalt för ca 10-15k åt gången varför jag har mini. Lägger dock ibland större ordrar som idag då jag flippade mina Handelsbanken från A till B. Kunde inte växla till annan klass eftersom jag gjorde samma sak för någon månad sedan. Total kostnad hos er i courtage ca 500kr, hos Nordea hade det varit 99kr.
En så stor skillnad i pris, 500%, är svår att acceptera trots att jag är jättenöjd i övrigt.