2017-04-19, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Nu går klubben ut och kräver en förklaring från den spanska polisen och UEFA.
https://fcbayern.com/de/news/2017/04/presseerklarung-fc-bayern-legt-beschwerde-ein

Det var tydligen rätt mycket övervåld från polisens sida.

Mitt minne kan spela mig spratt men levde inte Madridpolisen rövare även när MFF var på besök?

Hur som helst bra att Bayern sätter lite press.
Citera
2017-04-19, 18:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Neuer borta resten av säsongen har inte varit 100% frisk efter operationen.
Han ska visst ha spelat hela förlängningen med en bruten fot. Tuff kille.

Citat:
Ancelottis taktik inför matchen var lysande är riktigt nöjd med spelet trots uttåget hoppas verkligen att han får fortsätta.
Den här matchen var den bra, men inte i hemmamötet. Tycker han gjorde flera fel då, framförallt hur Müller användes.
Citera
2017-04-19, 19:33
Medlem
Steff83s avatar
Hur som helst så tycker jag att det var små marginaler. Bayern kunde lika väl tagit det här om man haft turen på sin sida. Domarinsatserna var inte bra i dessa möten. Slog åt båda håll vad gäller straffar och mål men utvisningarna var hårda som Bayern åkte på och det var dom som fällde avgörande. Bayern åker ut med flaggan i topp vilket gör att det inte känns så smärtsamt.

Hur som helst så lär det bli en hel det nytt i nästa säsongs lag.
Senast redigerad av Steff83 2017-04-19 kl. 19:36.
Citera
2017-04-19, 20:26
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Nu går klubben ut och kräver en förklaring från den spanska polisen och UEFA.
https://fcbayern.com/de/news/2017/04/presseerklarung-fc-bayern-legt-beschwerde-ein

Det var tydligen rätt mycket övervåld från polisens sida.
Spansk polis är vidriga. Militanta idioter, hela jävla bunten.
Citera
2017-04-19, 21:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _MrPink
Mitt minne kan spela mig spratt men levde inte Madridpolisen rövare även när MFF var på besök?

Hur som helst bra att Bayern sätter lite press.
Tyvärr har jag inget svar på Malmö grejen.
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Han ska visst ha spelat hela förlängningen med en bruten fot. Tuff kille.

Den här matchen var den bra, men inte i hemmamötet. Tycker han gjorde flera fel då, framförallt hur Müller användes.
Jo visst Müller användes fel men jag tycker ändå att vi spelar så mycket trevligare fotboll nu under Carlo

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Spansk polis är vidriga. Militanta idioter, hela jävla bunten.
Oj det hade jag ingen aning om det låter ju inte alls bra.
Citera
2017-04-19, 22:12
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Jo visst Müller användes fel men jag tycker ändå att vi spelar så mycket trevligare fotboll nu under Carlo
Det tycker nog de flesta, inklusive jag. Men det är resultaten som räknas.

Apropå hur truppen kommer se ut nästa säsong, som diskuterats ovan. Vet du läget på sportchef-fronten? Svårt att värva utan en sådan.
Citera
2017-04-19, 22:37
Medlem
motvalls avatar
Bara att konstatera att ett lag som först drabbas av en bombattack med avsikt att döda spelarna men ändå tvingas spela dagen efter och sedan har en tränare som tar ut en galen startelva inte kan gå vidare i CL. Lider verkligen med spelarna, klubben skiter jag i och tränaren tycker jag ska flytta till en mindre klubb utan stora resultatkrav om han vill prova olika spelteorier.
Citera
2017-04-19, 23:31
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Bara att konstatera att ett lag som först drabbas av en bombattack med avsikt att döda spelarna men ändå tvingas spela dagen efter och sedan har en tränare som tar ut en galen startelva inte kan gå vidare i CL. Lider verkligen med spelarna, klubben skiter jag i och tränaren tycker jag ska flytta till en mindre klubb utan stora resultatkrav om han vill prova olika spelteorier.

Är benägen att hålla med. Tuschel har gjort sitt, han har fått tid på sig men verkar skita i att lära sig av sina misstag. Har svårt att se Dortmund ta "nästa" steg eller ens bli mer stabila under hans ledning. Problemet är väl att det inte är det lättaste att hitta en ersättare. Kanske tråkigt att börja sia om nästa säsong redan, men helvete vad oviss den känns just nu. Kul! (Först ska denna säsong klaras av såklart och se vilka som tar Europaplatserna och vilket jäkla lag som slutar på negativ kvalplats!)
Citera
2017-04-20, 06:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
.

Apropå hur truppen kommer se ut nästa säsong, som diskuterats ovan. Vet du läget på sportchef-fronten? Svårt att värva utan en sådan.

Max Eberl är väl ännu inte helt avfärdad tror jag i alla fall.
Citera
2017-04-20, 06:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Dom hade tydligen en incident med bussen även igår på väg till match. Inte lätt för dom.

Är enig med dig om Tuchel han var/är inte mogen att träna en klubb som ska utmana i BL och CL.
Johnny G som följer laget mycket mer än vad jag gör har ju vid flertalet gånger klagat på honom och hans virriga laguttagningar.

Men om man vill vara lite positiv så kan Dortmundfansen säga att dom var kvar längre i CL än Bayern i alla fall.
Citera
2017-04-20, 23:36
Medlem
xtroes avatar
Verkligen inte flytet där som behövs om det ska gå bra i Europa för tyska lag detta år. Schalke är alltså några minuter att gå vidare så lyckas Ajax göra 3-1 på ett motlägg som studsar in i mål haha.
Citera
2017-04-21, 08:08
Medlem
motvalls avatar
Helt sensationella nyheter om dådet mot BVB:s buss i Spiegel;

Polisen har nu i morse gripit en 28-årig man, Sergei V, från Baden-Württemberg för bombdådet.

Nu kommer det galna; Verkar som orsaken till dådet är spekulation i att aktiekursen, för bolaget som äger 50% - 1 aktie av klubben BVB Dortmund, skulle falla. Mannen ska ha införskaffat 15 000 säljoptioner med lån och utfört attentatet i syfte att tjäna pengar. Alltså var det direkt riktat mot laget för att de skulle antingen dö eller prestera sämre i matcherna mot Monaco. Aldrig någonsin hört talas om något liknande, var tvingad läsa texten tre gånger innan jag kunde ta in den. (Står samma sak i andra tidningar också.)

http://www.spiegel.de/panorama/justiz/borussia-dortmund-ermittler-fassen-mutmasslichen-bvb-bomber-a-1143998.html

Edit; fler länkar
http://www.rp-online.de/panorama/anschlag-auf-bvb-mannschaftsbus-polizei-fasst-tatverdaechtigen-aid-1.6769147
https://www.theguardian.com/football/2017/apr/21/dortmund-bus-attack-suspect-arrested-as-police-allege-share-dealing-plot
Senast redigerad av motvall 2017-04-21 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in