2017-04-18, 20:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Hoppas verkligen ni åker på torsk ikväll!

Lycka till dock

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Din jävla terrorist jag såg minsann hur du häcklade mig under hemmamatchen mot Real.
Jag kommer lägga en bömb i din brevlåda.

Nu vill jag att ni missar uppflyttning.
HaHa, lite hat skadar aldrig i en fotbollstråd.

Känns dock som en alltför svår uppgift att klara av Real på Bernabeu. Bayern har verkligen haft maximal otur med skador på nyckelspelare inför den viktiga säsongsavslutningen.
Citera
2017-04-18, 23:29
Medlem
motvalls avatar
Blev som jag förväntade, det jag inte trodde på var att domaren var deras bästa spelare. Utvisning för korrekt brytning och så inte ens notera att fotbollsvärldens "minst synliga fotbollsspelare", Ronaldo, står en meter offside vid det avgörande målet.

Bara bita ihop personligen, men tror inte jag tål Real efter detta. Barca forever!
Citera
2017-04-18, 23:57
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Blev som jag förväntade, det jag inte trodde på var att domaren var deras bästa spelare. Utvisning för korrekt brytning och så inte ens notera att fotbollsvärldens "minst synliga fotbollsspelare", Ronaldo, står en meter offside vid det avgörande målet.

Bara bita ihop personligen, men tror inte jag tål Real efter detta. Barca forever!

Svårt att inte känna en bitter smak mot Real och då hejar jag inte ens på Bayern. Fan vad pissig kväll. Aja, sympatier till dig och cyberkalle! Vet knappt hur fan jag reagerat på detta om det drabbat Sundsvall tex.
Citera
2017-04-19, 00:26
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Svårt att inte känna en bitter smak mot Real och då hejar jag inte ens på Bayern. Fan vad pissig kväll. Aja, sympatier till dig och cyberkalle! Vet knappt hur fan jag reagerat på detta om det drabbat Sundsvall tex.
, Du vet väl att jag är Hammarbyare mer än Bayernanhängare så något kramkalas blir det inte inför mötet.

Allt avgjordes egentligen förra veckan, Bayern spelade för dåligt. Och tar jag på mig min röd/vita färgsyn är det lika illa att gå ut i en kvart som en semi, bara vinst gäller. Men som du skriver, inte svårt att känna en bitter smak i munnen för domarinsatsen. Ronaldo var en meter offside.

Lite av elefanternas uttåg ikväll, Lahm och Xabi Alonso ska sluta och undrar om inte någon av firma Robbery också tvekar inför fortsättning. Kanske nästa års upplaga av FCB blir mer mänskligt, ett tysk lag som alla andra. Skulle på många sätt uppskatta det.
Citera
2017-04-19, 05:57
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Lite av elefanternas uttåg ikväll, Lahm och Xabi Alonso ska sluta och undrar om inte någon av firma Robbery också tvekar inför fortsättning. Kanske nästa års upplaga av FCB blir mer mänskligt, ett tysk lag som alla andra. Skulle på många sätt uppskatta det.
Jo blir kul att se nästa års trupp. Hoppas verkligen att Bayern vågar satsa på killar som Süle och Rudy som startspelare och att de inte köper internationella storstjärnor för deras tilltänkta positioner (mittback och "sexa"). Sen tror och hoppas jag på att Kimmich utvecklas ännu ett snäpp.
Citera
2017-04-19, 06:08
Medlem
cyberkalles avatar
Domaren var bäst igår.
Orangina syntes inte terrorisera i matchtråden var näst bäst igår.
Vad gjorde den spanske polisen för skit på Bayerndelen av läktaren igår helt oprovocerat dödar dom den röststarka klacken?

Neuer borta resten av säsongen har inte varit 100% frisk efter operationen.
Ancelottis taktik inför matchen var lysande är riktigt nöjd med spelet trots uttåget hoppas verkligen att han får fortsätta.

Vi kommer igen nästa år men är lite orolig att generationsväxlingen kommer bli tuff.
Senast redigerad av cyberkalle 2017-04-19 kl. 06:11.
Citera
2017-04-19, 08:23
Medlem
Oranginas avatar
Sättet det skedde på var inte snyggt på något sätt, solklara offsidemål och tveksamt rött kort. Men det bättre laget segrade i slutändan. Bra kämpat av Bayern också, i alla fall fram tills de fullständigt kollapsar i förlängningen.

Lahm och Xabi är legender och faktiskt några av de få Bayern spelare som jag tål.

Men med Rudy och Kimmich kommer man att ha ett starkt innermittfält made in Schwabenland. Man kan ju inte annat än att hoppas att även övriga delar av truppen kommer att bestå av gedigna spelare och inte överbetalda överskattade importer.
Citera
2017-04-19, 09:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Sättet det skedde på var inte snyggt på något sätt, solklara offsidemål och tveksamt rött kort. Men det bättre laget segrade i slutändan. Bra kämpat av Bayern också, i alla fall fram tills de fullständigt kollapsar i förlängningen.

Lahm och Xabi är legender och faktiskt några av de få Bayern spelare som jag tål.

Men med Rudy och Kimmich kommer man att ha ett starkt innermittfält made in Schwabenland. Man kan ju inte annat än att hoppas att även övriga delar av truppen kommer att bestå av gedigna spelare och inte överbetalda överskattade importer.

Inte så konstigt att kollapsen kom efter det som hände med Vidal och speciellt offsidemålet.

Självklart så var dom det bättre laget då dom gick vidare och inte vi.

Hoppas att vi kniper Timo Werner också.
Citera
2017-04-19, 09:41
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Inte så konstigt att kollapsen kom efter det som hände med Vidal och speciellt offsidemålet.

Självklart så var dom det bättre laget då dom gick vidare och inte vi.

Hoppas att vi kniper Timo Werner också.

Det vet jag att du hoppas. Det är ingen hemlighet att det frossas i munnen på dig och dina likasinnade Bayern-supportrar så fort vi producerar en ny storspelare.

För hans egen utveckling dock tror jag inte att sitta på Bayerns bänk är bra för hans utvecklingskurva.

Ni gillar ju annars att handla från Bvb, så Aubameyang kan ju vara ett passande alternativ
Citera
2017-04-19, 11:56
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Det vet jag att du hoppas. Det är ingen hemlighet att det frossas i munnen på dig och dina likasinnade Bayern-supportrar så fort vi producerar en ny storspelare.

För hans egen utveckling dock tror jag inte att sitta på Bayerns bänk är bra för hans utvecklingskurva.

Ni gillar ju annars att handla från Bvb, så Aubameyang kan ju vara ett passande alternativ

BvB är passé nu ska vi köpa upp RB.

Detta glädjer nog dig.

Im Falle einer Ausgliederung seiner Fußball-Abteilung kann der VfB Stuttgart mit einer Millionen-Investition der Daimler AG rechnen. Sollte der Zweitliga-Tabellenführer die direkte Rückkehr in die Bundesliga schaffen, bezahlt der Autobauer 41,5 Millionen Euro für 11,75 Prozent an der AG. Verpasst der VfB den Aufstieg in dieser Saison, bekommt Daimler fünf Prozent für 10,5 Millionen Euro.
Voraussetzung ist, dass die Mitglieder des Clubs am 1. Juni 2017 mit mindestens 75 Prozent für die Ausgliederung einer AG stimmen. Von den neun Sitzen im Aufsichtsrat der VfB-AG sollen zwei an Vertreter des Autobauers gehen.
Citera
2017-04-19, 13:19
Medlem
Lekmands avatar
Verkar som att både Grifo och Philipp lämnar Freiburg efter säsongen. Philipp går till RB vilket ger möjligheten att slussa vidare Werner till Bayern.

Detta enligt insiderinfo på ett Freiburgforum, från en hyfsat säker källa.

Detta skulle alltså innebära att Freiburg får klara sig utan sina två starkaste offensiva krafter. Antagligen försvinner även Schwolow, Kempf och Stenzel. Kempf har precis kommit tillbaka från en väldigt långvarig skada, men de två andra har varit oerhört viktiga för spelet.

Kommer bli tufft nästa säsong, om man dessutom ska spela EL.
Senast redigerad av Lekmand 2017-04-19 kl. 13:34.
Citera
2017-04-19, 14:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Vad gjorde den spanske polisen för skit på Bayerndelen av läktaren igår helt oprovocerat dödar dom den röststarka klacken?

Nu går klubben ut och kräver en förklaring från den spanska polisen och UEFA.
https://fcbayern.com/de/news/2017/04/presseerklarung-fc-bayern-legt-beschwerde-ein

Det var tydligen rätt mycket övervåld från polisens sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in