2017-04-20, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ju mer jag tänker på det desto svårare har jag att finna ett mer optimalt motstånd för Juventus än Real Madrid i år. Real har släppt in 15 mål i Champions League denna säsong. FEMTON!

Juventus har släppt in två...

Framåt har Real gjort 28 mål. Juventus har gjort 17.

Tendensen är tydlig. Zidane, färsk i sin tränargärning som han är, släpper ut sina cowboys på fältet och låter vilda västern råda. Jag har bäst spelare, låt oss gå ut och spela fotboll helt utan taktisk disposition. Det blir säkert bra.

Allegri å sin sida filar på varje detalj och har spelare som förstår taktiken och hänger sig den till 100%.

En enormt intressant clash mellan stilar, och för den som vill en fingervisning om tränarens vikt i dagens toppfotboll. Många säger att den är överskattad, andra säger tvärtom.

Själv håller jag Juventus som favorit i ett potentiellt möte mellan dessa två lag, därför att man har tränaren OCH spelarna.

Ronaldo skiter fullständigt i den statistiken. Real vidare, men hoppas på Juve!
Citera
2017-04-20, 22:09
Medlem
blymes avatar
Vore det inte väldigt intressant med Juventus-Real Madrid? Hade älskat den finalen imo.
Citera
2017-04-20, 22:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blyme
Vore det inte väldigt intressant med Juventus-Real Madrid? Hade älskat den finalen imo.
Ska jag vara helt ärlig så unnar jag Atletico Madrid att vinna i år. Dom har kämpat tappert i flera år nu långt framme med Real, Barca och Bayern.
Citera
2017-04-20, 22:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ska jag vara helt ärlig så unnar jag Atletico Madrid att vinna i år. Dom har kämpat tappert i flera år nu långt framme med Real, Barca och Bayern.
Fel år, de har inte övertygat alls. Ser hellre Juve som vinnare och att Buffon därav får en Guldboll innan pensionering.
Citera
2017-04-20, 22:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Fel år, de har inte övertygat alls. Ser hellre Juve som vinnare och att Buffon därav får en Guldboll innan pensionering.
Nej. Dom är inte lika starka längre men dom har fått rutin på det här med CL. Real och Juve är väl dom bästa lagen som är kvar och således "drömfinalen" på pappret.
Citera
2017-04-21, 10:27
Medlem
Cambijaos avatar
Allergi vs. El Cholo är ju en match man vill se. Taktisk perfektion.

Även jag tror att Jardim och hans unga gäng kan vara den svarta hästen i denna tävling.
Citera
2017-04-21, 12:19
Medlem
snillet_1s avatar
Lottat:

Real Madrid - Atlético Madrid
Juventus - Monaco

Gissar på Real Madrid - Juventus i final. Ni?
Citera
2017-04-21, 12:20
Medlem
paras0nics avatar
Monaco på bortamål. Atletico för en gångs skull. Why not?
Citera
2017-04-21, 12:21
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Juventus - Monaco

Det är väl högst troligt. Men jag hoppas givetvis på Atletico i final.
Citera
2017-04-21, 12:21
Medlem
tuffkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Juventus - Monaco

Jag tror Atletico Madrid - Juventus i final. Real Madrid har ett historiskt övertag mot Atletico, men nu när det är dubbelmöte så tror jag Simone visar vägen.

Väl i final så kan vad som helst hända, men tror Juventus vinner då.
Citera
2017-04-21, 12:25
Medlem
Juventus ska rulla ut Monaco utan alltför stora problem. Det är något helt annat att springa in bollar mot Man city och Dortmund än mot Juventus även om de gjort det väldigt bra.

Atletico skulle kunna hota Real om det var en match, men sett över två matcher bör Real vara det starkaste laget.
Citera
2017-04-21, 12:25
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Monaco på bortamål. Atletico för en gångs skull. Why not?

Tror faktiskt exakt samma sak. Juventus sjunker alltid någon nivå kvalitémässigt när man möter ett mindre lag gentemot ett av de allra största.

Det är dags för Atletico att vinna och de har en till växel att lägga, kanske sista chansen för Simone, Juanfran, Gabi och Godin att ta hem CL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in