Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-04-20, 14:32
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det tog mig 30,5 år innan jag fick se informationen. Betydelsen av den gick fort att inse.

Man kan se den ur olika perspektiv.

I sin enklaste form visar den endast en alternativ flyktväg. Den löser inte mordet. So what?

I sin mest betydelsefulla form visar den att HHs version av flyktvägen är fel. Det finns stor anledning till att tro att HH har redovisat denna, mycket medveten om att den med mycket stor sannolikhet är falsk.
Är en sådan oerhört viktig del av MOP som mördarens flyktväg ett falsarium, är det oerhört stor chans att även resterande uppgifter som HH har redovisat går i samma linje.

Informationen jag fått ska ses ur det perspektivet att den påvisar att HHs version om MOP är ett bluffslott av GIGANTISKA format.

Och det är en skandal som saknar motstycke i Sverige i modern tid

Som du vet så anser jag att det går en röd tråd mellan Holmers första presskonferens och Löfvens och ICs uppfattning om att CP är skyldig. Via utvikningen ECs affär. Med dess framtvingade vitbok. Det är inga problem att redogöra för alla stegen på vägen. Och hur det hela gick till. Walls Guldspade och ILs grävande är idag oomtvistliga. Att Wall senare drabbades av hybris och därefter övergick till det fantasifulla mötesscenariot kan vi lämna därhän.

Du riktigt spränger av berättarlust. Använder versaler för att uttrycka din frustration. Det tog 30,5 år innan du insåg Holmers luftslott. Vilket är av GIGANTISKT format.

Enligt mig är det mer gigantiskt när han påstod att LP aldrig sade det hon uttalade. Och fick huvudvittnet att rätta sig efter hans ord. För att inte tala om en vice stasminister och ett antal ministrar. Plus hans närmaste man Gösta Welander. Han som tillsammans med Rimborn författade rikslarmet. Där båda hörde vad Lisbet vittnade om.

Det tog PU 30 år att inse att Holmers fantombild var en bluff. Den bilden hade ingenting med mordet att göra. Liksom att mördarens fiktiva språngmarsch till Snickarbacken inte hade med mordet att göra. Vilket är en rimlig slutsats av Dags uttalande. Vilket både styrker min och din sak.

Så för att avdramatisera ditt GIGANTISKA luftslott. Holmer har otaliga gånger avslöjats med att ljuga och mörklägga. Från sjukhusaffären till bordellaffären. Till att han for till Dalarna vid lunchtid redan på fredagen. Trots att han bevisligen sågs efter 16,00 i polishuset.

När det gäller mordet på Palme fortsatte han i samma stil. Eftersom det var det som förväntades av honom. Tro inte för ett ögonblick att IC stödde honom för skojs skull. Båda parterna var sedan länge införstådda med förutsättningarna. Liksom Palme som var med om att tillsätta HH som både Säpochef och länspolismästare. Tacksam för hans insatser i de intrikata frågorna. Invävda i samma maktkonglomerat som placerade Åke J Eek som lärare på polishögskolan och senare på RPS.

Konstigt att Holmer inte kallades för Hans Gillis Majestät. En travesti för den ordblinde och okunnige marionetten Hans Hubertus Majonnäs. Ledaren för den löjliga familjen. Landets kostsammaste socialbidragstagare. Som kanske rentav var skyldig till Palmemordet. Läs och förfäras.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18584423.ab

Citat.
Ett av vapnen på listan sticker ut. En 357 Magnum, Smith & Wesson, som kungen ska ha fått i gåva av Kung Hussein av Jordanien 1984, är av samma modell som nämns i polisutredningen efter Palmemordet. Men någon provskjutning av vapnet gjordes aldrig. Slut citat.

Det du ImamRheinfeldt. Äntligen ett seriöst spår. En större galning än både CP och CA. Har han blivit förhörd i MOP. Till vem sålde han sitt vapen. Kanske till den notoriske köparen Ove M. Samma köpare som Östling använde sig av.

Monarken var en kille som förlorade mängder av pengar på den höjda aktieskatten. Enligt media ägde han MILJONER i aktier. Har Silvia gett honom alibi. Till skillnad mot Åsa som aldrig gav HH alibi. Det som ligger honom till last är att han inte ens i sina mest bakfulla och påtända stunder var det minsta lik CP. Inte ens som plakat. Eller när han lättade på sitt kungsvatten i en gränd. Däremot hade varken CP eller CA utnyttjat vraket Camilla Henemark. Vilket i sammanhanget talar för deras oskuld.

Skämt åsido. Det finns ingenting som enligt mig kan toppa Holmers första insats den förste mars 1986 klockan 12,00. Så kom äntligen till skott!
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-04-20 kl. 15:22.
Citera
2017-04-20, 16:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Men vem säger idag att HH hade rätt då?

Det jag menar är att så länge HHs version fick stå oemotsagd orsakade det så stor skada för PU att den inte går att reparera.

Hans version har setts som sanningen så länge att den verkliga sanningen inte längre går att hitta. Inte utredningsmässigt i alla fall.
Citera
2017-04-20, 16:16
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
.......Det tog PU 30 år att inse att Holmers fantombild var en bluff......
Alla i branschen fattade nog genast att också detta var en bluff. Ändå måste man erkänna att det var ett listigt sätt av HH att tala om för rättsstaten att han förstod hur det bluffades på högre nivå som PU blivit medveten om. Fantombilden gjordes om för att likna om inte Baresic själv så den PKK-man Durak som först kunde antas ha varit medhjälparen på gatan.
Citera
2017-04-20, 16:16
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elkbrewsjukommafem
Är du seriös?
Det där var den mest paranoida förklaringen jag hört. Trodde först du skojade, men shit vad fel du har.
Palme mördades av Chrille!

Vilken Chrille. Pettersson eller Andersson. Låter som att du borde prata ihop dig med Imamen innan du uttalar dig.

Vad säger du SGDF. Det är detta som gör mig trött. Och får dig att tvinga dig att läsa igenom allt som har med CP att göra.
Senast redigerad av andersaanderssona 2017-04-20 kl. 16:19.
Citera
2017-04-20, 16:19
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Som du vet så anser jag att det går en röd tråd mellan Holmers första presskonferens och Löfvens och ICs uppfattning om att CP är skyldig. Via utvikningen ECs affär. Med dess framtvingade vitbok. Det är inga problem att redogöra för alla stegen på vägen. Och hur det hela gick till. Walls Guldspade och ILs grävande är idag oomtvistliga. Att Wall senare drabbades av hybris och därefter övergick till det fantasifulla mötesscenariot kan vi lämna därhän.

Du riktigt spränger av berättarlust. Använder versaler för att uttrycka din frustration. Det tog 30,5 år innan du insåg Holmers luftslott. Vilket är av GIGANTISKT format.

Enligt mig är det mer gigantiskt när han påstod att LP aldrig sade det hon uttalade. Och fick huvudvittnet att rätta sig efter hans ord. För att inte tala om en vice stasminister och ett antal ministrar. Plus hans närmaste man Gösta Welander. Han som tillsammans med Rimborn författade rikslarmet. Där båda hörde vad Lisbet vittnade om.

Det tog PU 30 år att inse att Holmers fantombild var en bluff. Den bilden hade ingenting med mordet att göra. Liksom att mördarens fiktiva språngmarsch till Snickarbacken inte hade med mordet att göra. Vilket är en rimlig slutsats av Dags uttalande. Vilket både styrker min och din sak.

Så för att avdramatisera ditt GIGANTISKA luftslott. Holmer har otaliga gånger avslöjats med att ljuga och mörklägga. Från sjukhusaffären till bordellaffären. Till att han for till Dalarna vid lunchtid redan på fredagen. Trots att han bevisligen sågs efter 16,00 i polishuset.

När det gäller mordet på Palme fortsatte han i samma stil. Eftersom det var det som förväntades av honom. Tro inte för ett ögonblick att IC stödde honom för skojs skull. Båda parterna var sedan länge införstådda med förutsättningarna. Liksom Palme som var med om att tillsätta HH som både Säpochef och länspolismästare. Tacksam för hans insatser i de intrikata frågorna. Invävda i samma maktkonglomerat som placerade Åke J Eek som lärare på polishögskolan och senare på RPS.

Konstigt att Holmer inte kallades för Hans Gillis Majestät. En travesti för den ordblinde och okunnige marionetten Hans Hubertus Majonnäs. Ledaren för den löjliga familjen. Landets kostsammaste socialbidragstagare. Som kanske rentav var skyldig till Palmemordet. Läs och förfäras.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18584423.ab

Citat.
Ett av vapnen på listan sticker ut. En 357 Magnum, Smith & Wesson, som kungen ska ha fått i gåva av Kung Hussein av Jordanien 1984, är av samma modell som nämns i polisutredningen efter Palmemordet. Men någon provskjutning av vapnet gjordes aldrig. Slut citat.

Det du ImamRheinfeldt. Äntligen ett seriöst spår. En större galning än både CP och CA. Har han blivit förhörd i MOP. Till vem sålde han sitt vapen. Kanske till den notoriske köparen Ove M. Samma köpare som Östling använde sig av.

Monarken var en kille som förlorade mängder av pengar på den höjda aktieskatten. Enligt media ägde han MILJONER i aktier. Har Silvia gett honom alibi. Till skillnad mot Åsa som aldrig gav HH alibi. Det som ligger honom till last är att han inte ens i sina mest bakfulla och påtända stunder var det minsta lik CP. Inte ens som plakat. Eller när han lättade på sitt kungsvatten i en gränd. Däremot hade varken CP eller CA utnyttjat vraket Camilla Henemark. Vilket i sammanhanget talar för deras oskuld.

Skämt åsido. Det finns ingenting som enligt mig kan toppa Holmers första insats den förste mars 1986 klockan 12,00. Så kom äntligen till skott!

Nej du läser mig fel.
Det tog inte 30 år att inse, det har varit min åsikt i många år. Det tog 30 år att se information som kan bekräfta det.
Citera
2017-04-20, 16:53
Medlem
Citat:
Det jag menar är att så länge HHs version fick stå oemotsagd orsakade det så stor skada för PU att den inte går att reparera.

Hans version har setts som sanningen så länge att den verkliga sanningen inte längre går att hitta. Inte utredningsmässigt i alla fall.

Den uppfattningen har inte jag. Hittar man mördaren så kan man pussla in honom i flyktvägarna plus lägga till brev o andra dolda signaler.
Citera
2017-04-20, 16:57
Medlem
Citat:
Nej du läser mig fel.
Det tog inte 30 år att inse, det har varit min åsikt i många år. Det tog 30 år att se information som kan bekräfta det.

Och denna information består av......

Inte tillhör du väl också mörkläggarnas skara?!

Varför befinner vi oss i denna råd?
Citera
2017-04-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
SE kanske skulle överlämna de handlingar som avhandlade Palmes misstänkta skattebrott, som stals på Länsrätten 6 timmar innan mordet?

Hur skulle det se ut om Palme stod med dessa stulna handlingar i handen? (Var ju förövrigt filer som raderades)
Vad skulle han göra med dom?

Näe, hitta en bättre mötesanledning som skulle få statsministern till Tunnelgatan en fredag kl. 23:30, så kan jag också köpa ett mötesscenario.
Citera
2017-04-20, 18:16
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Och denna information består av......

Inte tillhör du väl också mörkläggarnas skara?!

Varför befinner vi oss i denna råd?

Nej jag är ingen mörkläggare. Jag har upplyst om en händelse som resulterar i det jag skrivit om.
En händelse som är det enda av verkligt värde i MOP sen Mars 1986.
Sen är det upp till andra att tro vad de vill om det.

Det är därmed gjort och jag har inte mer att tillägga.
Senast redigerad av PeoFallmo 2017-04-20 kl. 18:21.
Citera
2017-04-20, 18:54
Medlem
Citat:
Nej jag är ingen mörkläggare. Jag har upplyst om en händelse som resulterar i det jag skrivit om.
En händelse som är det enda av verkligt värde i MOP sen Mars 1986.
Sen är det upp till andra att tro vad de vill om det.

Det är därmed gjort och jag har inte mer att tillägga.

Vad vill du att det ska göras med händelsen?
Citera
2017-04-20, 19:50
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vad vill du att det ska göras med händelsen?

Att den kan få folk att inse vad HH, med stöd från allra högsta ort, har gjort med PU. Den VERKLIGA innebörden av deras agerande.

Är det något som skakar Sveriges grundvalar är det detta.
Citera
2017-04-20, 19:56
Medlem
Citat:
Jag har upplyst om en händelse som resulterar i det jag skrivit om.

Jag måste ha missat detta och ursäktar mig härmed. Vilken händelse menar du? Tydlighet är sann kvalitet.

Nej - här finns inte många Holmér-supportrar. Han var dock en hjälte i (S)-lägret.
Senast redigerad av Klippo 2017-04-20 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in