2017-04-20, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Möjligt, fast de tillåts inte till skillnad från feminister att spy ut sitt hat i media och politik. Antifeminister som hatar kvinnor hyllas knappast av eliten när de uttalar eller skriver manshat.

Finns ju grader i helvetet.

Förvisso.
2017-04-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Bold whooops

Vad är det för whoops med det där? Jag tycker att det är skolans problem att lösa och inte pojkarnas, gör inte du det? Tror inte alls att det är något fel på grabbarna, det är något fel på systemet.
2017-04-20, 10:07
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Det går att dammsuga världen efter miljoner idiotiska saker som folk har sagt i antifeminismens namn också. Det kan vara nyttigt att ställa sig frågan varför man hellre gör det än lyssnar på exempelvis mig, som aldrig någonsin har sagt att jag hatar män, som ofta försvarar män även här på forument och som även kallar mig feminist.
Men vi, eller åtminstone inte jag, har inga större problem med att det existerar folk som hatar dittan eller dattan.

Det är inte existensen av hatiska feminister som är problemet utan att det är statsreligion.

Tror många har varit övertydliga med detta.
2017-04-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Men vi, eller åtminstone inte jag, har inga större problem med att det existerar folk som hatar dittan eller dattan.

Det är inte existensen av hatiska feminister som är problemet utan att det är statsreligion.

-Feminism är ingen religion.
-Inte heller är feminism speciellt "hatisk". Inga mord, tortyr, koncentrationsläger, massutrotningar etc etc. har någonsin skett i feminismens namn.
-Det som svensk feminism har åtsadkommit i Sverige (eller jobbar på att ändra), har inte skadat män som dig ett skit.
2017-04-20, 10:24
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
-Feminism är ingen religion.
Jo. Det är en dogm som tillber Gud(run).
Citat:
-Inte heller är feminism speciellt "hatisk". Inga mord, tortyr, koncentrationsläger, massutrotningar etc etc. har någonsin skett i feminismens namn.
Hatpropaganda mot en viss grupp på grund av deras gener har ju aldrig lett till något dåligt.
Citat:
-Det som svensk feminism har åtsadkommit i Sverige (eller jobbar på att ändra), har inte skadat män som dig ett skit.
Och nazismen förbättrade livet för många tyskar. Ekonomin blomstrade och fina vägar byggde de.

Jag tycker ändå att nazismen är en vidrig ideologi.
2017-04-20, 10:33
Medlem
Citat:
Jo. Det är en dogm som tillber Gud(run).

Varför framställer du dig själv så löjlig? Vad vinner du på det liksom?
Amerikanska feminister vet inte ens vem Gudrun är, så?

Citat:
Hatpropaganda mot en viss grupp på grund av deras gener har ju aldrig lett till något dåligt.

Och nazismen förbättrade livet för många tyskar. Ekonomin blomstrade och fina vägar byggde de.

Jag tycker ändå att nazismen är en vidrig ideologi.

Fast nu är ju inte "gener" feminismens kännemärke utan sociologi, eller hur?
Det feminsiter tjatar om är normer, genus = socialt konstruerat kön och maktfördelning i samhället...knappast gener.
Den "ideologi" som tjatar om gener finner du mer på extrem högerkanten, ex. nazister som du själv tar upp.

Återigen vad vinner du på att framställa dig själv så här blåst och okunnig i sak?
2017-04-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Problemet är kanske att de feminister som folk träffar främst är fula gnällkärringar typ "kakan" som skyller sina egna tillkortakommanden på allt utom sin egen brist på disciplin och begåvning .
Sedan finns det ju ingen brist på faktaresistenta ordbajsare typ Flashbacks egen Merapi som i inlägg efter inlägg bevisar folks fördomar om feministers avsaknad av kunskap om världen utanför genuspedagogikens navelskådande kretsar .

När man stött på nog många sådana blir man aningen blasé .....

Dessa nötter har på egen hand gjort mer för att torpedera feminismen än vad internets hela trollarmé kunnat åstadkomma om den hade försökt .

Personligen tycker jag att mina döttrar ( fast de inte vill förknippas med feministrörelsen av idag ) är betydligt bättre exempel på vad som borde vara feminismens ideal , starka och oberoende kvinnor med skinn på näsan och som inte är rädda för att sätta ihop en IKEA-möbel eller byta olja och tändstift på bilen om det skulle behövas men som inte är rädda för att klä sig snyggt och kvinnligt för att de själva vill det .

Jag gillade inte kakans stil förut men jag tycker att hon har bättrat sig på sistone, faktiskt. Slappnat av, blivit lite mindre arg kanske. Hennes disciplin och begåvning vet jag inget om. Men för den skull har jag inte låtit henne definiera vad feminism är, lika lite som Schyman gör det. För mig är feminismen mycket större än dessa två, det är ett av flera perspektiv på världen.

Må dina döttrar fortsätta att få klä sig precis som de själva vill! (Och om du känner för det någon dag, kan du ju i alla fall berätta för dem att om inte feminister hade existerat så hade de kanske inte fått ha byxor på sig idag utan fått göra allt de gör i klänning.
2017-04-20, 12:33
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Varför framställer du dig själv så löjlig? Vad vinner du på det liksom?
Amerikanska feminister vet inte ens vem Gudrun är, så?
Vad vinner du själv på det?
Citat:
Fast nu är ju inte "gener" feminismens kännemärke utan sociologi, eller hur?
Jo.

Det är gener som skiljer män från kvinnor.

Och blanda inte ihop feminism med sociologi. Sociologer försöker åtminstone.
Citat:
Det feminsiter tjatar om är normer, genus = socialt konstruerat kön och maktfördelning i samhället...knappast gener.
Jodå, feminister tjatar om gener hela dagarna. Här har du FIs nya partiledare tex:

https://www.youtube.com/watch?v=n-Xnq8Bk9IY

"Vita svenskar utvisas ju inte"
Citat:
Den "ideologi" som tjatar om gener finner du mer på extrem högerkanten, ex. nazister som du själv tar upp.
Ingen, inte ens dagens allra mest störda högerextremister, tjatar så mycket om gener som feminister gör, varje dag.

Den feministiska regeringen anlitar till och med en rasräknarförening till att dela in folk efter deras gener.
Citat:
Återigen vad vinner du på att framställa dig själv så här blåst och okunnig i sak?
Om det är blåst och okunnigt att tycka illa om hatpropaganda och att räkna folk efter deras gener så får det vara så.

Märkligt nog så verkar blåsta och okunniga jag veta mer om historia, sociologi och logik än hela feministkollektivet tillsammans.

Men så pluggade jag just de ämnena istället för genusvetenskap. Det hjälpte kanske.
2017-04-20, 12:43
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Fast det där är ju bullshit. Är inte jag eller feminister som sitter på detta forum och konstant nedgraderar kivnnor till skit. Är inte jag elelr feminister som skapar tråd nr 3 000 i ordningen som ska tala om för kivnnor hur dåliga de där på i princip allt, är "din" sida. Stå för det istället för att skylla på mig.

Du (feminism) tar ifrån kvinnor sitt egna personliga ansvar och lämnar över det på staten. Allt är patriarkatets och mansrollens fel. Det är ju indirekt att säga att kvinnor inte kan själva.
2017-04-20, 12:50
Medlem
[quote=CelenoII|60507211]Helt rätt är även dåligt väder feminismens fel: Orkaner med kvinnonamn är dödligast

HAHA! Ja du ser! T.o.m. orkaner lyckas feminismen infiltrera!

Citat:
Ur min synvinkel är det feminister som står för enkla lösningar.

Ja, precis allt beror på manligheten och lösningen är alltid genusvetenskap. Till och med snöplogning blir bättre av genusvetenskap.

Man applicerar obevisade teorier utan empirisk forskning på en hel generation inklusive barn!

Aaron Antonovsky har väl forskat om lycka i trettio år eller nåt med tiotusentals intervjuer.

En feminist kan flumma ihop en avhandling på en termin som utan granskning påtvingas på dagisbarn!

Man måste vara helt inskränkt i en ideologi för att tycka att det är en bra idé, och man måste inte vara en konservativ inskränkt Sverigedemokrat för att motsätta sig sådana experiment.

Antifeminismen är säkert hatisk.

Jag tycker nog att även du överdriver här. Riktigt så illa är det faktiskt inte. Men jag håller med om att man ska ha på fötterna innan man experimenterar med barn och ungdomar. Dagis är ju frivilligt så de föräldrar som vill ha sina ungar på ett dagis med en viss inriktning som passar dem, får det för min del. Däremot skolan tycker jag ska ge alla samma förutsättningar, jag gillar t.ex. inte friskolor och friskolor med religiös inriktning har jag ett extra ont öga till.

Jag tror inte att genusvetenskap är ont i sig. Det är bara ytterligare ett verktyg man kan använda sig av för att iaktta världen på. Så länge man inte gör det till det enda rätta är det OK för mig.
2017-04-20, 13:10
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag tycker nog att även du överdriver här. Riktigt så illa är det faktiskt inte. Men jag håller med om att man ska ha på fötterna innan man experimenterar med barn och ungdomar. Dagis är ju frivilligt så de föräldrar som vill ha sina ungar på ett dagis med en viss inriktning som passar dem, får det för min del. Däremot skolan tycker jag ska ge alla samma förutsättningar, jag gillar t.ex. inte friskolor och friskolor med religiös inriktning har jag ett extra ont öga till.

Jag tror inte att genusvetenskap är ont i sig. Det är bara ytterligare ett verktyg man kan använda sig av för att iaktta världen på. Så länge man inte gör det till det enda rätta är det OK för mig.

Det är inte frivilligt för alla föräldrar, bara om man har råd så låter man barnen vara hemma. Man tvingas ofta lämna barnen på dagis pga ekonomi, inte sällan när barnet bara är ett år gammalt.

När min son började dagis så uppmärksammade dagispedagogen oss om att dom hade fått direktiv om att ha ett genusperspektiv på förskolan. Då var min son 2 år gammal! Jag behöver kanske inte säga att jag var riktigt tydlig med vad jag tyckte om det! Alla kommunala dagis ska använda genus egentligen, men det är nog inte alla som gör det.

Vi gjorde också studiebesök på en kristen förskola, den fick jag ett mycket bra intryck av. Det enda religiösa inslaget var att läsa nån biblisk saga varje morgon, annars var det mycket trevligt och en barnvänlig miljö, maten var mycket bättre, jag frågade dom rakt av om dom har nån sorts genusperspektiv, det hade dom absolut inte för dom ville att barnen ska få vara barn och utvecklas på egen hand. Tyvärr fick vi ingen plats där för det var fullt. Om jag måste välja mellan kommunal skola eller kristen privatskola så tar jag det senare alla gånger!
2017-04-20, 13:31
Medlem
Citat:

Det är ju här någonstans det blir fel. Någon sitter och letar upp det värsta/konstigaste en feminist någonstans i världen har sagt för tillfället, eller föralldel, återanvänder en gammal goding, och presenterar det som "Så här säger feminismen!" och "Detta är vad staten vill ska hända här!".

Varpå folk läser och tror, precis som du, att alla som kallar sig feminister i hela världen, inklusive Sveriges regering, skriver under på detta.

Men det är ju inte så. Det är inte sant. Det är skrämselpropaganda av bästa/värsta sort för att det passar en agenda. Och för att fatta det, måste man klara av att se att de flesta feminister är ungefär som jag, som aldrig i livet skulle tillåta exempelvis mansskatter eller tvångsrosa klänningar till alla små pojkar på dagis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in